beantwoord

Wijkkasten upgrades begin 2015

• 25 juni 2015
  • 34 reacties
  • 1380 keer bekeken

Badge +1
Er zouden begin 2015 overal wijkkasten geplaatst zijn en 2015 is al bijna half voorbij. Volgens mij staat er hier al een wijkkast (8447). Elk zichzelf respecterend bedrijf doet met de ontwikkelingen mee, maar Telfort niet. Ik zit nog steeds op de slakke snelheid van 28 Mb. Kabelboeren en kpn bieden klanten al een snelheid van boven de 60 Mb. Wanneer komt dit Telfort dat jullie mee gaan doen met een marktconforme snelheid?
icon

Beste antwoord door Michael 11 september 2015, 14:49

Hoi Roel, jouw verbinding wordt 16-09 omgezet naar VVDSL op mijn verzoek. Hierna kan je in Mijn Telfort aangeven of je een snellere verbinding wilt (waar kosten aan zijn verbonden). Je had deze aanvraag al kunnen doen overigens, zonder dat ik het voor je heb laten omzetten naar VVDSL, alleen heb ik de omzetting zélf al voor jou geregeld, dit scheelt tijd. 🙂

In de brief die je meestuurt, staat inderdaad dat je de mogelijkheid hebt om de verbinding om te (laten) zetten naar een hogere snelheid. Het zou immers bijzonder zijn, dat wij, als aanbieder zijnde, voor jou gaan bepalen hoe snel de verbinding moet worden. Wel geven we jou graag de optie om een snellere verbinding af te nemen bij ons. En dát staat in de brief. Mijn excuus voor de verwarring, ik dacht eigenlijk dat dit eerder al duidelijk was. Heb je verder nog vragen? Help je graag hoor!

Babylonia en Nisan, dank voor het ophelderen! Wordt gewaardeerd. 🙂
Bekijk reactie

34 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@GensNet,

Ik kan me voorstellen dat je een snellere verbinding wenst dan nu het geval is. Op deze website kan je de precieze planning volgen wat betreft de upgrades naar VVDSL (want VVDSL is noodzakelijk om snelheden te kunnen behalen waar je het hierboven over hebt).

Ik hoop samen met jou op een snelle upgrade van de hardware waardoor we jou in jouw omgeving ook sneller internet kunnen bieden.

Michael
Badge +1
@GensNet,

Ik kan me voorstellen dat je een snellere verbinding wenst dan nu het geval is. Op deze website kan je de precieze planning volgen wat betreft de upgrades naar VVDSL (want VVDSL is noodzakelijk om snelheden te kunnen behalen waar je het hierboven over hebt).

Ik hoop samen met jou op een snelle upgrade van de hardware waardoor we jou in jouw omgeving ook sneller internet kunnen bieden.

Michael

Ik word door Telfort gewoon met het bekende kluitje in het riet gestuurd. Ik heb al de meest haalbare snelheid en daar moet je het dan maar mee doen. Volgens mij zijn ze "mijn" wijkkast gewoon vergeten 😞 Op héél veel plaatsen staat er bij de bestaande kast een wijkkast.
Reputatie 8
Badge +10

Ik word door Telfort gewoon met het bekende kluitje in het riet gestuurd. Ik heb al de meest haalbare snelheid en daar moet je het dan maar mee doen. Volgens mij zijn ze "mijn" wijkkast gewoon vergeten 😞 Op héél veel plaatsen staat er bij de bestaande kast een wijkkast.

Wordt er een verwachte periode opgegeven wanneer je wordt geupgrade op de website die Michael hierboven heeft neergezet..?
Of staat er alleen dat er geen upgrades gepland staan..?

Je bent overigens niet de enige die het nog steeds met 'een slakkegangetje' moet doen, ik heb 23 Mbps en mijn upgrade staat gepland voor Q2 (tweede kwartaal) van 2016.
De genoemde datum van KPN dat alle straatkasten begin 2015 geupgade zouden zijn heeft dus flink wat achterstand opgelopen blijkbaar.

Er zijn trouwens nog zat abonnees in de buitengebieden die het met 1 tot 8 Mbps moeten doen, dus je 'klacht' doet een beetje geforceerd aan.
Reputatie 8
Telfort is slechts een provider die van een dienst over de bestaande infrastructuur gebruik maakt, zoals diverse andere providers dat doen. Het gaat feitelijk om het achterliggende bedrijf wat het netwerk beheert, met mogelijk nog samenwerking / advies met de plaatselijke gemeente om bestaande infrastructuur te verbeteren.
Telfort zelf is daar geen partij in. Dus het heeft niet zoveel zin tegen Telfort aan te mokken.
Badge +1
[quote=Enterprise]

> Wordt er een verwachte periode opgegeven wanneer je wordt
> geupgrade op de website die Michael hierboven
> heeft neergezet..? Of staat er alleen dat er geen upgrades
> gepland staan..?

Er staat het laatste kwartaal van 2015. Met natuurlijk een voorbehoud.

> Je bent overigens niet de enige die het nog steeds met
> 'een slakkegangetje' moet doen, ik heb 23 Mbps en
> mijn upgrade staat gepland voor Q2 (tweede kwartaal) van 2016.

Dàt begrijp ik dan niet helemaal met mijn boerenverstand. Dan gaan de mensen toch weg bij telfort naar een provider (in dit gebied is dat de kabelboer) die wel marktconforme snelheid biedt.

> De genoemde datum van KPN dat alle straatkasten
> begin 2015 geupgade zouden zijn heeft dus flink wat
> achterstand opgelopen blijkbaar.

Dàt zeg je héél diplomatisch.......

> Er zijn trouwens nog zat abonnees in de buitengebieden die het
> met 1 tot 8 Mbps moeten doen, dus je
> 'klacht' doet een beetje geforceerd aan.

Gaan we het omdraaien. Er zijn misschien wel méér mensen met wèl een marktconforme snelheid van 60 à 100 Mb.!

-= GensNet =-
Reputatie 8
Badge +10
Conclusie... je zal dus nog even geduld moeten hebben totdat ook jouw wijkkast is geupgrade en administratief is opgeleverd.
Zoals de check uitwijst zal dit in het laatste kwartaal van dit jaar zijn.

Je kan natuurlijk naar een kabelboer gaan, maar die is vaak duurder.
Die keuze is aan jezelf.
Telfort is totaal afhankelijk van KPN wat betreft de oplevering van de wijkkasten.
Badge +1
> Zoals de check uitwijst zal dit in het laatste kwartaal van dit jaar zijn.

We zullen zien, maar ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in, omdat er- bijna- overal in de wijk al wijkkasten zijn geplaatst. Alleen niet bij die van mij :-(

> Je kan natuurlijk naar een kabelboer gaan, maar die is vaak duurder.

Klopt dat de kabelboer duurder is, maar het blijkt dat de meeste mensen wel wat meer willen betalen voor een snelle internet verbinding. Ik ga niet naar de kabelboer en dat heeft verschilllende redenen. Slecht aanbod van zenders, gebrekkige administratie en zolang ze zich nog van koppelverkoop bedienen, voor mij géén kabelboer.
Reputatie 8
Badge +10

We zullen zien, maar ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in, omdat er- bijna- overal in de wijk al wijkkasten zijn geplaatst. Alleen niet bij die van mij :-(

Wat jij wil geloven.... voor mij is deze 'discussie' wel klaar... :8
Reputatie 8
Je wilt niet naar een kabelboer.
Telfort en alle andere providers die gebruik maken van die ADSL / VVDSL lijn zijn afhankelijk van de plaatsing van die wijkkasten. Dus overstappen naar een andere provider schiet je ook niets mee op.

Wat wil je nu?

Met 28 Mbps valt vooralsnog prima mee te internetten.
Ik heb het jaren met 8-8,5 Mbps moeten doen (om over de upload maar niet te spreken).
16 maanden moeten wachten van aanmelding glasvezel naar uiteindelijke oplevering.
Geduld is een schone zaak. Mokken helpt niet, heb je alleen jezelf mee.
Badge +1
> Wat wil je nu?

Dat het telecombedrijf vaart maakt met het plaatsen van een wijkkast, omdat dit overal in de wijk gebeurd is maar alleen niet bij kast waar ik op aangesloten ben. De glasvezel kabel ligt op nog geen meter afstand van de huidige kast. Zodra dit gebeurt is zal het nog wel "tig" tijd duren voordat het één en ander administratief verwerkt is.

> Met 28 Mbps valt vooralsnog prima mee te internetten.

Inderdaad, maar het is geen marktconforme snelheid meer. De "standaard" is tegenwoordig 60 tot 100 Mb. en iemand die genoegen neemt met minder doet zichzelf te kort.

> Mokken helpt niet, heb je alleen jezelf mee.

Ik mok niet. Ik constateer alleen maar.

Ik krijg geen aannemelijk verklaring voor dat kpn wèl een marktconforme snelheid biedt (54 Mb.), maar die is veel te duur. Nu wil ik zo weinig mogelijk met die boeven van de kpn te maken hebben. Verklaar me dan eens als Telfort hetzelfde netwerk gebruikt als dat van kpn je bij Telfort "maar" 28 Mb. kunt "krijgen"? Door gigantisch méér te betalen kan het dus wel en dat vind ik dus raar.
Reputatie 8

Inderdaad, maar het is geen marktconforme snelheid meer. De "standaard" is tegenwoordig 60 tot 100 Mb. en iemand die genoegen neemt met minder doet zichzelf te kort.

Het is helemaal geen "standaard". Het ligt maar net aan de mogelijkheden.
Als ik een provider check, doe beginnen pakketten voor ADSL / VDSL vanaf 20 Mbps, daarna 30 - 40 - 50 - 60.

Een vriend van mij woont in het buitengebied 4 kilometer van een "wijkcentrale". Mag blij zijn als die 3,5 Mbps haalt. Hij zou nu kunnen overgaan op satelliet, wat maximaal "op papier" 20 Mbps op moet leveren. Meer zit er echt niet in.

Ik heb nu glasvezel, maar vind 50/50 vooralsnog prima. Waarbij ik de snellere upload als een veel groter voordeel beschouw dan een nog veel snellere download maar beperkte upload.

Als je over de wereld surft, biedt een sneller pakket nauwelijks iets extra voor connectie "ver weg" omdat alles zo sterk is als de zwakste schakel ertussen. En dat wat "ertussen" zit is vaak erg belabberd.

En je mokt wel degelijk. Eigenlijk doe je niet anders.
Het heeft namelijk geen enkele zin hier daarover je gram te willen halen. Je bereikt er niets mee.
Als je iets wilt bereiken, reclameer bij de organisaties die werkelijk daar iets mee van doen hebben. En dan nog, die laten zich niet de les lezen door een figuur die alleen maar staat te mokken..
Badge +1
> En je mokt wel degelijk. Eigenlijk doe je niet anders.

In jouw ogen, omdat de meeste mensen niet meer weten wat dat is mokken. Net zo met kritiek. De meeste mensen weten niet meer wat kritiek is en leggen dat uit als belediging en schelden.

Je kijkt iedere keer naar mensen die het slechter hebben getroffen met internet. Hoe zit dàt met mensen die wel een markconforme snelheid hebben en geen genoegen nemen met minder? Nee die "hoor" je niet. Die zijn namelijk tevreden.

We worden het nooit eens (en dat hoeft ook niet) maar ik zou zo zeggen als Hendrik Colijn destijds heeft gezegd: "Ga maar rustig slapen." Vrij vertaald sluit je ogen maar voor de problemen. Dat is het gemakkelijkst dan de problemen te erkennen.
Reputatie 8
We worden het inderdaad niet eens, want je gaat hier zitten klagen, of voor mijn part kritiek uiten zoals jij het noemt.
Maar niemand op het forum, nog Telfort kan daar ook maar iets aan veranderen. Het is ook in geen enkel belang van de lezers van dit forum of jou wijkkastje er wel is of niet. Met die info help je verder niemand. Zoals eerder aangehaald trek je bij de verkeerde deur aan de bel om te reclameren.
Badge +1
al met al is het allemaal triest gesteld met de snelheden. Ik zit op max 30Mbits terwijl een straat verder (100 meter) 50Mbits behaald kan worden met VDSL2. Dan kunnen ze toch alles gelijk trekken?????
Reputatie 8
Badge +2
Hoi tjub. Ik snap jouw beredenering. Alleen betekent het feit dat er '100 meter verderop' een hogere snelheid wordt behaald niet per se dat jij deze snelheid ook kan behalen. Je kan aangesloten zijn op een andere kaart of (zelfs) centrale. Dit is afhankelijk van de planning en capaciteit van de betreffende centrale op het moment van aanvragen. Uiteraard zouden we graag willen dat iedereen 100 Mbit/s behaald (bij wijze van spreken), maar dat is helaas erg lastig in praktijk.
Badge +1
Hoi Michael. Ik kwam er later achter dat ook mijn directe buren aanzienlijk hogere snelheden halen dan ikzelf en die zitten hoogstwaarschijnlijk wel op dezelfde kaart als ik? Zie topic; https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-verbinding-267/buurman-rest-hetzelfde-rijtje-10mbits-meer-51655

Hier heb ik mijn verbazing ook verder uitgelegd en had idd ook al bedacht dat het fysiek ook anders aangesloten kon zijn.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi tjub, dat is bijzonder inderdaad. Ik kijk graag inhoudelijk naar jouw situatie als je jouw naw-gegevens aan mij kenbaar maakt in een privévenster. Uiteraard zal ik ook een reactie geven in het door jou aangemaakte topic.
Hallo Michael,

Ik kreeg een paar weken geleden een brief dat op 9-9-2015 mijn internetverbinding omgezet zou worden naar VDSL. Als ik op de website https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ mijn gegevens invul, staat er bij vdsl 100 Mbit/s. Als ik echter het modem naar VDSL wil omzetten, staat deze na opnieuw opstarten weer op ADSL. Doe ik iets verkeerd of heb ik een ander modem nodig om daadwerkelijk de VDSL verbinding te krijgen?

Greetz, Roel
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Roel. Jouw verbinding is nog niet omgezet naar VDSL. Wat staat er precies in de brief? Wordt de lijn ook écht omgezet of heb je nu de mogelijkheid om de lijn om te laten zetten? Is nogal een verschil. 🙂 De wijkkast is inderdaad inmiddels wel geschikt om 100 Mbit/s te leveren.
Hoi Roel. Jouw verbinding is nog niet omgezet naar VDSL. Wat staat er precies in de brief? Wordt de lijn ook écht omgezet of heb je nu de mogelijkheid om de lijn om te laten zetten? Is nogal een verschil. 🙂 De wijkkast is inderdaad inmiddels wel geschikt om 100 Mbit/s te leveren.

Er staat in de brief dat de internetverbinding op 09/09/2015 geüpdate wordt, daarna kan ik gebruik maken van de moderne technologie VDSL.

Dus het lijkt mij dat de lijn écht omgezet wordt. Is de Zyxel 2812 geschikt voor VDSL en wordt het modem automatisch hiervoor ingesteld?

Op fourstack.nl staat ook dat VDSL2 beschikbaar is op 100 Mbit/s, dus volgens mij is de verbinding al geupgradet.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Roel, de verbinding is niet omgezet. Ik zie wel dat dit tot de mogelijkheden behoort. Ik zal de verbinding nu voor jou omzetten. Je kunt het huidige modem daarvoor blijven gebruiken. Uiteraard houd ik jou op de hoogte van de situatie.
Hi Roel, de verbinding is niet omgezet. Ik zie wel dat dit tot de mogelijkheden behoort. Ik zal de verbinding nu voor jou omzetten. Je kunt het huidige modem daarvoor blijven gebruiken. Uiteraard houd ik jou op de hoogte van de situatie.

Super, alvast bedankt
Reputatie 8
Badge +2
Roel, de omzetting naar VVDSL loopt. Indien dit is afgerond, dien je zelf een aanvraag te doen voor een hogere snelheid in Mijn Telfort. Hier zijn namelijk kosten aan verbonden. 🙂
Hi Michael,

Ik vind het een vreemde gang van zaken dat ik jou moet contacteren om de verbinding omgezet te krijgen, terwijl in de brief staat dat het gisteren al automatisch gebeurd zou moeten zijn. Ook betreft het volgens mij hier de upgrade naar VVDSL, en niet naar hogere kosten. Al met al vind ik het een vaag verhaal.
Reputatie 8
Mooi dat je zo openhartig bent in het plaatsen van die brief.
Het geeft duidelijk weer wat de update inhoudt.
Een update van het netwerk voor nieuwere technologie. Niets meer, niets minder.

"U zult na de update een meer stabiele internetverbinding ervaren"

Dat je daarmee ook een sneller internet-abonnement zou krijgen, staat niet in die brief beschreven.

Wil je daarna ook daadwerkelijk van die hogere internetsnelheid gebruik willen maken die met die VDSL-techniek mogelijk is, is dat een kwestie van de nodige update van je internet account.

Dat zijn twee verschillende zaken.
Een sneller internet abonnement kost gewoon meer geld per maand.
Dus daar zijn inderdaad hogere kosten mee gemoeid. En dat is dan weer een persoonlijke kwestie waar gebruikers wel of niet voor kiezen. Wil je daar gebruik van maken doe je dat dus middels een aanvraag in "Mijn Telfort".

Uit informatie te vinden op de Telfort website bij willekeurige aanvulling van gegevens in het postcodegebied wat je eerder hebt aangegeven:

Internet abonnement

Bij het Internet abonnement van Telfort kun je gemakkelijk je snelheid uitbreiden.

Voor €4,- extra per maand heb je nóg sneller internet (tot 50 Mb/s). Bij Telfort kan je binnen het Internet pakket per maand je internetsnelheden aanpassen, mocht je daar behoefte aan hebben. Dus ben je op zoek naar een snel en goedkoop internet abonnement? Dan is het voordelige Telfort Internet pakket iets voor jou. Bestel snel online!

Reageer