beantwoord

Wifi ZyXEL P-2602HW-D1A valt steeds weg.

• 6 september 2013
  • 8 reacties
  • 2963 keer bekeken

Hallo,

Ik heb al een paar jaar een ZyXEL P-2602HW-D1A draadloze router van Telfort in bruikleen.
Op zich ben ik behoorlijk tevreden over het apparaat.
De laatste tijd heb ik echter vaaklast van een wegvallende Wifi verbinding.
De Wifi verbinding valt dan weg voor alle aangesloten apparaten in het huis.
Na een tijdje (varierend van seconden tot minuten) komt de verbinding vanzelf weer terug.
In de logging van de router kan ik niets terugvinden, het apparaat lijkt zelf geen probleem te hebben.
Ik heb een 'Wifi Channel Scan' uitgevoerd, er is geen ander netwerk in de buurt die hetzelfde Wifi kanaal gebruikt.

Heeft iemand een suggestie?

Bij voorbaat dank,
Marcel.
icon

Beste antwoord door Henk - Telfort 13 september 2013, 14:42

Dank voor je reactie. Volgens de Wifi Channel Scanner zit er niemand anders op het Wifi kanaal.
Ja, hij is al een paar jaar oud, misschien wordt het tijd voor een nieuwe.

Excuus voor mijn late reactie, Ik heb zojuist een vervangend modem verstuurd om dit uit te sluiten, zou je een bericht willen plaatsen of dit heeft gewerkt? :)

Henk
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Het kan zijn dat je op een druk wifi kanaal zit, via een progje SSID of als je een android tablet of phone hebt kun je dat controleren en dan vervolgens in je modem een rustiger kanaal kiezen.
Echter je modem is ook niet een van de jongsten meer en dus kan het ook een defect zijn en daarvoor moet webcare Telfort in actie komen voor een vervangend modem
Dank voor je reactie. Volgens de Wifi Channel Scanner zit er niemand anders op het Wifi kanaal.
Reputatie 8
Badge +17
Je zou eens kunnen kijken bij mijn telfort of er een leuke aanbieding is voor je en bij verlenging krijg je dan automatisch een nieuw modem.
Reputatie 8
Badge +17
Je zou eens kunnen kijken bij mijn telfort of er een leuke aanbieding is voor je en bij verlenging krijg je dan automatisch een nieuw modem, maar je kunt ook tot maandag wachten als webcare Telfort weer op het forum aanwezig is en je een nieuw modem toestuurt.
Reputatie 4
Badge +3

Excuus voor mijn late reactie, Ik heb zojuist een vervangend modem verstuurd om dit uit te sluiten, zou je een bericht willen plaatsen of dit heeft gewerkt? :)

Henk
Hallo Henk,

Ik heb nu een week een nieuwe Zyxel router in huis, en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan.
Bedankt voor de service! Ik ben weer blij. De defecte Zyxel zal ik terugsturen.

Met vriendelijke groeten,
Marcel.
Reputatie 8
Badge +17
Volgens mij hoef je het defecte modem niet terug te sturen, Henk zal dit ongetwijfeld beamen.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo Henk,

Ik heb nu een week een nieuwe Zyxel router in huis, en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan.
Bedankt voor de service! Ik ben weer blij. De defecte Zyxel zal ik terugsturen.

Met vriendelijke groeten,
Marcel.

Fijn om te lezen! Ik sluit het topic hierbij, bedankt voor je terugkoppeling! :)

Volgens mij hoef je het defecte modem niet terug te sturen, Henk zal dit ongetwijfeld beamen.

Klopt inderdaad, het oude modem hoeft niet terug gestuurd te worden! :)

Henk