beantwoord

WiFi wisselvallig

• 5 november 2019
  • 24 reacties
  • 295 keer bekeken

Badge
  • Starter
  • 13 reacties

Hallo,

Ik heb nu al ruim 2 weken last van slechte verbinding. Ik volg online lessen en door dit probleem heb ik bijna niet mee kunnen doen met de lessen. Dit probleem doet zich vooral voor in de middag en de avonden..

Tv kijken gaat dan ook niet( maar dat heeft nu geen prioriteit) 

Ik heb reeds eerder via messenger een medewerker van Telfort bericht. En moest toen een aantal stappen volgen (kanaal veranderen etc.)

Heb dat allen geprobeerd en nog geen resultaat. 

Ik moest het klanteservice nummer bellen. Ik kan met mijn mobiel geen 0900nummers bellen. Als ik dit wil opheffen moet ik klanteservice bellen🤔🤔

Word er moedeloos van, want loop nu flink achter met me lessen.

Ik dacht ga nog 1 poging wagen voor hulp op dit forum, anders moet ik helaas opzoek naar een andere provider. 

Ik heb internet, tv en 3 mobiele abbonementen bij Telfort en heb eerdeer nooit problemen gehad.

Gegroet.

Sam

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 6 november 2019, 18:17

Hoi @bol, ik lees dat je aan het studeren bent. Dit gaat alleen niet vlekkeloos omdat de WiFi nog wel eens wegvalt. Dat is flink balen. Je geeft aan dat de tv dan ook wegvalt. Wat ervaar je daar precies? Want het kan nog wel eens zijn dat er meer aan de hand is. Ik wil daarom graag jouw verbinding eens doormeten. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van in ieder geval jouw postcode + huisnummer? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kan ik aan de slag. 

Bekijk reactie

24 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Nee dat is duidelijk. Ik kan in zijn aantekeningen ook niet vinden waarom de kosten in rekening zijn gebracht. Jij hebt dus ook niets gevraagd. Dan ga ik de kosten voor je vergoeden. Want zoals ik al aangaf is het mij een raadsel waar de kosten vandaan komen. Je krijgt ze binnen 10 werkdagen terug op jouw rekening. 

Reputatie 8
Badge +11

Fijn dat de monteur het probleem op heeft kunnen lossen. Dat is het belangrijkste. Nu zit je alleen nog met een bon van 15 euro. JanD geeft al aan dat voor de storing geen kosten in rekening zijn gebracht. Alleen voor arbeidsloon. Heb je de monteur gevraagd om nog iets te doen waardoor hij deze kosten heeft gerekend? Ik haal dat zo niet uit de bon, maar dat is het enige waarom ik kan verklaren dat de monteur extra kosten heeft gerekend.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @bol, ik heb jouw verbinding doorgemeten. Ik meet zo geen problemen. Toch blijft de verbinding wegvallen. Dit kan inderdaad het modem zijn, maar ook de aansluiting. Het resetten helpt dus niet. Kun je ook vertellen hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt in de woning? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter zonder splitter ertussen?

Badge

Hoi @bol, ik heb jouw verbinding doorgemeten. Ik meet zo geen problemen. Toch blijft de verbinding wegvallen. Dit kan inderdaad het modem zijn, maar ook de aansluiting. Het resetten helpt dus niet. Kun je ook vertellen hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt in de woning? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter zonder splitter ertussen?

.

Badge

Experia Box v8

Reputatie 8
Badge +18

In de namiddag en 's avonds is het dus niet goed, dan denk ik bv aan led verlichting of andere bronnen die storing in de WiFi veroorzaken.

Lees deze link eens door

https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/15-oplossingen-voor-al-je-wifi-problemen/

Badge

@Bart - Telfort  nee heb de monteur niet gevraagd om iets extras te doen. 

Lekker dan. 2 maanden niet fatsoenlijk tv kunnen kijken of gebruik kunnen maken van het internet en dan krijg ik als kado dat ik nog maaaaar 15euro moet betalen. 🤔🤔

Hij heeft een kop koffie gekregen van me, zou dat het kunnen zijn?

🤦‍♀️🤦‍♀️

Badge

@JanD  hij heeft op dat tvkastje op software updaten gedrukt, heb daar niet zelf om gevraagd. Heb geneens een gesprek met m gevoerd. Binnen gelaten, deed zijn werk. 

Heb m een kop koffie aangeboden en hij heeft op de bank rustig zijn koffie gedronken. 

Hem vriendelijk bedankt en dat was het. 

Tenzij de isra vervangen als meer werk wordt gezien is deze factuur verder niet heel duidelijk wat dat meer werk dan feitelijk was.

Ps de update van de TV ontvanger zeker ongevraagd mag niet als meer werk worden berekend in mijn ogen.

Reputatie 8
Badge +8

Duur kopje koffie.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @bol, ik lees dat je aan het studeren bent. Dit gaat alleen niet vlekkeloos omdat de WiFi nog wel eens wegvalt. Dat is flink balen. Je geeft aan dat de tv dan ook wegvalt. Wat ervaar je daar precies? Want het kan nog wel eens zijn dat er meer aan de hand is. Ik wil daarom graag jouw verbinding eens doormeten. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van in ieder geval jouw postcode + huisnummer? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kan ik aan de slag. 

Badge

Hoi Bart,

Kheb er geen verstand van, maar staat al jaren in de woonkamer via zon telefoonaansluiting( weet niet hoe dat heet).

Modem word ook heel heet terwijl die vrij staat. 

Badge

Badge

Badge

Hallo Bart,

Heb mijn profiel voorzien van postcode en huisnummer. 

Probleem is nog steeds gaande. 

Tv geeft aan dat er geen verbinding is.

Na 5minuutjes soms langer komt de verbinding weer terug en verdwijnt dan even later weer. 

Als ik op het internet ga idem.  

Heb modem meermaals gereset. Kanaal gewijzigd etc. Maar dat heeft helaas niet geholpen..

Ik denk zelf dat het aan mijn modum ligt, maar ik ben geen expert.

Badge

@Bart - Telfort Super👌

Bedankt voor je hulp

Reputatie 8
Badge +11

Dat is een zogenaamde 'varkenssnuit’ aansluiting. Ik ben ook nog even weer in jouw verbinding gedoken. Ik meet de verbrekingen ook nog steeds terug. Alleen waar komt het vandaan? Ik kan het zo vanaf hier niet achterhalen, ik heb daarom een afspraak met een monteur gepland voor morgen, woensdag 8 januari tussen 0800-1000 uur. Mocht dat niet uitkomen, dan wil ik je aanraden even te bellen met 0900-9596 om de afspraak te verzetten. Ik hoor graag hoe het bezoek verlopen is. 

Reputatie 8
Badge +11

Graag gedaan. Mocht er nog weer eens iets zijn, laat het dan vooral weten. 

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @bol , kun je ook bekabeld via een laptop/pc verbinding maken?

Badge

Badge

Hoi @Bart - Telfort  

De monteur is vanochtend langs geweest en heeft het probleem verholpen. Bedankt👌

Alleen kan je me bovenstaande bon uitleggen? Betekend dit dat ik die kosten zelf moet betalen?  

Badge

Ik heb wisselvallig verbinding. Sochtends doet de verbinding het gewoon goed. In de namiddag en in de avond niet meer.

Ik ga dat vanovond even proberen, kijken of ik zon kabeltje daarvoor heb. 

Reputatie 8
Badge +18

Welk modem heb je precies 

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @bol , aan de nota te zien is er meerwerk gedaan, d w.z dat de monteur op jouw verzoek  iets extra's heeft gedaan buiten het standaard opheffen van de storing, dat verklaart de meerkosten. Het oplossen van de storing zelf hoef je niet te betalen.

Reageer