Wifi waardeloos!

• 11 januari 2013
  • 28 reacties
  • 4847 keer bekeken

Sinds oktober klant bij Telfort.

Het begon al lekker. Monteurtje Onbenul sloot verkeerde kabeltje aan. Vier dagen zonder vaste telefoon gezeten. Met mobiel klantenservice moeten bellen keer op keer. Lekkere onkosten. Overigens wel vergoed door Telfort. Pluspunt. 

Toen kon ik geen keuzes maken in keuzemenus. Ook erg fijn. 
Een telefoontje en het knopje was omgeschakeld blijkbaar en toen kon het ineens wel.
Ik denk dan met mijn boerenlullenverstand: zorg dat iedereen direct gewoon in het keuzemenu kan.
Maar goed....

Afijn.....
de hele boel aangesloten en niks aan het handje.

Zaterdag een nieuwe pc gekocht. 
Modem ingesteld en de boel deed het.
Niet erg snel, eerlijk gezegd zo traag als dikke stront, dus maandag maar eens Telfort gebeld. Je denkt eerst nog dat het aan je gloednieuwe pc ligt. 
Helpdeskmedewerker heeft op afstand het kanaal wat sterker afgesteld dus de boel deed het toen inderdaad ineens sneller.

Maandag. Kon telkens slecht verbinding maken dus weer gebeld. Boel weer voor even opgelost.
Uitleg: de magnetron en koelkast kunnen storen. Ik zeg: Het moet toch niet zo zijn dat ik de inboedel eruit moet zetten omdat ik toevallig waardeloos modem van Telfort heb. Ook kan ik niet naar alle buren gaan en vragen op welk kanaal ze zitten. Djeez.....

Dat spul hoort gewoon te werken!!!

Woensdagmiddag. Ineens kan er geen verbinding meer worden gemaakt met het modem.
Het signaal van de Zyprivate wordt op het scherm weer gegeven als UITSTEKEND. 
Maar als ik wil verbinden krijg ik de melding: 'Kan geen verbinding maken met Zyprivate etc....'

Ik bel weer op. Pluspunt: Medewerker belt mij netjes terug zodat het mij geen geld kost omdat verwacht wordt dat het een lang gesprek wordt waarin allerlei stappen dienen worden te ondernomen. Na 3x resetten, modem andere naam gegeven e.d. geven ze het op. Ik krijg een nieuw modem. daarmee zal het probleem wel verholpen moeten zijn. 

Donderdag: Nieuw modem arriveert veel sneller dan verwacht. Blij! Eindelijk weer online.....denk ik.
Modem eraan......mooi weer dezelfde melding: kan geen verbinding maken met zyprivate....

Ik word gek!

Voordat ik mijn pc-dokter laat komen (kassa!!) bel ik nog 1x met Telfort.
Na wat testjes (resetten e.d.) zijn we het eens. Het kan niet twee keer achter elkaar aan een modem liggen. Dat zou te toevallig zijn.

Tot mijn vriend 's avonds komt. We doen wat testjes:
Niet alleen de computer krijgt geen verbinding met de wifi, ook onze mobiele telefoons proberen uit alle macht te verbinden met de wifi maar zonder succes. En als het al lukt valt de verbinding onmiddellijk weer weg. 
Op de pc geeft ie aan dat het wel verbonden is maar je komt gewoon NIET op internet. 

De laptop van mijn dochter doet het beter. Die verbindt wel en ze kan gewoon op internet, maar dat gaat niet via de wifi. 
Conclusie: Het probleem zit 'm overduidelijk in de wifi! 

En dan googlen we op problemen en komen op dit forum terecht. Wij weten genoeg.
Het regent hier klachten en het is dus 1 dik drama met dat telfort modem. Het ligt niet aan ons.

Helaas vinden we nergens de oplossing.
Onze oplossing? Kabel maar weer gewoon aangesloten zodat er toch internet is.
Probleem is wel dat mijn vriend hier dan niets meer kan met zijn mobiel want hij heeft geen abo en doet alles op de wifi.

Dus volgende stap? Snel terug naar Ziggo als dit niet heel snel opgelost wordt op kosten van Telfort!

Grrrr........................

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

28 reacties

Badge +1
Maakt de WIFI verbinding nog gebruik van de standaardinstellingen? Let dan wel op dat de WPA sleutel hoofdlettergevoelig is, standaard zijn het allemaal hoofdletters dus CAPS LOCK even aanzetten. Deze modems zijn een paar maanden geleden als één van de beste WIFI routers getest door de consumentenbond dus het kan altijd slechter...
Als je na zo'n lang verhaal denkt dat ik te dom ben om niet op de hoofdletters te letten reageer ik verder maar niet....
Als beste getest? onbegrijpelijk!
Reputatie 8
Badge +17
Tja, voor sommige is het beste nog niet goed genoeg...

jammer!
Als je alle topics naleest hier over dat modem is overduidelijk dat het een slecht ding is. 
Dus je reactie slaat nergens op Kees-Jan. 
Reputatie 8
Badge +16
Conclusie: Het probleem zit 'm overduidelijk in de wifi! 

En dan googlen we op problemen en komen op dit forum terecht. Wij weten genoeg.
Het regent hier klachten en het is dus 1 dik drama met dat telfort modem. Het ligt niet aan ons.

Niet mee eens... er zijn genoeg situaties waarin het modem draadloos wèl goed werkt.

Dat maakt het probleem dat je hebt niet minder erg natuurlijk.
Heb je al andere kanalen geprobeerd in te stellen?
Dat kan ik zelf niet maar drie medewerkers van telfort hebben wel met de kanalen iets geprobeerd.
Hielp allemaal niets.
We praten niet over een SLECHTE verbinding hè, maar over GEEN verbinding kunnen maken. 
Geldt alleen voor de wifi.
Badge +1
Troubleshooting bestaat uit eerst, alle voor de hand liggende oorzaken, uitsluiten, een aantal mensen proberen dat hier belangeloos te doen, je zou daar misschien in je reacties rekening mee kunnen houden Sproet? of zoek je alleen bevestiging dat het apparaat niet zou deugen?   

Wanneer je met twee modems en meerdere apparaten geen WIFI verbinding kunt maken lijkt het probleem niet in de hardware te zitten tenzij je de toevalstreffer hebt dat je twee modems met een defect zou hebben, vandaar de optie van de hoofdletters aangezien dit niet in je verhaal naar voren kwam.  
Badge +1
Als je alle topics naleest hier over dat modem is overduidelijk dat het een slecht ding is. 
Dus je reactie slaat nergens op Kees-Jan. 

Over nergens op slaan gesproken...
Reputatie 8
Badge +17
Ik denk dat het probleem mogelijk in de PEBCAK module ligt. Die zou een hogere spanning nodig kunnen hebben!
Of de firmware van die module is niet goed geladen.
Nu wordt het ingewikkeld Kees-Jan ;-)
Kan ik daar zelf iets aan doen of heb ik daar de helpdesk voor nodig?
Maar geloof me, ze zijn al uren bezig geweest aan de telefoon.
Volgens hen hadden ze alles geprobeerd.
PEBCAK is "Problem Exists Between Chair And Keyboard"
Laat die Kees-Jan maar lullen, die neuzelt het hele forum vol zonder verstand van zaken te hebben.
Dat Zyxel modem is idd een waardeloos ding, zeker wat betreft WIFI.
Ik heb er nog nooit een fatsoenlijke snelheid mee kunnen halen en om de haverklap dondert de WIFI verbinding er gewoon uit.
Het webcare-team heeft zelfs nieuwe modems opgestuurd, zelfde laken een pak......waardeloos!
En ook die k*tcontrolelijstjes van Kees-Jan en consorten helpen niet.
Met mijn Fritzbox is dat gelukkig een heel ander verhaal, die werkt gewoon!
Reputatie 8
Badge +17
Hé Bozo, jij ook een gelukkig nieuwjaar!

Ga jij nou eens een antwoord geven op mijn vragen...
Hé Bozo, jij ook een gelukkig nieuwjaar! Ga jij nou eens een antwoord geven op mijn vragen...

Nee....want je snapt het toch niet....
Reputatie 8
Badge +17
Oh, jammer! Ik had me er zo op verheugd om weer eens wat nieuws te leren.

Zelfs daar ben je te stom voor!
Badge +1
Ff een aantal dingen ontkrachten..

Connection Type: Wifi
Server: Voorthuizen
Download: 17225 kbps
Upload: 4066 kbps
Ping: 27 ms

Niks dan uitstekend te noemen
Mijn modem lig zelfs nog onder de bank....
Badge +1
Ik kom ook nog wel eens op escalatiebezoeken bij klanten en dit lijkt mij zo'n geval waarbij Telfort mogelijk zou kunnen besluiten om er eens een Guidion monteur op af te sturen? Gemiddeld plaats ik 4 a 5 van deze modems per dag (nee ik werk NIET voor Telfort). Wij doen dit ook voor andere providers. Over het algemeen werken deze modems uitstekend en het WIFI bereik ligt bij de Zyxel zeer zeker beter dan bij de Fritzbox van XS4ALL. (dit is door de consumentenbond ook geconstateerd). Ik zou Sproet adviseren om Telfort om een (gratis) monteursbezoek te vragen.
Reputatie 8
Badge +17

Je kan geen antwoord geven op mijn vragen, tegen beter weten in, want het kán gewoon niet wat je in dat topic aangeeft. 

En dan zo´n reactie, geweldig!

en ook een beetje zielig eigenlijk...
Je kan geen antwoord geven op mijn vragen, tegen beter weten in, want het kán gewoon niet wat je in dat topic aangeeft. En dan zo´n reactie, geweldig! en ook een beetje zielig eigenlijk...

Het kan wel, alleen gaat het jouw verstandelijke vermogen te boven.
I rest my case sucker!
Over het algemeen werken deze modems uitstekend en het WIFI bereik ligt bij de Zyxel zeer zeker beter dan bij de Fritzbox van XS4ALL. (dit is door de consumentenbond ook geconstateerd).

Ik heb beide modems in gebruik en ben proefondervindelijk tot de conclusie gekomen dat dat niet klopt.
De Fritzbox is vele malen beter dan de Zyxel en ook veel stabieler, getest met meerdere modems van beide merken.
Hoe de Consumentenbond dat getest heeft of op baseert weet ik niet maar kloppen doet het niet!
Badge +1
wij doen zowel de Telfort als XS4ALL aansluitingen, op vele vlakken is de Fritzbox een geweldig modem, zeker voor gebruikers die een modem helemaal naar hun hand willen zetten. Toch moet ik ook constateren dat, in de meeste situaties een Zyxel, wat WIFI betreft, een hogere signaalsterkte heeft en minder snel extenders nodig heeft. Er zijn allerlei omstandigheden die invloed kunnen hebben. Bij een langlopende escalatie ben ik er een keer (per ongeluk) achter gekomen dat WIFI het alleen deed toen ik het modem uit de meterkast haalde... boven het plafond in de meterkast bleken 12 antenneversterkers te zitten! Hier kwam ik achter na diverse modems te hebben gebrobeerd met allemaal het zelfde probleem. Soms is het erg lastig te vinden als je niet ter plaatse kunt uitsluiten.
wij doen zowel de Telfort als XS4ALL aansluitingen, op vele vlakken is de Fritzbox een geweldig modem, zeker voor gebruikers die een modem helemaal naar hun hand willen zetten. Toch moet ik ook constateren dat, in de meeste situaties een Zyxel, wat WIFI betreft, een hogere signaalsterkte heeft en minder snel extenders nodig heeft. Er zijn allerlei omstandigheden die invloed kunnen hebben. Bij een langlopende escalatie ben ik er een keer (per ongeluk) achter gekomen dat WIFI het alleen deed toen ik het modem uit de meterkast haalde... boven het plafond in de meterkast bleken 12 antenneversterkers te zitten! Hier kwam ik achter na diverse modems te hebben gebrobeerd met allemaal het zelfde probleem. Soms is het erg lastig te vinden als je niet ter plaatse kunt uitsluiten.

En hoe verklaar je dan dat de WIFI snelheid van de Zyxel veel lager ligt dan de Fritzbox?
Dan heb ik het over de download, upload is nagenoeg gelijk.
En hoe verklaar je dan dat de signaalsterkte van de Fritzbox sterker is dan de Zyxel?
Uiteraard is e.e.a. afhankelijk van de omstandheden ter plaatse, dat snap ik ook nog wel....
En dan hier de test.......Fritzbox komt beter uit de verf dan de Zyxel.....

http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/internet-en-software/draadloze-routers/type/Modemrouter
Badge +1
Laat die Kees-Jan maar lullen, die neuzelt het hele forum vol zonder verstand van zaken te hebben.
En ook die k*tcontrolelijstjes van Kees-Jan en consorten helpen niet.

1. en wanneer heb jij dan een keer iemand blij kunnen maken met je genuanceerde meening en opbouwende kritiek??
2. als de mensen die zich op dit forum bevinden toch niemand zouden kunnen helpen, wat doe jij hier dan???
Reputatie 4
Badge +3
@All,

Kunnen we deze discussie op een gepaste manier voortzetten? Anders ben ik genoodzaakt het topic te sluiten.

Henk
[ als de mensen die zich op dit forum bevinden toch niemand zouden kunnen helpen, wat doe jij hier dan???

Bewijzen dat 99,9% van wat hier neergeplempt word geneuzel is.......
Dit forum zou een vraagbaak moeten zijn voor klanten met problemen waarbij het webcare team probeert de problemen op te lossen.
Niet de rukkertjes zoals Kees-Jan (en kennelijk voel jij je ook aangesproken) die elke keer weer tot vervelends toe de controlelijstjes er maar weer eens bij pakken.
Niks geen oplossingen, niks geen goede tips en niks geen problemen oplossen......alleen maar geneuzel, elke keer weer!
Het gaat helemaal nergens over!