beantwoord

Wifi verbinding met oudere laptop

• 11 oktober 2013
  • 12 reacties
  • 3854 keer bekeken

Hoi,

Ik heb sinds vorige week internet via Telfort. Ik maak gebruik van de volgende modem: Experia Box v8.

Met de smartphone heb ik verbinding met het wifi netwerk. Maar met mijn laptop een jaar of 6 a 7oud krijg ik geen verbinding. Ik zie wel het netwerk met goed bereik, maar de laptop krijgt er geen verbinding mee. Waar kan dit aan liggen? 

Ik heb de instelling van de modem gecontroleerd en die staat op b/g/n.

Groeten,
Bart
icon

Beste antwoord door Sverige 12 oktober 2013, 17:06

Je moet waarschijnlijk gewoon de versleuteling van je wifi signaal op "mixed" zetten... bij de zyxel kan dat, en dat zal bij het nieuwe modem ook wel kunnen...
Probeer anders eerst eens te testen zonder versleuteling...  dan weet je gelijk waaraan het ligt.
Ik heb ook een wat oudere apparaten, en een internetradio deed het ook niet... zag wel het netwerk, maar onmogelijk te 'registreren'. Door de versleuteling aan te passen was het probleem opgelost.
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Welk merk en type Wi-Fi kaartje heb je in je laptop zitten, en welke versie van Windows heb je?
Welk merk en type Wi-Fi kaartje heb je in je laptop zitten, en welke versie van Windows heb je?

Realtek RTL8180 Wireless LAN (mini-) PCI NIC

De computer draait op Windows XP SP3
Reputatie 8
Badge +17
via het programma driver max kun je de nieuwste driver installeren op je laptop, mocht dat niet helpen dan kun je via een usb stick met wifi gaan werken, die kosten ook bijna niets meer.
Reputatie 8
Badge +19

Realtek RTL8180 Wireless LAN (mini-) PCI NIC

De computer draait op Windows XP SP3

Je kan via apparaatbeheer het versienummer checken van deze driver.
De meest recente versie die ik zo gauw kan vinden op de site van Realtek is 1.73

Deze kan je eens downloaden en installeren.

Realtek
Reputatie 2
Badge +1
Je moet waarschijnlijk gewoon de versleuteling van je wifi signaal op "mixed" zetten... bij de zyxel kan dat, en dat zal bij het nieuwe modem ook wel kunnen...
Probeer anders eerst eens te testen zonder versleuteling...  dan weet je gelijk waaraan het ligt.
Ik heb ook een wat oudere apparaten, en een internetradio deed het ook niet... zag wel het netwerk, maar onmogelijk te 'registreren'. Door de versleuteling aan te passen was het probleem opgelost.
Hoe kan ik de versleuteling uitzetten en aanpassen?

Groeten,
Bart
Reputatie 8
Badge +16
Je kan inloggen op het modem via http://192.168.2.254
Gebruiker is admin en ww is 1234
Links in het menu kan je kiezen voor WLAN, daar kan je zelf de gegevens aanpassen. Vergeet na de aanpassing niet op apply te klikken rechts onder.
Ik zou niet weten welke instellingen ik moeten veranderen
Reputatie 2
Badge +1
Ik ken de experia box niet, maar ik ga er vanuit dat het bij ieder apparaat ongeveer gelijk is...

Ga naar "Network settings" of iets wat daar op lijkt en kijk daar of je iets vind wat lijkt op "wireless network setup".
Het staat ook vaak bij Advanced settings, en dan bij Wireless...

Je moet dus in de draadloze instellingen zijn...  daar zal iets staan als Security level of "Encryption and Authentication"
 daar kan je in principe de versleuteling uit zetten om eens te proberen wat het resultaat is.
Daar kan je ook je security level kiezen... en ik ga er vanuit dat je een lagere beveiliging zal moeten kiezen omdat jouw wireless kaart in je computer de nieuwste hogere levels niet aan kan.
Ik ga het opgeven, binnenkort maar eens iemand na laten kijken met meer verstand van computers.

Bedankt voor jullie reacties.

Groeten,
Bart
Reputatie 8
Badge +19
Ik ga het opgeven, binnenkort maar eens iemand na laten kijken met meer verstand van computers.

Dat lijkt me een goed plan, succes daarmee... 😉
Reputatie 4
Badge +3

Groeten,
Bart

Eventueel kan ik ook een terugbel-afspraak voor je inplannen zodat iemand dit vanuit ons doet, mocht je daar behoefte aan hebben ontvang ik graag in een privébericht je mobiele nummer en een dag en tijdstip wat je uitkomt zodat ik dit kan regelen.

Henk

Reageer