beantwoord

WIFI valt uit, en bij te hoge download bekabelde internet ook.

Beste helper,

Al een behoorlijke tijd heb ik last van haperend internet. Zo ligt wifi er 50% van de tijd eruit. Soms valt het helemaal weg. Soms zeggen de apparaten wel dat er wifi is maar wordt er aangegeven dat er geen verbinding mogelijk. Ik heb inmiddels een nieuwe modem ontvangen maar helaas lost dit het probleem niet op. Ook heb ik een bekabelde wifi versterker maar alsnog lijkt dit niet te helpen. Ook bij hoge download snelheden op de bekabelde computer valt internet ook helemaal weg al lijkt de download wel door te gaan. Het UTP kabeltje naar de muur heb ik vervangen. Ook heb ik in het kastje gekeken of er iets met de bekabeling was. Ik zie niets bijzonders. De lampjes op de Experia v8 branden alleen het wifi lampje flikkert. Vaak heb ik het modem gerest , ook harde reset. Dit helpt vaak eventjes maar toch wanneer je het even vergeten bent is er zomaar geen wifi meer. Ook heb ik geprobeerd de 'Channel' te veranderen bij inloggen modem. Dit was ook tevergeefs. Dit probleem is sinds een maand of 4 gaande. Hiervoor was er geen probleem. Weet iemand nog een oplossing?
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 24 juli 2018, 17:35

Jammer dat het nog niet geholpen heeft DHum! Heb je zowel de iPhone als de iPad naar de nieuwste versie bijgewerkt? Ik ben ook benieuwd of er daarnaast nog andere apparaten via WiFi zijn verbonden met het modem en of deze hetzelfde vertonen. Ik hoor het graag!

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Jammer dat het nog niet geholpen heeft DHum! Heb je zowel de iPhone als de iPad naar de nieuwste versie bijgewerkt? Ik ben ook benieuwd of er daarnaast nog andere apparaten via WiFi zijn verbonden met het modem en of deze hetzelfde vertonen. Ik hoor het graag!
Ik heb het weer even aangezien maar helaas hebben de updates niet geholpen. Wifi is vaak weg of er staat nog steeds 'geen verbinding' met gele letters. en schakelt het over op 4g..
Reputatie 3
Badge +8
Hi @DHum,

Het klopt inderdaad dat er problemen waren met de verbinding tussen iOS apparaten en de Experiabox V8. De update van iOS 11.4.1 is sinds een week beschikbaar en lost deze problemen op.
Om deze update te doen ga je naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Software-update' op je iPhone of iPad. Het toestel zoekt naar nieuwe software. Na enkele seconden verschijnt de melding dat iOS versie 11.4.1. beschikbaar is. Klik op ‘Download en installeer. Zodra de installatie is voltooid werkt de WiFi verbinding weer normaal. Ik hoor graag van je of dit het voor jou ook op lost!
Reputatie 8
Badge +11
De update waar je het over hebt is een update van iOS (op je Apple apparatuur dus). Je kunt even kijken of je besturingssysteem up-to-date is.
Beste Rozemarijn,

De bekabeling lijkt goed te werken. Althans daar heb ik al een tijdje geen last gehad. Wel nog verscheidene keren last van uitvallen wifi. Ik heb Channel 6 geprobeerd op de modem. Die van de versterker heb ik niet veranderd. DSL kabel is niet langer dan 1,5 meter. Ik heb het uitvallen van wifi (of het valt helemaal weg of er staat 'kan geen verbinding maken') zowel op mijn Iphone als mijn Ipad. Ik las iets dat de het modem niet goed werkt met deze apparaten en dat er deze maand een update komt, is dat het misschien?

Groet!
Reputatie 3
Badge +8
Jeetje DHum, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik zie in het systeem dat er zich al langer problemen voor doen. Je hebt dus ook last van een wegvallende verbinding wanneer je een apparaat met een kabel aan sluit begrijp ik. Ik begrijp uit je verhaal en uit tickets van mijn collega's dat je ook al verschillende WiFi kanalen hebt geprobeerd. Welke kanalen heb je geprobeerd? En heb je de kanalen van je WiFi versterker ook geprobeerd te wijzigen? Is er iets gewijzigd in je situatie waarna je deze problemen kreeg, zoals bijvoorbeeld een nieuw apparaat in het netwerk? Maak je gebruik van een ronde DSL kabel die niet langer is dan 1,5 meter? Ik zou je willen vragen om ter controle nog je klantnummer, postcode, huisnummer en geboortedatum toe te voegen aan je forum profiel, zodat ik zeker weet dat ik de juiste gegevens voor me heb. Zou je dit willen doen? Ik hoor het graag van je!

Reageer