beantwoord

Wifi valt steeds weg (sinds Telfort KPN is geworden)

  • 11 april 2020
  • 1 reactie
  • 116 keer bekeken

Beste lezer,

 

Sinds Telfort KPN is geworden, valt onze internetverbinding (inclusief WIFI) met hele grote regelmaat weg. Tot een week of 3 terug, viel het ons wel op, maar waren we niet zoveel thuis als nu en besteedden we er niet zoveel aandacht aan. Nu we met zijn allen thuis zitten wordt het heel vervelend. Hij valt toch minimaal 1x per uur weg.

We hebben een Experia Box V10 router.

De router staat naast het punt waar het internet het huis inkomt (zit een korte kabel aan).

Graag zouden wij dit opgelost zien, zeker omdat we toen het nog Telfort was, geen problemen hadden.

Met vriendelijke groet,
 

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 14 april 2020, 16:29

Hi @onijhof, van harte welkom hier op het Telfort forum! Een WiFi verbinding die niet goed werkt is nooit fijn, maar ik kan me nu in deze tijden extra goed voorstellen dat het storend is. Goed dat je het aankaart, ik help je graag op weg om de verbinding te verbeteren.

Ik haak eerst graag even in op het Telfort en KPN stukje. We zitten inderdaad in de samengang met KPN, maar het is nog niet zo ver. Jouw Thuis abonnement is nu gewoon nog van Telfort. Pas later dit jaar gaan de Thuis abonnementen over naar KPN. Voor die tijd ontvang je eerst nog meer informatie van ons, om je daarvan op de hoogte te stellen.

Doordat de WiFi verbinding draadloos is, is deze vatbaar voor andere signalen en storingsbronnen in jouw omgeving. Hierdoor kan het even zoeken zijn naar de juiste oplossing, en is er niet één standaard oplossing die altijd werkt. Het heeft onder andere te maken met de instellingen van jouw eigen modem, en de andere signalen in de buurt. 

Heb je onze handige WiFi check al eens doorlopen? Deze helpt je om jouw WiFi verbinding zo optimaal mogelijk in te stellen. Dat helpt in de meeste gevallen heel goed. Ik hoor graag of het is gelukt en hoe het daarna met de WiFi verbinding gaat.

Bekijk reactie

1 reactie

Reputatie 8
Badge +11

Hi @onijhof, van harte welkom hier op het Telfort forum! Een WiFi verbinding die niet goed werkt is nooit fijn, maar ik kan me nu in deze tijden extra goed voorstellen dat het storend is. Goed dat je het aankaart, ik help je graag op weg om de verbinding te verbeteren.

Ik haak eerst graag even in op het Telfort en KPN stukje. We zitten inderdaad in de samengang met KPN, maar het is nog niet zo ver. Jouw Thuis abonnement is nu gewoon nog van Telfort. Pas later dit jaar gaan de Thuis abonnementen over naar KPN. Voor die tijd ontvang je eerst nog meer informatie van ons, om je daarvan op de hoogte te stellen.

Doordat de WiFi verbinding draadloos is, is deze vatbaar voor andere signalen en storingsbronnen in jouw omgeving. Hierdoor kan het even zoeken zijn naar de juiste oplossing, en is er niet één standaard oplossing die altijd werkt. Het heeft onder andere te maken met de instellingen van jouw eigen modem, en de andere signalen in de buurt. 

Heb je onze handige WiFi check al eens doorlopen? Deze helpt je om jouw WiFi verbinding zo optimaal mogelijk in te stellen. Dat helpt in de meeste gevallen heel goed. Ik hoor graag of het is gelukt en hoe het daarna met de WiFi verbinding gaat.

Reageer