beantwoord

Wifi valt sinds 2 dagen weg telfort bied geen oplossing

• 10 oktober 2019
  • 11 reacties
  • 218 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb dinsdag 3x contact gehad met de klantenservice via de telefoon omdat sinds dat ik opstond mijn wifi niet of vreselijk traag functioneerde (denk hierbij aan een paar minuten wachttijd voor het laden van een simpele pagina).. een beetje inbelverbinding kwaliteit alsware. Op mijn telefoon springt hij constant op de 4G over sinds dinsdag en op de laptop valt het gewoon uit. Er is geen storing bekend op mijn adres.

Ik heb het standaard riedeltje doorlopen met de klantenservice, modem aan en uit, kanalen veranderd, uiteindelijk gister een nieuwe modem opgestuurd gekregen maar deze lost het probleem ook niet op.
5ghz uitgezet zodat hij alleen op 2.4 zou functioneren. Kastje met de achterkant naar de kamer gedraaid zodat de antenne's die kant op staan...noem het maar op!

Ik kan maar af en toe de speedtest doen (lees 2x keer in 2 dagen werkte het

), de rest van de keren krijg ik een melding over een latentiefout?
Bekabeld internet kan ik niet uittesten want ik heb geen utp poort meer op mijn nieuwe laptop.
zie hieronder de foto's van de speedtest. Niet echt best dus!

Voor dinsdag werkte alles dan ook perfect en heeft de test download snelheden van boven de 60 gemeten. Er is dus ergens wat veranderd maar ik weet niet wat en de klantenservice werkt niet mee. Ik zou alleen en monteur kunnen krijgen als ik die zelf zou betalen en meedenken doen ze verder niet. Omdat ik veel thuis ben heb ik ook constant mijn wifi nodig. Dat werkt nu dus niet.

Ik voel me niet gehoord of geholpen. het gelul over dat er geen garantie word geboden op wifi maar alleen op bekabeld internet komt mijn oren uit. Ik vraag ook niet om garantie. ik vraag of er iemand wil meedenken waardoor dit probleem uit het niets kan ontstaan. Ik heb hiervoor nooit problemen ervaren met telfort internet namelijk.

Graag hulp!!
icon

Beste antwoord door rub92 11 oktober 2019, 15:17

Sinds vanmorgen heb ik weer prima wifi zonder gezeur. Mijn modem brand weer mooi groen zoals het hoort. De monteur is niet langs geweest omdat het weer werkte en de kosten anders voor mijzelf zouden zijn als hij de heel boel werkend aan zou treffen (en daar heb ik de financiën niet voor). Dus hoe het probleem is ontstaan zal een mysterie blijven tenzij ik er zelf voor betaal.
Voor nu weer werkend internet dus het topic mag wat mij betreft gesloten worden mits mogelijk 🙂.

Fijne dag allemaal.
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Heeft de klantenservice ook gekeken wat er aan snelheid op je modem binnenkomt? Als dat wel goed is moeten we zoeken naar een storingsbron in je omgeving als een nieuw modem het ook niet heeft opgelost.

Blind van kanaal wisselen heeft weinig zin. Hoe ziet je wifi-omgeving er uit? Met bijvoorbeeld deze app kun je kijken wat de beste kanaalkeuze is.
Reputatie 1
Ze zeiden dat wat er binnen kwam goed leek aan signaal. Maar als ik zelf de speedtest doe is het dus niet goed.

De modem is niet van plek gewisseld, noch zijn er nieuwe stoorbronnen bij gekomen in het huis zelf.
Wat er buiten mijn huis gebeurt weet ik helaas niet.

Thanks voor de app , die ga ik even downloaden.
Reputatie 8
gister een nieuwe modem opgestuurd gekregen maar deze lost het probleem ook niet op.
Dan zit het probleem niet in de modem/router zelf.

Gezien de enorme variatie in Jitter tot erg hoge waarden (variërend tussen 1 en 578)
Wellicht dan toch een probleem in de verbinding tussen modem/router en het hoofd aansluitpunt.

Om wat voor verbinding gaat het? Aan de lage upload te zien vermoed ik een "koper" aansluiting.
Loop dan eens de volgende informatie na < HIER > en vervolgreacties.

Testen met een bekabelde verbinding lukt je niet omdat je op je laptop geen aansluiting hebt voor een ethernet-kabel. Je zou baat kunnen hebben bij een USB naar ethernet adapter.
Altijd handig zoiets bij de hand te hebben. (Heb ikzelf ook):
https://www.tp-link.com/nl/home-networking/computer-accessory/ue300/

Mocht je een Apple MacBook gebruiken, dan bijv. zoiets als < DIT >
Reputatie 1
@Babylonia , thanks. blijkbaar ligt het probleem inderdaad niet in de modem zelf.

bedoel je met het hoofdaansluitpunt het glasvezelkastje?
de kabels zijn nog niet zo lang geleden geïnstalleerd dus ik neem aan dat ze hier zelf de juist voor hebben gebruikt.

De tekst in je linkje klinkt te ingewikkeld voor tot waar mijn kennis loopt dus ik heb geen idee wat ik hier zelf mee kan/moet.

Ik heb gister inderdaad een verloopstukje besteld voor utp naar usb zodat ik de kabel wel kan testen aankomende weken.
Reputatie 8
OK, je hebt dus glasvezel. Dan is het een en ander in de verwijzing niet van toepassing.
Schakel de voeding van het glasvezelkastje eens uit- en na 20 seconden weer aan.
Gevolgd door een reset van de modem/router (of "herstel" bij een Experia Box V10 router).

Je zou ook nog een andere ethernetkabel tussen het NT glasvezel-kastje en de router kunnen proberen.
(Kabel naar het oranje kleurige poortje van de router, of waar "WAN" op staat bij een V10A model).

Zit de router ver genoeg verwijderd van stroom adapters en andere electrische apparaten?
(Minimaal 20-30 centimeter). Kun je anders eens een fotootje plaatsen van je aansluiting?
Reputatie 1
@Babylonia .

Ik heb nogmaals met de klantenservice gebeld omdat het lampje op mijn modem ook uit ging sinds een uur terug. die bleef op rood. heb er 2 verschillende modems aan geprobeerd te hangen aangezien ik mijn oude nog niet had teruggestuurd kon ik dat even uittesten of het aan de modem lag dat het rood brande. Dat was dus niet het geval.
Ze konden zien dat het glasvezelkastje wel naar de modem uitzond maar dat de modem zelf niet een signaal uitzond.

Er is nu naar vaak bellen dan een monteur ingepland om morgenmiddag te komen kijken.

Net zelf nog wat eigenwijs lopen prutsen met de kabeltjes en aan en uit zetten wat jij ook voorstelde en op miraculeuze wijze werkt het ineens sinds een 10 minuten wel weer. Dat hij uit het niets op groen sprong.
Dus voor nu heb ik werkende diensten weer gelukkig! en morgen de afspraak maar even laten staan, mocht het toch nog blijven gebeuren vanmiddag met dat uitvallen.

Erg bedankt voor het meedenken tot nu toe! 🙂
Reputatie 8
Het is al heel wat dat er weer connectie is.
Laat de monteur het maar even controleren of het allemaal stabiel blijft.
Volgend de monteur die toen hier geweest is zijn de rode kabels die KPN/Telfort gebruikt tussen de NT en Modem van dubieuze kwaliteit, die zou ik sowieso vervangen voor een betere kwaliteit kabel.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @rub92, er lijkt dus toch meer aan de hand. Fijn dat er nu een monteur komt om de situatie eens te bekijken en door te meten. Hij komt vanmiddag zie ik. Kun je laten weten hoe dat bezoek verlopen is? Ik ben benieuwd.
Reputatie 1
Sinds vanmorgen heb ik weer prima wifi zonder gezeur. Mijn modem brand weer mooi groen zoals het hoort. De monteur is niet langs geweest omdat het weer werkte en de kosten anders voor mijzelf zouden zijn als hij de heel boel werkend aan zou treffen (en daar heb ik de financiën niet voor). Dus hoe het probleem is ontstaan zal een mysterie blijven tenzij ik er zelf voor betaal.
Voor nu weer werkend internet dus het topic mag wat mij betreft gesloten worden mits mogelijk 🙂.

Fijne dag allemaal.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is nog beter zelfs. Fijn dat het weer werkt. Zat er toch ergens een verstoring.

Mocht er weer wat zijn, laat het dan vooral weten. Fijn weekend.

Reageer