beantwoord

Wifi upload snelheid

• 3 september 2018
  • 6 reacties
  • 268 keer bekeken

Hallo beste lezer,

Als ik video's upload naar YouTube of ik stream live op Twitch heb ik een enorme vertraging in uploadsnelheid. Normaal is deze rond de 7Mbps, Maar nu ik op dit moment een video upload naar youtube van 531,653 kB duurt dit meer dan 1 uur.
Ik heb nu ook maar 0.17Mbps in uploadsnelheid?
Mijn download snelheid is ook erg omlaag gegaan van 12Mbps naar slechts 4Mbps.

Heeft dit een reden want voorheen kon ik makkelijk live streamen zonder input lag en video's uploaden.

Alvast bedankt voor verdere reacties.
Groet, Geraldo de Graaf.
icon

Beste antwoord door Babylonia 3 september 2018, 23:10

Hij heeft het specifiek over YouTube.

Afgezien van het gebruik van WiFi, want dat is eigenlijk nooit (zelden) optimaal.
Kijk wat een bekabelde verbinding doet.

Verder kan het ook aan de enorme toename van het gebruik van YouTube zelf liggen waarbij hun servers te weinig bandbreedte hebben om alle gebruikers die up- en downloaden te kunnen bedienen? Ofwel capaciteitsproblemen.

Zal men mogelijk eerder voorrang geven aan download van data, dan upload.

Als ikzelf YouTube filmpjes stream met een 100/100 Mbps glasvezelverbinding. Zie ik dat het vullen van een buffer tegenwoordig aanzienlijk trager gaat dan laten we zeggen een jaar terug.
Tref zelfs wel eens ooit filmpjes die haperen.

As ik echter een bestand trek van een "privé-server" (NAS) via een VPN-verbinding, heb ik de volle snelheid met relatief gezien slechts weinig aan overhead.
(VPN-data wordt eerst versleuteld en daarna weer uitgepakt).

Een zeer strakke 10,7 MegaBYTE p/sec = 85,6 Mbps
Tegenover iets van 95,5 Mbps wat mijn normale speedtest is.

Wat geeft een normale speedtest aan resultaten?
http://www.speedtest.net/nl
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi Geraldo, welkom op het Forum. Ik begrijp dat zowel jouw download als upload flink lager is geworden. Dat is mooi balen. Nu ben ik even in de lijn gedoken. Ik zie dat de lijn de volgende waarden geeft: 47 Mbit/s download en 10 Mbit/s upload. Dat is een stuk hoger dan jij ervaart. Nu ben ik erg benieuwd of je deze waarden meet via de kabel of via de WiFi?

Als het via de WiFi is, dan wil ik je aanraden om de tips op de website eens door te meten.

Wanneer het via de kabel is, dan zou ik graag een uitslag van een speedtest ontvangen, hiervoor dienen alle overige apparaten die internet gebruiken uit te staan, behalve de pc.
Reputatie 8
Hij heeft het specifiek over YouTube.

Afgezien van het gebruik van WiFi, want dat is eigenlijk nooit (zelden) optimaal.
Kijk wat een bekabelde verbinding doet.

Verder kan het ook aan de enorme toename van het gebruik van YouTube zelf liggen waarbij hun servers te weinig bandbreedte hebben om alle gebruikers die up- en downloaden te kunnen bedienen? Ofwel capaciteitsproblemen.

Zal men mogelijk eerder voorrang geven aan download van data, dan upload.

Als ikzelf YouTube filmpjes stream met een 100/100 Mbps glasvezelverbinding. Zie ik dat het vullen van een buffer tegenwoordig aanzienlijk trager gaat dan laten we zeggen een jaar terug.
Tref zelfs wel eens ooit filmpjes die haperen.

As ik echter een bestand trek van een "privé-server" (NAS) via een VPN-verbinding, heb ik de volle snelheid met relatief gezien slechts weinig aan overhead.
(VPN-data wordt eerst versleuteld en daarna weer uitgepakt).

Een zeer strakke 10,7 MegaBYTE p/sec = 85,6 Mbps
Tegenover iets van 95,5 Mbps wat mijn normale speedtest is.

Wat geeft een normale speedtest aan resultaten?
http://www.speedtest.net/nl
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt Babylonia, zo ver had ik nog niet eens gedacht. Het kan dus ook aan de kan van youtube liggen in plaats van bij Geraldo. Net als jij ben ik ook benieuwd naar de uitslag van de speedtest.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Geraldo, ik heb geen reactie meer van je gehad. Kan ik daar uithalen dat het probleem is opgelost?
Hallo, beste mensen.

Sorry dat het me enige tijd nam om te reageren ik had de router gereset en daarna krijg ik weer een stabiele 50mbps download en 10mpbs upload snelheid. Hierna heb ik niet meer naar het forum gekeken.
Dank voor de reacties.

Groet - Geraldo.
Reputatie 8
Badge +11
Geeft niks Geraldo, bedankt dat je alsnog een reactie stuurt. Goed om te lezen dat de verbinding weer helemaal op orde is. 🙂 Mocht er nog wat zijn, dan weet je ons te vinden.

Reageer