beantwoord

WiFi springt vanzelf aan nadat ik hem hem uitgezet

• 8 februari 2018
  • 22 reacties
  • 682 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb een Telfort Glasvezel verbinding met een EXP V10. Ik gebruik de WiFi van de V10 niet dus dat heb ik via de WiFi On/Off Configuration pagina op OFF gezet ook heb ik handmatig de 2 radio's op OFF gezet. Als ik via mijn andere WiFi oplossing een scan uitvoer zie ik inderdaad het SSID van de V10 niet voorbij komen.
Echter op onverklaarbare wijze wordt na verloop van tijd de WiFi On/Off Configuration automatisch weer op ON gezet waardoor de V10 zijn SSID weer gaat adverteren zelfs als de 2 radio's op OFF staan. Weet iemand waarom dit gebeurd en hoe ik WiFi op de V10 volledig kan uitschakelen?
icon

Beste antwoord door Wieger DB 14 februari 2018, 10:54

Vanochtend heb ik een bevestiging gekregen. Er draait op dit moment eens per drie dagen een script om de wifi in de V10 modems uit- en aan te zetten. Hiermee halen wij een deel van de impact van de V10 wifi storing weg. Het script is niet ingericht om te herkennen dat de wifi uit staat en niet aangezet hoeft te worden. Dat heb ik wel als feedback meegegeven om te verbeteren. Concreet betekent dit dat de wifi om de paar dagen weer aan zal springen.
Bekijk reactie

22 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Hoi A3vdz, als ik het goed begrijp start je wifi zich na verloop van tijd weer opnieuw op, nadat je deze optie in de Experiabox hebt uitgeschakeld. Merk je dat het op een bepaald moment? Bijvoorbeeld dat na de nacht de wifi verbinding weer is aangesprongen? Het komt voor dat de wifi weer aanspringt als het apparaat herstart wordt.
Reputatie 1
Hi Wieger, ik heb inderdaad nadat ik WiFi had uitgezet de EP een keer herstart en niet meteen daarna gecheckt of het weer aan stond, ik zal dit in de gaten houden. Als ik het goed begrijp is dit dus een bekend probleem?
Reputatie 7
Badge +13
Ik heb het eerder met een V10 meegemaakt dat die na een herstart de wifi instellingen weer aan heeft gezet. Dat kan nog een aanleiding zijn. Ben erg benieuwd of dit bij jou ook het geval is. Heb het bij mijn eigen Experiabox nooit goed weten te reproduceren. Zal ik vanavond nog eens mee aan de slag gaan. 🙂
Reputatie 3
Badge +2
Hoi, toevallig heb ik deze week hetzelfde gehad. Ook ik had plots weer de ssid van de EB v10 in beeld. Volgens mij is er geen firmware update geweest deze week, maar toch stond de wifi aan.

Huidige firmware is V1.01.01T01.7. Deze hebben we toch al een tijdje? Geen issue hoor, maar viel me gewoon op.

Zijn de problemen met de wifi van de EB v10 eigenlijk al opgelost? Want daarom was ik eigenlijk op dit forum aan het kijken.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb nog geen melding voorbij zien komen dat het is opgelost.
Reputatie 1
@Wieger - Telfort Ik heb de EB V10 gisteren herstart en na de herstart stond WiFi nog steeds op OFF, er is dus schijnbaar iets anders dat de WiFI instellingen weer aanzet. Aangezien er ook een andere gebruiker in dit topic hetzelfde probleem ondervindt lijkt me dit iets voor de bug list?
Reputatie 7
Badge +13
Heb het gisterenavond bij mij thuis nog nagelopen en kon het niet goed achterhalen. Kwam inderdaad op hetzelfde uit als jij, A3vdz. Ik kom er bij jullie op terug!
Reputatie 1
Vanmorgen stonden spontaan beide radio's weer aan zag het SSID van de EB V10 op zowel 2.4 als op 5ghz voorbij komen.
Reputatie 3
Badge +2
Tjsa, ik wil geen olie op het vuur gooien, maar hier staan de radio's van de EB ook weer aan.

@A3vdz Heb jij toevallig ook een Philips Hue? Misschien een stomme vraag hoor, maar de Hue is het enige waar ik dit en vorige keer iets aan heb gewijzigd.
Reputatie 1
@Mr. Freeze Ik heb inderdaad ook een Philips Hue maar heb daar recentelijk niets aan gewijzigd. Wel frappant dat de radio's van beide EB's op hetzelfde moment weer aangaan.
Reputatie 8
Badge +17
Vanmorgen stonden spontaan beide radio's weer aan zag het SSID van de EB V10 op zowel 2.4 als op 5ghz voorbij komen.Bij mij ook... 😠
Reputatie 7
Badge +13
De vraag staat nog uit, hier heb ik inhoudelijk nog geen reactie op gekregen. Het kan zijn dat ik later nog terug kom met een paar aanvullende vragen. Ben nu nog druk zoekende naar een oorzaak. Het wordt vervolgd!
Reputatie 7
Badge +13
Vanochtend heb ik een bevestiging gekregen. Er draait op dit moment eens per drie dagen een script om de wifi in de V10 modems uit- en aan te zetten. Hiermee halen wij een deel van de impact van de V10 wifi storing weg. Het script is niet ingericht om te herkennen dat de wifi uit staat en niet aangezet hoeft te worden. Dat heb ik wel als feedback meegegeven om te verbeteren. Concreet betekent dit dat de wifi om de paar dagen weer aan zal springen.
Badge +3
Heb je mischien ook een indicatie wanneer dit opgelost wordt?
Want het is vrij irritant dat ik om de paar dagen iedere keer weer moet inloggen op het modem om de wifi uit te zetten.
Reputatie 7
Badge +13
Dat loopt samen met het oplossen van de V10 storing, daar heb ik nog geen definitieve oplosdatum van bekend. Wel wordt er op dit moment met software die dit probleem oplost getest. Als die resultaten bevredigend zijn, dan zal dit snel uitgerold worden. Omdat we nog wachten op de uitkomst van deze test, kan ik nog geen duidelijke indicaties geven. Ben het met je eens dat telkens je wifi uit moeten zetten bijzonder irritant is.
Reputatie 1
Hallo Allemaal,
Ik heb het zelfde probleem en de enige oplossing is momenteel dat je inlogt op je V10 vervolgens naar instellingen gaat en links kies je voor ECO.
Zet eerst ECO aan vervolgens bij service draadloos en haal vervolgens dan overal de vinkjes weg bij de dagen en je week wordt vervolgens helemaal rood en druk op toepassen.
De Wi-Fi kun je gewoon aan laten maar krijgt nu niet meer de kans om uit te zenden.
Dat je Wi-Fi steeds aan gaat komt door het 5 GHz. probleem waar ze nog mee te kampen hebben.

Succes ermee.
Gr. William
Reputatie 1
@Duifje Bedankt voor deze workaround. Ik zag echter gisteren Kassa op TV waar de directeur van KPN zat te verkondigen dat het 3 daagse script de definitieve oplossing voor het WiFi probleem is dat KPN/Telfort klanten met een EB V10 ervaren.
Dat kan toch niet waar zijn?
En mocht dat zo zijn maak dan in ieder geval een intelligent script dat vooraf controleert of WiFi aan of uit staat.
Reputatie 8
Badge +17
KPN heeft nog niets opgelost en zeker niet "begin februari" zoals die meneer van KPN beweerde.

Eind Januari/begin februari is er een update van "Google Play services" uitgekomen die het probleem van de mDNS IP-packets oploste.

Maar het probleem met de WiFi van de V10 is écht nog niet opgelost!
Reputatie 1
Badge
KPN-klanten hebben al maandenlang WiFi-problemen

KASSA Zaterdag 24 februari 2018

VIDEO:

http://vara.nl/media/382606
Ik zit met hetzelfde euvel.
Heb een eigen accespoint met 2.4/5Ghz aangesloten, dus wil ik de WiFi van de V10 graag uit ivm verstoring van het signaal. Nu moet ik om de paar dagen inloggen op de V10 en de WiFi weer uitzetten... erg irritant.

Hoor graag wanneer dit 3daags script 'slimmer' is geworden, en ziet wanneer WiFi uit staat.

De volgende keer dat de boel weer aan springt zal ik bovenstaande ECO workaround eens proberen.
Reputatie 1
Hi @Wieger - Telfort ik lees zojuist op het KPN forum dat men bij de KPN V10 klanten begint met een grootschalige uitrol van een firmware die het WiFi probleem moet oplossen. Kun jij aangeven wat de status m.b.t. deze firmware is voor Telfort klanten met een V10 aangezien die een andere firmware hebben/krijgen?

https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731
In de startpost van dit topic geeft Telfort updates over dit onderwerp.
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/wifi-storing-met-de-experia-box-v10-72912

Reageer