beantwoord

Wifi probleem Zyxel modem

• 15 juli 2018
  • 14 reacties
  • 178 keer bekeken

Hallo , een kleine 2 weken geleden kwam ik er achter dat mijn wifi thuis niet meer wilde werken.
Echter na de berichten rond IOS 11.4 gelezen te hebben, heb ik daar verder weinig aandacht aan besteedt. (ik heb een Iphone 6S)
Hoewel ik het wel vreemd vond dat mijn laptop de wifi ook niet kon vinden….
Nu, heb ik inmiddels de update 11.4.1 en het werkt nog niet. (mobiel en laptop)
Even op een rijtje : Mijn wifi werkt al jaren perfect, en er is niets veranderd aan de opstelling.
Mobiel pakt op andere plaatsen wifi wel normaal op.
Tv ontvangst werkt goed, vaste telefonie werkt goed. En internet via kabel werkt goed.
Talloze malen opnieuw het modem opstarten heeft niet geholpen.
Nu las ik ook dat de Zyxel modems (die ik ook heb) moeite krijgen met wifi.
Ik ben bang dat mijn modem dit probleem ook heeft.
@Telfort, graag hulp , want ik ben als leek door mijn mogelijkheden heen.
Klantnummer staat in mijn profiel .

Dank
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 15 juli 2018, 19:52

Hoi HdB, dat klinkt allemaal niet goed. Je hebt vele tips van GJC gekregen, maar het gaat eigenlijk alleen minder. Dat is niet fijn. Ik wil dan ook graag jouw modem vervangen. Zou je daarvoor nog de naam van de contractant en de laatste drie cijfers van het IBAN willen toevoegen? Dit mag onder het kopje extra informatie. Wil je mij het in dit topic laten weten als je dat hebt gedaan? Dan ga ik aan de slag voor je.
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ik denk inderdaad dat je ZyXEL aan het overlijden is en vervangen moet worden. Je kunt nog wel een reset proberen:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Bedankt voor je reactie GJC. Ik heb deze reset meteen uitgevoerd. Hierna wilde de 2 vaste telefoonlijnen (na 60 minuten) niet aangaan. Maar na aan/uit zetten werken die weer.
Wat verder opmerkelijk is , is dat het wifi lampje nu niet meer wil aangaan via de zwarte knop.