beantwoord

Wifi probleem Zyxel modem

• 15 juli 2018
  • 14 reacties
  • 178 keer bekeken

Hallo , een kleine 2 weken geleden kwam ik er achter dat mijn wifi thuis niet meer wilde werken.
Echter na de berichten rond IOS 11.4 gelezen te hebben, heb ik daar verder weinig aandacht aan besteedt. (ik heb een Iphone 6S)
Hoewel ik het wel vreemd vond dat mijn laptop de wifi ook niet kon vinden….
Nu, heb ik inmiddels de update 11.4.1 en het werkt nog niet. (mobiel en laptop)
Even op een rijtje : Mijn wifi werkt al jaren perfect, en er is niets veranderd aan de opstelling.
Mobiel pakt op andere plaatsen wifi wel normaal op.
Tv ontvangst werkt goed, vaste telefonie werkt goed. En internet via kabel werkt goed.
Talloze malen opnieuw het modem opstarten heeft niet geholpen.
Nu las ik ook dat de Zyxel modems (die ik ook heb) moeite krijgen met wifi.
Ik ben bang dat mijn modem dit probleem ook heeft.
@Telfort, graag hulp , want ik ben als leek door mijn mogelijkheden heen.
Klantnummer staat in mijn profiel .

Dank
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 15 juli 2018, 19:52

Hoi HdB, dat klinkt allemaal niet goed. Je hebt vele tips van GJC gekregen, maar het gaat eigenlijk alleen minder. Dat is niet fijn. Ik wil dan ook graag jouw modem vervangen. Zou je daarvoor nog de naam van de contractant en de laatste drie cijfers van het IBAN willen toevoegen? Dit mag onder het kopje extra informatie. Wil je mij het in dit topic laten weten als je dat hebt gedaan? Dan ga ik aan de slag voor je.
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Ik denk inderdaad dat je ZyXEL aan het overlijden is en vervangen moet worden. Je kunt nog wel een reset proberen:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Bedankt voor je reactie GJC. Ik heb deze reset meteen uitgevoerd. Hierna wilde de 2 vaste telefoonlijnen (na 60 minuten) niet aangaan. Maar na aan/uit zetten werken die weer.
Wat verder opmerkelijk is , is dat het wifi lampje nu niet meer wil aangaan via de zwarte knop.
Dat ging voor de reset wel aan. Niet dat de wifi dan werkte …..
Maar het modem doet nu net iets minder nog als voor de reset. (tv, internet via kabel, vaste tel. allemaal ok )
Mijn mobiel kan alle modems in de straat vinden, behalve die van mijzelf.
Ik denk dat Telfort hier maar verder in moet beslissen.
Reputatie 8
Badge +11
Daar doen ze meestal niet moeilijk over. Webcare pikt je topic wel op.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi HdB, dat klinkt allemaal niet goed. Je hebt vele tips van GJC gekregen, maar het gaat eigenlijk alleen minder. Dat is niet fijn. Ik wil dan ook graag jouw modem vervangen. Zou je daarvoor nog de naam van de contractant en de laatste drie cijfers van het IBAN willen toevoegen? Dit mag onder het kopje extra informatie. Wil je mij het in dit topic laten weten als je dat hebt gedaan? Dan ga ik aan de slag voor je.
Hallo Bart ,
De gevraagde gegevens staan er nu.

Bedankt vastHoi HdB, dat klinkt allemaal niet goed. Je hebt vele tips van GJC gekregen, maar het gaat eigenlijk alleen minder. Dat is niet fijn. Ik wil dan ook graag jouw modem vervangen. Zou je daarvoor nog de naam van de contractant en de laatste drie cijfers van het IBAN willen toevoegen? Dit mag onder het kopje extra informatie. Wil je mij het in dit topic laten weten als je dat hebt gedaan? Dan ga ik aan de slag voor je.

Hallo Bart ,
De gevraagde gegevens staan er nu.

Bedankt vast
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt. 🙂 Het nieuwe modem is onderweg. Binnen twee dagen zal deze bij je thuisbezorgd worden. Veel plezier ervan.
Hallo Bart, het nieuwe modem is aangesloten, en de wifi werkte meteen op mijn mobiel en laptop. Internet via kabel, en tv werken ook. Alleen heb ik nu een probleem met mijn vaste telefonie. Poort 1 op het nieuwe modem lijkt niet te werken. Ik heb 2 toestellen met 2 verschillende tel. nummers via jullie. Ik heb alles geprobeerd, toestellen gewisseld, stekkertje gewisseld. Beide nummers werken, beide toestellen werken maar alleen via poort 2 . Niets werkt via poort 1 . ( via het oude modem werkte alles qua telefonie )
Zou ik nu de bof hebben dat ik een nieuw modem met een kapotte poort 1 heb binnengekregen ?
Graag toch weer je hulp, want ik zou niet weten wat ik nog verder kan doen.

Bedankt
Reputatie 8
Badge +11
Je kunt nog een harde reset proberen. Dan worden de gegeven gepushed naar het modem:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

Ik denk trouwens niet dat dat het oplost, maar je weet maar nooit.
Hallo GJC , wederom bedankt voor je raad. Maar inderdaad dit heeft niet geholpen, alles werkt behalve wat er aan poort 1 hangt. Dus inderdaad geen oplossing.
Op het modem branden overigens 6 lampjes groen ( Experia box V8 ) volgens mij is dat de bedoeling.

Bart, graag je hulp !

Bedankt
@Bart - Telfort Hoi wordt mijn laatste post gezien door jou of een ander ? ( ik ben hier nieuw )

Groeten HdB
Ja hoor. Maar ook de lopende topics kunnen niet allemaal tegelijk geholpen worden.
De moderators houden de nieuwe en nog openstaande topics allemaal bij.
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben er zeker nog, wel iets later dan gehoopt. Excuses daarvoor. Ik begrijp dus dat de telefonie nog niet werkt via poort 1. Dat is niet fijn. Ik vermoed inderdaad dat de eerste poort kapot is. Daarom is een tweede modem onderweg. Excuses. Ik hoor graag of deze wel werkt.
Hallo @Bart - Telfort

De tweede "nieuwe" modem deze week ontvangen, en tot mijn toch hele grote verbazing werkte telefoon poort 1 nog steeds niet. Conclusie was dus al snel dat het geen poort probleem was.
Na veel gerommel, en het in gebruik nemen van een nieuwe kabel uit de doos, heb ik alles aan het werk gekregen. De oude kabel moet dus kapot gegaan tijdens de 10 seconden die nodig was om de stekker van de oude Zyzel naar het nieuwe modem om te zetten, echt heel bijzonder. Maar goed.
Per saldo, probleem opgelost. Deze week zal ik het nieuwe modem nummer 2 , en de oude Zyzel netjes terugsturen.

Bedankt ! Heel tevreden !
Reputatie 8
Badge +11
Hoi HdB, dbedankt voor de terugkoppeling. Fijn om te lezen dat het inmiddels werkt. De kabel was dus de boosdoener. Gelukkig ben je er achter en werkt het. WE zien de Zyxel graag tegemoet. Mocht ik nog iet voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag.

Reageer