beantwoord

WiFi instabiel Zyxel P-2812HNU-F1

• 15 februari 2017
  • 8 reacties
  • 748 keer bekeken

Goedemorgen,

De laatste weken/maanden ervaar ik regelmatig problemen met het wifi signaal en krijg dan geen verbinding meer. Dit komt langzaam steeds vaker voor. Meestal verbind de laptop/telefoon weer automatisch na een tijdje maar het komt ook voor dat een reset naar febrieksinstellingen nodig is, daarna werkt het weer een tijdje. Het opnieuw instellen kost me elke keer veel tijd.
Op dit forum blijkt dat meer mensen deze problemen hebben, lijkt gerelateerd aan de firmware versie V3.11TUE8. Mijn modem heeft deze firmware ook.

Ik heb de standaard oplossingen zelf al uitgeprobeerd, maar dit leidde tot geen resultaat.
- Harde reset (lost het probleem tijdelijk op)
- DSL kabel vervangen
- Op basis van een test van drukbezochte wifi-kanalen een ander rustiger kanaal gekozen
- Issue komt voor op meerdere apparaten (twee laptops, twee telefoons en een tablet)

Zo te zien aan het aantal reacties van andere mensen lijkt dit modem nogal wat probleempjes te geven. Graag zou ik dus een vervangend modem toegestuurd willen krijgen, waarna hopelijk de problemen zijn opgelost.

Alvast bedankt voor de support.

Met vriendelijke groet,
Sander Slot
icon

Beste antwoord door Leon 16 februari 2017, 17:09

Hoi Sander, welkom op ons forum!

Je ben al goed aan het testen geweest! Denk dat je modem aan pensioen toe is. Ik wil je graag een vervangend exemplaar toesturen. Stuur mij een privébericht met hierin je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN.

Bedankt alvast!
Bekijk reactie

8 reacties

Hallo webcare team,

Zou iemand even kunnen reageren, er wordt hier volop gereageerd dus vindt het vreemd dat ik geen reactie krijg.
Is er meer informatie nodig? Als ik beter even naar heldesk kan bellen is het ook goed.

Groeten sslot
Badge +1
Hoi Sander, welkom op ons forum!

Je ben al goed aan het testen geweest! Denk dat je modem aan pensioen toe is. Ik wil je graag een vervangend exemplaar toesturen. Stuur mij een privébericht met hierin je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN.

Bedankt alvast!
Hoi Leon, Bedankt voor je bericht.

Heb net een bericht achtergelaten.
Badge +1
Hi Sander,

Ik heb je gegevens in goede orde ontvangen, dank je! En gelijk een vervangend modem voor je besteld.

Laat je het me weten als je 'm binnen hebt? 🙂
Hoi Leon,

Ik heb gisteren de nieuwe V10 ontvangen. Ik zal het resultaat laten weten als ik hem aangesloten heb.

Groet, Sander
Badge +1
Hallo Sander,

Ohh dat heeft dan toch nog even geduurd voordat ie er was!

Top, ik hoor het graag! 🙂
Badge +1
Hoi Sander,

Ik ben benieuwd hoe het nieuwe modem het tot nu toe heeft gedaan! 🙂
Hoi Leon,

Ik ben tevreden over het nieuwe modem.
Heb hem nu een maand aangesloten en tot op heden heb ik hem 2x gereset vanwege een dsl error.
Het bereik is prima.

Bedankt. Groet Sander

Reageer