beantwoord

Wifi instabiel, internet valt regelmatig weg

• 13 augustus 2019
  • 18 reacties
  • 355 keer bekeken

We hebben sinds een aantal maand problemen met de wifi die regelmatig wegvalt. De verbinding blijft wel actief maar het internet lijkt gewoon niet meer te werken/ erg traag te zijn.
Eerder konden we prima met bijvoorbeeld 2 tablets wat streamen en tv kijken. De laatste tijd is dit niet meer mogelijk.
Na een herstart van de modem gaat het soms wel eventjes weer goed. Meestal echter van korte duur. De webinterface reageert ook zeer traag. De 2.4ghz band is erg druk hier, maar we zitten al op het rustigste gedeelte kwa kanaal.
Is er hardmatig iets defect of ligt het aan de kabel?
icon

Beste antwoord door Ch13lz 27 augustus 2019, 14:04

Abonnement is opgezegd. Je mag je checklistje afvinken.
Bekijk reactie

18 reacties

Reputatie 8
Welke modem/router type, en wat voor soort internetaansluiting (koper of glasvezel)?
Ik heb een experiabox V8 en een glasvezel verbinding.
Reputatie 8
WiFi van de Experia Box V8 is nooit een hoogvlieger geweest. Je zou de V8 een keer volledig kunnen resetten. (Met omgevouwen paperclip achter in resetgaatje 10 seconden vasthouden, totdat LED-lampjes van satus wisselen, en je een klik hoort. Dan reset loslaten).

Weet niet of je nog instellingen hebt aangepast in de router. De V8 heeft nog wel de mogelijkheid de configuratie te back-uppen voordat je reset. Kun je die na een reset weer terugzetten.
Heb verder nooit problemen gehad met de Experia Box V8. Wel een wifi versterker ooit aangeschaft.
Ik heb zojuist de reset uitgevoerd, had geen bijzondere instellingen. Speedtest is nog net zo traag als voorheen.
Wat zeg ik, zelfs veel trager nu zelfs. Zelfs wachtwoord aanpassen op modem/router reageert ie nauwelijks op.

PING

7
ms

JITTER

3
ms

DOWNLOAD

2,1
Mbps

UPLOAD

4,4
Mbps
Reputatie 8
Da's wel extreem traag voor internet. En is die test telkens met één draadloos WiFi apparaat gedaan, of heb je ook andere draadloze apparaten geprobeerd? (Om uit te sluiten dat het probleem in het draadloze apparaat zelf zit).

Om even het verschil te weten m.b.t. een bekabelde internetverbinding.
Kun je ook een PC / Laptop bekabeld aansluiten met de Experia Box en dan een speedtest doen?
De snelheidtesten heb ik altijd s'avonds gedaan met 1 apparaat actief, wel meerdere verbonden die idle zijn. Ik zit nu 3 jaar bij Telfort denk ik en deze problemen zijn denk ik de laatste 2-3 maanden erg verslechterd. Terwijl er hier kwa apparatuur niks is veranderd.

Ik heb net even een kabel aangesloten op de laptop en dan haal ik, zo in de ochtend, wel gewoon mijn 50Mbps snelheid.
Reputatie 8
Dan zit het probleem dus kennelijk echt alleen in de WiFi.

Telfort aan zet. Maar die garandeert niets bij draadloze verbindingen.
Mogelijk dat ze je aanraden een WiFi versterker te gebruiken??
Maar goed, wacht even een reactie van Telfort af.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Ch13lz, problemen met de WiFi dus. Als ik het zo zie ook puur de WiFi. Resetten helpt niet, de WiFi blijft traag.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of de WiFi check voor verbetering kan zorgen. Heb je die al eens doorlopen?
Die heb ik al doorlopen ja.
Reputatie 8
Badge +11
Dat heeft niet voor verbetering gezorgd begrijp ik. Dat is balen. Waar staat het modem? Mocht deze in de meterkast staan, kun je deze er dan buiten plaatsten met de achterkant naar voren? De WiFi module zit namelijk aan de achterkant.

Mocht dat niet werken, kun je dan eens alle apparaten loskoppelen van de WiFi behalve 1. Is de WiFi dan wel goed? Zo kun je steeds met ruime tussenpozen de andere apparaten toevoegen. Is er dan ineens een apparaat waarbij de WiFi ineens flink verslechterd?
Het modem hangt in de meterkast waar deze door jullie monteur is geplaatst aan de muur met de bijbehorende houder. Op deze manier inderdaad blijkbaar met de wifimodule aan de achterkant.
Het ligt niet aan het wifibereik, deze is gewoon prima en constant.
Zoals ook al eerder aangegeven is hier kwa apparatuur niks veranderd. Zojuist de apparaten 1 voor 1 aangesloten op de wifi met continu snelheidsmetingen, geen veranderingen.
Is het een optie om de v8 te vervangen door een v10?
Reputatie 8
Badge +11
Ik had je graag een nieuw modem willen sturen, maar die mogelijkheid heb ik zo niet. Heb je het modem nog van de beugel gehad en andersom gezet?

Zou je ook eens willen inloggen en het modem op kanaal 1,6 of 11 willen zetten? Want deze staat nu op automatisch of niet?
Nee, Wifi heeft 3 jaar prima gewerkt op deze manier. Als het niet goed geplaatst is hadden jullie dat zelf maar gelijk goed moeten regelen.
Heb na de reset niet meer aan de kanalen gezeten. Mogelijk dat deze nu op automatisch staat, geen flauw idee. Maar heb het eerder wel aangepast, dat is volgens mij ook een stap in jullie wifi checker. Blijf beetje hetzelfde hier herhalen zonder resultaat.
Ik zoek wel naar een andere provider mits mijn wifi dat toelaat.
Reputatie 8
Badge +11
Dat het drie jaar goed heeft gewerkt, dat is heel fijn. Je moet echter wel begrijpen dat WiFi een signaal is wat door de lucht gaat. Dit kan verstoord worden door factoren waar jij en ik geen invloed op hebben. Ook hoeft er bij jou niet per se iets veranderd te zijn, dit kan ook bij de buren zijn waardoor jij nu met de gebakken peren zit.

Ik wil je dan ook graag helpen, daarvoor wil ik je wel vragen om de stappen te doorlopen. Ik hoor graag hoe de WiFi hierna werkt. Dan kan ik kijken of ik nog vervolgstappen heb.
Abonnement is opgezegd. Je mag je checklistje afvinken.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is jammer om te lezen. Ik had je graag geholpen.

Mocht je onze hulp nog een keer nodig zijn, dan horen wij dat graag.

Reageer