beantwoord

Wifi heeft geen geldige ip configuratie

• 20 november 2019
  • 54 reacties
  • 1255 keer bekeken

Toon het eerste bericht

54 reacties

Reputatie 1

Bedankt @Babylonia voor het plaatje! Heel duidelijk. :)

Ik heb nu de 5GHz ‘radio’ uitgezet, dus maar weer even wachten hoe hij het de komende dagen doet.

Reputatie 8
Badge +12

Ik ben heel benieuwd naar jouw bevindingen nu de 5 GHz uit staat. Hopelijk gaat dit een stuk beter. 

Reputatie 1

Helaas heeft hij er sindsdien alweer een keer of 4 uitgelegen. :/
Dus dan nu maar weer aanzetten en de 2,4 uitzetten..

Reputatie 1

Ja nou maakt ie m helemaal mooi!

Ik zet de 2,4 uit, save settings en hoppa, internet valt weer weg. En nu is het hele netwerk uit de lijst verdwenen dus ik kom ook niet verder met de probleemoplosser. Netwerk is nergens te vinden.

Nu zit ik via mijn telefoon online en daar doet de wifi het nog wel. 

Maar hoe krijg ik nou het netwerk op mijn laptop weer terug? 

Reputatie 1

Ik heb nu de ethernet kabel even aangesloten, dat werkt gelukkig wel. Maar als ik die eruit haal, valt de verbinding weer weg en is het netwerk weer nergens te vinden..

Ik zet de 2,4 weer aan en de wifi doet het (gelukkig) weer.

Maar dit is dus ook geen oplossing. Wat nu?

Reputatie 8

Door Telfort die V10A vervangen voor een V10 (zonder A).
Wat een “rotzooi” die apparatuur.

Reputatie 1

Ja ik dacht ook al, ik heb nu al zoveel geprobeerd maar niks helpt, dus misschien moet ik een ander modem krijgen? 

Ik heb er zoveel gedoe mee sinds ik de V10A heb. Erg vermoeiend. Daarom zou iets van compensatie ook niet verkeerd zijn, aangezien internet er de halve tijd uit ligt.. 

Reputatie 8

Zoiets kun je wel regelen met Telfort.
Maar beter pas tot een vergelijk komen achteraf als eindelijk een keer alles werkt.

Reputatie 1

Ja dat eerst maar es voor elkaar krijgen, dat alles goed werkt! 

Reputatie 8
Badge +12

Wanneer je de laptop via de kabel hebt aangesloten kun je inloggen op het modem en de 2,4 en 5 GHz weer aanzetten. Dan moet je de WiFi weer kunnen zien. 

We hebben inderdaad heel veel geprobeerd om de WiFi goed werkende te krijgen. Alleen nog zonder succes. Hoe graag ik ook wil, ik kan hier geen ander modem voor sturen. De modems zijn getest en kunnen een goed signaal geven. Ik begrijp dat dit niet is wat je wilt horen. Ik kan je enkel nog de een Experia WiFi aanbevelen. 

Reputatie 8

Hoe graag ik ook wil, ik kan hier geen ander modem voor sturen. De modems zijn getest en kunnen een goed signaal geven. Ik begrijp dat dit niet is wat je wilt horen. Ik kan je enkel nog de een Experia WiFi aanbevelen. 

Ik snap wel dat dit in het beleid zit van Telfort, en je dat als medewerker van bovenuit wordt opgelegd om dat zo te regelen. Er komen echter zoveel problemen voorbij met dit model modem/router, zowel in de berichtgeving hier op het Telfort forum alsook bij KPN, waarbij het gewoon een feit is dat diverse apparatuur gewoonweg niet goed wil samenwerken.
Is eigenlijk ook niet verwonderlijk.

Indertijd dat de V10A ter test aan een paar gebruikers is verstrekt (waaronder eentje aan mij), zijn er div. problemen vastgesteld en beschreven ten aanzien van wisselende IP-adressen en discrepantie met de normaal geldende netwerkconventies, juist op het punt van dit onderwerp.
(Met name @Franzki  heeft er uitvoerig verslag van gedaan).
De firmware is op die punten nog steeds NIET afdoende goed gecorrigeerd.
Het is gewoonweg een onbetrouwbare modem/router, die niet voldoet.

Niet voor niets hebben die test-gebruikers, --mogelijk op een uitzondering na-- die V10A snel weer afgekoppeld en in de doos gedaan, en de oude modem/router aangesloten.

Nu worden gebruikers geconfronteerd met een inferieur product, en “met een kluitje in het riet gestuurd” als men problemen heeft en er alles aan heeft gedaan om een normaal werkende connectie op te kunnen zetten.

Ik kan / mag eigenlijk niet voor anderen spreken, maar wil je namens ik denk toch nogal wat gebruikers die nu tegen vergelijkbare problemen oplopen willen verzoeken dit toch eens intern in jullie team door te spreken, hoe je tot een betere oplossing kunt komen.
Vanuit “de klant gezien” is dit IMO namelijk onacceptabel.

Mogelijk in een apart onderwerp daar op verder te gaan.

Reputatie 8
Badge +16

Niet voor niets hebben die test-gebruikers, na een aantal testen --mogelijk op een uitzondering na--
die modem/router snel weer afgekoppeld en in de doos gedaan, en de oude modem/router aangesloten.

Dat is exact mijn verhaal… ik gebruik standaard het liefst de meest recente apparatuur. Maar de EB10A is gewoon een enorme teruggang qua mogelijkheden voor het configureren van basale zaken als je lan-subnet, DHCP etc.

Reputatie 1

Wanneer je de laptop via de kabel hebt aangesloten kun je inloggen op het modem en de 2,4 en 5 GHz weer aanzetten. Dan moet je de WiFi weer kunnen zien. 

We hebben inderdaad heel veel geprobeerd om de WiFi goed werkende te krijgen. Alleen nog zonder succes. Hoe graag ik ook wil, ik kan hier geen ander modem voor sturen. De modems zijn getest en kunnen een goed signaal geven. Ik begrijp dat dit niet is wat je wilt horen. Ik kan je enkel nog de een Experia WiFi aanbevelen. 

Dat heb ik inderdaad gedaan en zo kon ik de 2.4 weer aanzetten.

Jammer dat ik geen ander modem kan krijgen, blijkbaar zit het probleem in het modem want met mijn oude modem had ik dit probleem niet. Dus je kan zeggen dat het modem getest is en een goed signaal geeft, maar als dat het geval was, zou de wifi er niet steeds uitliggen..

En hoe gaat de Experia Wifi dit probleem oplossen, vraag ik me af? Dat is om de wifi te versterken, toch? Maar gaat dat ook helpen zodat de wifi er niet steeds uit ligt? Want waar zit het probleem als de wifi geen geldige ip configuratie heeft? En hoe gaat de Experia WIFI dat oplossen?
Ik vraag me af of dat iets gaat helpen. En daarbij, krijg ik die Experia WIFI dan of moet ik die zelf gaan bestellen/betalen? Dat is namelijk niet iets waar ik op zit te wachten. Ik betaal voor een abonnement en dat zou goed moeten werken. Het moet niet zo zijn dat als jullie modem niet goed werkt, dat ik dan zelf iets moet regelen/kopen zodat het wel werkt (en dat laatste is dan natuurlijk nog maar de vraag). Het probleem begon namelijk met het nieuwe modem dat ik ongevraagd opgestuurd kreeg. Ik had daarin ook geen keuze.

Reputatie 8

Een uitbreiding m.b.t. een Experia Wifi zou je zelf moeten aanschaffen/betalen.

Afgezien dat niet jij naar een work-arround zou hoeven te zoeken om de slechte werking van een nieuw verstrekt inferieur product te corrigeren. Zou ik persoonlijk er ook nooit voor kiezen andere hardware producten die KPN levert --min of meer onder hun “merk”--, af te nemen.

Omdat je bij voorbaat dan eigenlijk al weet dat betrouwbaarheid, maar vooral ook de support ervan bij problemen van de door hen geleverde producten niet veel anders zal zijn, dan wat je nu reeds als “support” op je V10A router krijgt. Het ligt in het verlengde ervan.

Reputatie 1

Nee dat was ik inderdaad niet van plan. Als ik een nieuw modem krijg, zou dat goed moeten werken en ik niet zelf een andere oplossing moeten betalen. Dat is dan aan Telfort om dat voor elkaar te krijgen. Het kan toch niet dat ik dat dan zelf maar moet gaan betalen, terwijl zij mij een modem sturen dat blijkbaar niet goed werkt?

Niet tof dit, Telfort. Ik hoop dat jullie met een betere en passende, blijvende oplossing komen. Want hier heb ik weinig vertrouwen in en daar ga ik dus ook zelf echt niet voor betalen, aangezien ik dit probleem niet heb veroorzaakt.

Reputatie 1

Ook vandaag blijft hij weer kloten. Nu kon de probleemoplosser het niet meteen oplossen, hij had 4 pogingen nodig om het probleem op te lossen.

Het begint echt zwaar vervelend te worden, dus nogmaals @Bart - Telfort , ik mag hopen dat jullie met een betere/passende en blijvende oplossing komen. Zoals ik al zei, het probleem begon bij jullie nieuwe modem dus het moet niet zo zijn dat ik het zelf op moet gaan lossen en bekostigen. Het is een probleem met jullie modem, die ik ongevraagd opgestuurd kreeg, dus dan is het ook aan jullie om dit op te lossen. Ik betaal niet voor niks een abonnement. Service hoort daar ook bij. Ik hoor graag van jullie.

Reputatie 8
Badge +12

Het is wel een avontuur hè. Deze blijft ook maar voortduren. :( Zonder echt resultaat. Inmiddels hebben we ook via een andere weg contact gehad. Daarbij is een Experia WiFi onderweg. Hopelijk werkt deze beter samen met het modem er zorgt deze wel voor een stabiele verbinding, want dit kan niet langer zo. 

Er wordt daarbij ook gewerkt aan nieuwe firmware. Deze wordt nog getest en komt in de loop van volgend jaar komt deze. Hopelijk brengt zorgt dit ook nog weer voor verbeterde werking van de WiFi. Ook zal deze de VPN issues verhelpen. Het duurt misschien wat lang, maar daar heb ik verder geen invloed op. 

Reputatie 8

Er wordt in ieder geval toch met de middelen die Telfort heeft een oplossing aangeboden.
Dat is in ieder geval positief.
Hoop dat de update van die firmware betrouwbaarder is, dan deze die er nu in zit.

Bij KPN wordt de nieuwe firmware nu al uitgerold voor de V10a.

Maar daar heb je als Telfort-klant niets aan.

Reputatie 1

We wachten het even af, ik hou jullie op de hoogte of de Experia WIFI helpt!

Reputatie 8
Badge +12

Ik ben heel benieuwd Fiepje. Ik hoor graag als je de Experia WiFi hebt getest. 

Reputatie 1

De Experia WIFI is inmiddels binnen en aangesloten.
Volgens de site zou het lampje wifi op het modem uit moeten gaan als de experia wifi is aangesloten, maar die is na 10 minuten nog steeds aan.
Op de experia wifi branden de lampjes wel zoals het hoort (blauw bij de wifi).

En net voordat ik dit wilde posten, lag de wifi er toch weer uit met dezelfde melding als altijd.. :unamused:
Ik wacht nog even af hoe hij het morgen doet, ik moet zo weg dus dan gebruik ik mijn laptop toch even niet.

Reputatie 8
Badge +12

Meen je? Weer weg dus. :( Het klopt inderdaad dat het lampje blijft branden. De Experia WiFi en V10a werken namelijk samen. Bij de andere modems gaat de WiFi uit. 

Wat je nog kan proberen is even de WiFi op de V10a uitzetten door in te loggen. Vervolgens ga je naar WLAN en daar kan je de WiFi uitzetten. Is het dan beter? 

Ook kan je nog probern om de Experia WiFi te resetten, dan Experia WiFi uitzetten, dan modem resetten en Experia WiFi weer aanzetten. Het zijn wel een paar handelingen, maar hopelijk helpt het. 

Reputatie 1

Helaas werkt het nog altijd niet goed. Inmiddels zit ik al een maand met slecht internet.
Ik ben er klaar mee.

@Bart - Telfort , ik stuur je nog even een PB terug!

Reputatie 8
Badge +12

Yes, ik zag dat je nog weer gereageerd had. Ik zal daar op reageren als ik er weer aan toe ben. 

Reageer