beantwoord

WiFi en bekabeld internet haalt snelheid niet

• 12 maart 2019
  • 5 reacties
  • 149 keer bekeken

Hallo,

Mijn WiFi doet zeer vervelend. Hij valt al lange tijd heel vaak uit. Uit- en aanzetten werkt ook niet want de Wifi valt nog steeds vaak uit. Resetten heeft geen effect hierop en ook alle andere tips hebben geen effect. Verder geen veranderingen in of rondom het huis gehad in die tijd.

Ook is mijn internet traag. Ik zou 50Mbit moeten hebben maar ik heb tussen de 15 en 20Mbit

Via kabel heb ik hetzelfde probleem. Ik ben al een aantal jaren klant bij Telfort en nooit klachten met wifi gehad sinds nu en heb de modem Experia Box V8 al jaren. misschien ligt het aan de modem?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Vriendelijke groet,

Admin: bericht afgesplitst naar eigen topic
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 12 maart 2019, 13:23

Hallo @HeroismNL, welkom op het Telfort forum! Ik heb je verbinding meteen nagekeken en het signaal lijkt wel goed op de Experia Box aan te komen, ruim genoeg voor de 50 Mbit/s die als maximum voor je abonnement geldt. Dat je het via een kabel ook hebt doet vermoeden dat het niet alleen aan de WiFi verbinding ligt, daarom heb ik je bericht even afgesplitst van het WiFi topic waar je het origineel in had geplaatst.
Ik ben ook benieuwd hoe de Experia Box is aangesloten op het hoofdaansluitpunt (het IS/RA-punt), hoe lang is deze kabel, is deze plat of rond en zit er mogelijk nog een ander kastje tussen? Ik hoor het graag van je.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo @HeroismNL ,
Je abo is TOT 50Mbps, kijk hieronder maar eens wat er op jouw adres mogelijk is na het ingeven van je postcode en huisnummer:
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
De werkelijke snelheid is afhankelijk van de afstand van je huis tot de centrale.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @HeroismNL, welkom op het Telfort forum! Ik heb je verbinding meteen nagekeken en het signaal lijkt wel goed op de Experia Box aan te komen, ruim genoeg voor de 50 Mbit/s die als maximum voor je abonnement geldt. Dat je het via een kabel ook hebt doet vermoeden dat het niet alleen aan de WiFi verbinding ligt, daarom heb ik je bericht even afgesplitst van het WiFi topic waar je het origineel in had geplaatst.
Ik ben ook benieuwd hoe de Experia Box is aangesloten op het hoofdaansluitpunt (het IS/RA-punt), hoe lang is deze kabel, is deze plat of rond en zit er mogelijk nog een ander kastje tussen? Ik hoor het graag van je.
Hallo Jasper,

Er zit geen andere kastje tussen de Experia box en het aansluitpunt. De kabel is rond en ong 2 meter lang. Sinds 2 weken valt de wifi steeds uit om de 10 min, zeer vervelend. Heb alle instructies gevolgd op de help optie maar geen oplossing.
Reputatie 8
Badge +11
Zou je dat kabeltje ook eens kunnen vervangen door een nieuwe kabel? Ik ben ook benieuwd hoe het hoofdaansluitpunt eruit ziet, zou je daar een foto van kunnen sturen?
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb nog geen reactie gezien @HeroismNL, heb je al kans gezien om het kabeltje te vervangen?

Reageer