Werken via VPN verslechterd sinds vervanging van modem/router en glasvezel kastje

• 15 februari 2019
  • 14 reacties
  • 285 keer bekeken

ik werk al enkele jaren thuis via VPN en om die reden ben ik ook een aantal jaren geleden overgestapt naar glasvezel. op dat moment had ik een down- en uploadsnelheid van bijna 50. Daarvoor had ik nog ADSL van Telfort en ik merkte dat dit gewoon niet voldoende was om te werken. Na de overstap zichtbare verbetering en nooit problemen met de stabiliteit gehad, zowel bij het werken als gewoon gebruik. ik kon mijn werk prima doen, ik was heel tevreden.

Ik was ook tevreden toen telfort uit het niets mijn abonnement verlaagde naar € 37,50 en een nieuwe modem zou sturen. Uiteindelijk eind vorige maand hebben is mijn glasvezel kast en modem/router vervangen en sindsdien ervaar ik onafgebroken een instabiele verbinding. ik kan in principe werken maar zodra ik wordt gebeld (gaat via internet) of verbinding maak met een externe bureaublad op kantoor, loopt alles vast, stoort de lijn en valt mijn verbinding weg. ik heb dit al met mijn de helpdesk van mijn werk besproken en zij geven aan dat dit door mijn internetverbinding komt.

prive gebruik merk ik weinig verschil. af en toe is de beeldkwaliteit van netflix of ziggo app wel minder maar ik kan niet aangeven of dit door Telfort komt. Maar de instabiele verbinding tijdens het werken is vanaf de eerste dag na de vervanging al gaande. Opnieuw opstarten van modem e.d. veranderen niks.

ik ben dus niet tevreden en overweeg om mijn internetabonnement te beeindigen want ik kan zo niet werken.

14 reacties

Reputatie 8
Welke router is je geleverd met de nieuwe glasvezel proposities, een Experia Box V10A ??

Zie onder andere mijn bevindingen, toevallig net gisteren met die router met betrekking tot VPN.
https://forum.telfort.nl/internet-267/vpn-op-een-v10a-werkt-niet-80845#post671577

Overigens heb ik de router niet echt lang aangesloten gehad,