beantwoord

werkelijke Internet snelheid tov fourstack VDSL/VVDSL

• 15 juni 2018
  • 48 reacties
  • 1399 keer bekeken

Reputatie 1
Beste Telfort,

Ik heb een Internet Standaard + Interactieve TV 40/4.
Maar zoals je kan zien kan ik ook voor 1€ goedkoper een
DSL internet+ Interactieve TV 50/5 afsluiten!

Welk van de 2 is nu VDSL of VVDSL?
Ik heb jaren geleden mee gedaan met een VDSL pilot en de TV tuners Pilot. Ik ga er dus vanuit dat een VDSL abonnement heb..

Op dit moment wordt middels PROFILE_8B 25466Kbps afgeleverd op mijn adres.

Fourstack geef hele andere waardes die geleverd kunnen worden.

Ik haal geen 40/4 maar kan wel 50/5 selecteren in mijn telfort.
En volgens fourstack is er 104Mbit/s het maximale!

Wie kan mij vertellen hoe ik de hoogst mogelijke snelheid kan halen binnen mijn huidige abonnement?
Overigens is de fourstack snelheid pas sinds juni 2018 zichtbaar, daarvoor stond de snelheid die op dit moment ook nog staat in de modem!

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 26 juli 2018, 11:10

Je bent me voor, ik was de wijziging net voor je aan het controleren 🙂 De snelheid ziet er zo een stuk beter uit!
De wijziging is zo te zien nog niet volledig afgerond, maar gezien de snelheid die je nu haalt lijkt de technische kant al wel afgerond te zijn en is het puur administratief (zoals bijvoorbeeld de limiet wat doorgelaten kan worden) wat nog moet doen. Een order met de huidige status zou binnen 24 uur helemaal klaar moeten zijn, dus ik zal het morgen nog eens voor je checken.
Bekijk reactie

48 reacties

Reputatie 8
Als die snelheid die er bij fourstack staat pas sinds juni 2018 als zodanig wordt aangegeven, is het dus pas heel kort mogelijk die snelheid te behalen.
Maar omdat die snelheid nu pas wordt aangegeven zit er mogelijk nog een overlap van tijd in (enkele weken ??), tot het ook werkelijk beschikbaar is.

Zonder meerkosten zou je met je huidige abonnement op 50/5 Mbps moeten komen.
(Oudere abonnementen worden tot 50/5 gelijk getrokken). Wat je dan ook zou moeten kunnen halen. Ofwel een verdubbeling met de werkelijke waarde met wat je nu hebt.

Webcare zou je meer informatie moeten kunnen geven. Maar even afwachten.
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie!
Ik wacht wel even op webcare.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Spim. kun je je klantnummer toevoegen aan jouw profiel? Zodra je dit hebt gedaan ga ik dan voor je uitzoeken hoe dit zit. Bij voorbaat dank!
Reputatie 3
Badge +1
Fourstack meldt SDF, MDF.
Gezien je attenuation en een profiel van 8b, gok ik dat jouw lijn nu nog via de straatkast naar de wijkcentrale loopt.
Ik weet niet of telfort ook KPN aanstuurt om lijnen op actieve straatkasten aan te sluiten, zo ja, dan zal Telfort dat in dat geval moeten doen :)
Als dat automatisch gaat dan moet je even geduld hebben want als ik gok op welke straatkast jij aangesloten zit dan denk ik dat deze gister actief is gemaakt.
Reputatie 3
Hou er wel rekening mee dat er zeker bij DSL een zeer groot verschil zit tussen de theoretische snelheid die wordt opgegeven voor het adres waar men woont en de werkelijke snelheid op het woonadres, zeker bij DSL kan dit tot wel 50 tot 60% schelen.
Reputatie 8
De wijze zoals de algoritmen met zo'n controle website als fourstack werkt, is nu juist erop gericht geen valse verwachtingen te scheppen met de werkelijke snelheid. Dus die verschillen zijn zeker geen 50-60%. Wettelijk gezien mogen die verschillen namelijk helemaal niet die grote marge hebben.
Reputatie 3
@Babylonia Je heb gelijk wat betreft als ik op fourstack kijk bij mijn adres daar geeft het 22 mbit aan, voor mij is dat niet belangrijk aangezien er een glasvezelaansluiting aanwezig is en daar dan gelukkig gebruik van kan maken.

Ik heb wel eens eerder gezegd dat ik persoonlijk nooit een liefhebber en fan van de DSL techniek ben geweest en ook nu nog niet, zelf ben ik altijd van mening geweest dat KPN zich er bij het uitrollen van DSL nu jaren geleden zich heel erg gemakkelijk van heeft afgemaakt, maar ja KPN kennende mocht het natuurlijk niets kosten.
Had men toen meteen VDSL aangelegd ook in het buitengebied, had men ook daar sneller internet gehad en zeker veel goedkoper dan wat ze nu betalen voor de aanleg van glasvezel.
Reputatie 8
Badge +10
Had men toen meteen VDSL aangelegd ook in het buitengebied, had men ook daar sneller internet gehad en zeker veel goedkoper dan wat ze nu betalen voor de aanleg van glasvezel.Hoe denk je dat KPN VDSL in het buitengebied aanlegt? Juist, via glasvezel!

1 glasvezel naar de wijkkast en vandaar VDSL aanbieden naar de huisaansuitingen... 😉
Reputatie 3
Hier in mijn omgeving de Achterhoek legt CIF momenteel in diverse gemeenten glasvezel aan, dus FTTH en niet het prutswerk wat KPN doet bij VDSL
Reputatie 8
@Babylonia Je heb gelijk wat betreft als ik op fourstack kijk bij mijn adres daar geeft het 22 mbit aan, voor mij is dat niet belangrijk aangezien er een glasvezelaansluiting aanwezig is en daar dan gelukkig gebruik van kan maken.
Ook als er glasvezel aanwezig is tot aan de voordeur, komt dat in de informatie van fourstack tot uiting. Daar is een aparte melding voor (FttH) met de bijbehorende snelheid.
Reputatie 1
Hallo Spim. kun je je klantnummer toevoegen aan jouw profiel? Zodra je dit hebt gedaan ga ik dan voor je uitzoeken hoe dit zit. Bij voorbaat dank!

Profiel aangevuld met klantnummer!
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor aanvullen van jouw klantnummer. Ik zie inderdaad dat je kan worden overgezet naar VVDSL waardoor je dan een snelheid van 50/5 zal halen. Ik ben voor je aan het uitzoeken of de omzetting handmatig of automatisch zal gebeuren. Ik verwacht deze week nog een antwoord hierop waarvan ik je op de hoogte zal houden.
Wij zijn de snelheden zoveel mogelijk aan het gelijk trekken naar naar maximaal 50 Mb/s voor Internet Standaard en maximaal 100 Mb/s voor Internet Extra.
Via VDSL waarvan jij nu gebruik maakt is er een maximaal snelheid van 24 Mb/s mogelijk. Wordt je overgezet naar VVDSL dan zal je een snelheid halen van maximaal 50 Mb/s.
Je ontvangt deze week nog een terugkoppeling van mij. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Spim, inmiddels al antwoord ontvangen. Indien je niet wenst te wachten dan kan je handmatig worden overgezet van VDSL naar VVDSL. Je internetsnelheid zal dan verhoogd worden van 24 Mb/s naar 50 Mb/s.
In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 1
Bedankt voor aanvullen van jouw klantnummer. Ik zie inderdaad dat je kan worden overgezet naar VVDSL waardoor je dan een snelheid van 50/5 zal halen. Ik ben voor je aan het uitzoeken of de omzetting handmatig of automatisch zal gebeuren. Ik verwacht deze week nog een antwoord hierop waarvan ik je op de hoogte zal houden.
Wij zijn de snelheden zoveel mogelijk aan het gelijk trekken naar naar maximaal 50 Mb/s voor Internet Standaard en maximaal 100 Mb/s voor Internet Extra.
Via VDSL waarvan jij nu gebruik maakt is er een maximaal snelheid van 24 Mb/s mogelijk. Wordt je overgezet naar VVDSL dan zal je een snelheid halen van maximaal 50 Mb/s.
Je ontvangt deze week nog een terugkoppeling van mij. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.

Dat verklaart een hoop! Bedankt voor je verhelderende antwoord.
Reputatie 1
Hallo Spim, inmiddels al antwoord ontvangen. Indien je niet wenst te wachten dan kan je handmatig worden overgezet van VDSL naar VVDSL. Je internetsnelheid zal dan verhoogd worden van 24 Mb/s naar 50 Mb/s.
In afwachting van jouw reactie.

Wat voor een consequenties heeft dat voor mij als ik handmatig overgezet ga worden van VDSL naar VVDSL? Wil natuurlijk wel op korte termijn kunnen kiezen voor 'Internet Extra'.
Reputatie 8
Badge +7
Graag gedaan! Dit heeft geen consequenties. Je kunt nog altijd overstappen naar Internet Extra alleen is er daarvoor wel een contractsverlenging mogelijk omdat je nu nog gebruik maakt van een oud type abonnement. 🙂
Reputatie 1
Fijn dat het niet direct consequenties heeft. Moet ik mijn modem herstarten na jullie handmatige actie?
50/5 geeft mij op dit moment al een aanzienlijke verhoging van mijn bandbreedte.

Zodoende ga ik niet direct een contractverlenging aan. Ik zie namelijk (in mijn telfort) dat ik dan een beduidend hogere prijs per maand betaal, bovendien ben ik dan bang dat ik verdere kortingen (die ik nu heb, jij kunt dat zien op mijn klantnummer) kwijt raak.

Misschien is er iets mogelijk met een contractverlenging daar ik al +- 8 jaar klant ben bij jullie.
Reputatie 1
Graag gedaan! Dit heeft geen consequenties. Je kunt nog altijd overstappen naar Internet Extra alleen is er daarvoor wel een contractsverlenging mogelijk omdat je nu nog gebruik maakt van een oud type abonnement. :)

Fijn dat het niet direct consequenties heeft. Moet ik mijn modem herstarten na jullie handmatige actie?
50/5 geeft mij op dit moment al een aanzienlijke verhoging van mijn bandbreedte.

Zodoende ga ik niet direct een contractverlenging aan. Ik zie namelijk (in mijn telfort) dat ik dan een beduidend hogere prijs per maand betaal, bovendien ben ik dan bang dat ik verdere kortingen (die ik nu heb, jij kunt dat zien op mijn klantnummer) kwijt raak.

Misschien is er iets mogelijk met een contractverlenging daar ik al +- 8 jaar klant ben bij jullie.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Spim, als je verlengt dan kun je een verlengkorting ontvangen. Dit houdt in een paar maanden korting op je abonnemenstkosten. Na deze kortingsmaanden betaal je dan de volledige abonnementskosten. Dit ku nje nog altijd bespreken met onze sales-afdeling.
Als je verlengt dan raak je inderdaad je huidige korting kwijt voor het opnemen pakket. Het beste wat je nu kunt doen is inderdaad gewoon de omzetting van VDSL naar VVDSL handmatig laten doorvoeren.
Reputatie 1
Hallo Spim, als je verlengt dan kun je een verlengkorting ontvangen. Dit houdt in een paar maanden korting op je abonnemenstkosten. Na deze kortingsmaanden betaal je dan de volledige abonnementskosten. Dit ku nje nog altijd bespreken met onze sales-afdeling.
Als je verlengt dan raak je inderdaad je huidige korting kwijt voor het opnemen pakket. Het beste wat je nu kunt doen is inderdaad gewoon de omzetting van VDSL naar VVDSL handmatig laten doorvoeren.

Het beste wat je nu kunt doen is inderdaad gewoon de omzetting van VDSL naar VVDSL handmatig laten doorvoeren.

Kun je dit uitvoeren?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Spim, ik heb de omzetting voor je aagevraagd. Het systeem gaat hiervoor een datum bepalen. Dit zal begin juli zijn. Zodra de datum bekend is zal ik deze aan jou kenbaar maken. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.
Reputatie 1
Hallo Spim, ik heb de omzetting voor je aagevraagd. Het systeem gaat hiervoor een datum bepalen. Dit zal begin juli zijn. Zodra de datum bekend is zal ik deze aan jou kenbaar maken. In de tussentijd kun je mij gerust benaderen voor vragen of opmerkingen.

Bedankt voor het in gang zetten van een omzetting. Ik hoor graag wanneer e.e.a gewijzigd is. Toevallig kreeg ik vandaag ook een hele informatie folder van KPN via de post. Daarin stond dat onze wijkcentrale een update had gehad en we konden genieten van een grotere bandbreedte 😃
Reputatie 1

Is er inmiddels een datum bekend?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Spim, helaas nog niet. Het systeem verwacht deze datum op 5 juli beschikbaar te hebben. Er moet namelijk van alles worden geregeld om jouw verbinding om te zetten.
Graag wil ik je adviseren om dit topic in de tussentijd in de gaten te houden. Uiterlijk 5 juli zal de datum van omzetting aan jou bekend worden gemaakt.
Reputatie 1
Hallo Spim, helaas nog niet. Het systeem verwacht deze datum op 5 juli beschikbaar te hebben. Er moet namelijk van alles worden geregeld om jouw verbinding om te zetten.
Graag wil ik je adviseren om dit topic in de tussentijd in de gaten te houden. Uiterlijk 5 juli zal de datum van omzetting aan jou bekend worden gemaakt.

Graag verneem ik wanneer mijn verbinding omgezet gaat worden.
Alvast bedankt!

Reageer