beantwoord

Welke snelheid kan ik halen op mijn verbinding? Ik mis nu meer dan 10MB

  • 11 maart 2013
  • 59 reacties
  • 11720 keer bekeken

Het kan aan mij liggen maar volgens mij mis ik meer dan 10 MB aan internet snelheid volgens de gegevens hieronder
en deze snelheid heefd hij al vanaf januari dat ik het abbo heb
vreemde van dat is dat de modem al meerdere keren de vaste telefoon verbinding er uit gekiepert heefd in de laaste tijd
kan iemand van telfort hier duidelijkheid over geven


VDSL WAN  Up  16804/2048 kbps
LAN 1  Up  100Mbps
LAN 2  Down  N/A
LAN 3  Up  100Mbps
LAN 4  Down  N/A
WLAN  Up  300Mbps

noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 6 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 15 db
attenuation downstream: 18 db
loop length is 1129m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 2048 kbps
interleaving delay upstream: 8.75 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 16804 kbps
interleaving delay downstream: 17.75 ms
impulse noise protection downstream: 8.6 symbols
attainable rate upstream: 3872 kbps
attainable rate downstream: 29464 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 12:24
CodeViolations near end: 5950
FEC near end: 72724437
CodeViolations far end: 1
FEC far end: 52
icon

Beste antwoord door Wieger DB 26 september 2017, 18:28

In deze situatie was het modem op 15 meter van het IS/RA punt aangesloten en bleek de kabel tussen het modem en aansluitpunt kapot. Soms is het niet mogelijk om het modem op 1,5 meter van het aansluitpunt te plaatsen. Zorg er dan voor dat je een hoogwaardige kabel tussen het IS/RA punt en je modem hebt. Een goed alternatief hiervoor is een UTP CAT5e of CAT6 kabel te gebruiken. Zorg ervoor dat de kabel niet vertakt, geen kabelbreuken heeft en er geen kortsluiting maakt. Hiervoor kan je een kabeltester gebruiken. Als je verbinding door een goede kabel weer stabiel is, dan zal de snelheid rustig aan hoger worden. Het DLM systeem wat de snelheid en stabiliteit in de gaten houdt zal in stapjes de snelheid verhogen.
Bekijk reactie

59 reacties

Badge +1
Volgens je log is een hogere snelheid mogelijk, mits alle verbindingen oke zijn.
Het moedem heeft wel de tijd nodig om het maximale uit de lijn in te trainen.
Daarvoor moet je modem +/- 10 dagen onafgebroken aanblijven staan (dus niet reseten of uitzetten).

Een lagere snelheid kan ook liggen aan de kwaliteit van de koper kabels onder de grond maar ook aan je huisaansluiting.
Dat laatste kun je zelf controleren.
Hoe ziet je aansluiting eruit kan je daar eens een foto van posten.
Reputatie 4
Badge +3
@goldfinger,

De maximale snelheid wordt op dit moment niet gehaald omdat de lijn instabiel is, zoals dorus al aangeeft. Waar zit bij jou het hoofdaansluitpunt? Graag ontvang ik een gedetailleerde omschrijving van de bekabeling e.d.

Henk
Nou wat die +/- 10 dagen betreft zal niet werken omdat hij de vaste telefoon lijn er af en toe uit kiepert
modem herstart dan uit zichzelf kan ik ook zien daarna is alles weer online
vaste lijn zit wel goed bedrading met masive kern is ok vanaf het vaste punt

vreemd is ook de DSL uptime modem is al een week niet uit geweest zie gegevens onder
zal nogmaals alles controleren messchien toch een modem probleem ????????

DSL Type:  VDSL2
Datapump version:  5.4.8.0.0.6
DSL Up Time:  13 hour:43 min
System Up Time:  3 days, 10 hour:12 min
Current Date/Time:  Tue Mar 12 17:53:37 CET 2013

snelheid varieerd ook wel erg vind ik nu is hij 12980/1824 kbps

VDSL WAN  Up  12980/1824 kbps
LAN 1  Up  100Mbps
LAN 2  Down  N/A
LAN 3  Up  100Mbps
LAN 4  Up  100Mbps
WLAN  Up  300Mbps

noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 5 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 18 db
loop length is 1124m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1824 kbps
interleaving delay upstream: 8.75 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 12980 kbps
interleaving delay downstream: 18.00 ms
impulse noise protection downstream: 9.0 symbols
attainable rate upstream: 3752 kbps
attainable rate downstream: 29647 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 13:55
CodeViolations near end: 3842
FEC near end: 51448426
CodeViolations far end: 11
FEC far end: 157
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2
Reputatie 4
Badge +3
@golfinger,

Snelheid is inmiddels geklommen naar 14Mb, het gaat de goede kant op. Ik kijk het nog een aantal dagen aan voordat ik andere stappen ga ondernemen.

Henk
Lijkt mij een goed plan Henk doen we want voor de rest werkt het goed ook de iptv op allebij de ontvangers werkt ook goed

alvast bedankt
Nogmaals de lijn vanaf de aansluiting gecontroleerd en gemeten en wat denk je
draadbreuk in de lijn vanaf het aansluitpunt van onder was wel zoeken maar toen ik de draad bewoog was de meting weg
een verekte lasting storing omdat hij wel en niet contact maakte af en toe
dat verklaard ook het af en toe uitvallen van de lijn en telefoon
aansluitdraad vernieuwd vanaf het aansluitpunt en modem opnieuw gestart
nu gewoon even 10 dagen aan laten en kijken of het oploopt is nu op 14mb

we wachten gewoon even af Henk
Reputatie 6
Badge +7
Netjes dat je het hier even meld dat het dus een probleem is wat bij jezelf zit/zat.
Reputatie 4
Badge +3
@goldfinger,

Bedankt voor deze terugkoppeling! :)

Ik houd het topic nog even open, voor het geval het toch weer verslechterd of wanneer de lijn op zijn maximaal haalbare snelheid intraint!

Henk
na 2 dagen onafgebroken de modem online blijf hij gewoon op 14mb staan niet een klein beetje geklommen zelfs
dat doet hij al vanaf januari waarop het contract begon op 14mb staan
ik denk dat in tegenstelling wat de gegevens zeggen hieronder dit het maximale is wat telfort kan(mag) leveren bij mij hier (of kpn knijpt de zaak bewust af)
bij de buren die kpn hebben hebben ze wel 30mb dus aan de lijn zal het niet liggen want die is hetzelfde als bij mij
lijn is wel stabiel nu en alles werkt prima dat moet ik wel zeggen
maar als de iptv ontvangers aanstaan zeker met hd staat er voor normaal internet gebruik ongeveer 3mb ter beschikking
en dat is wel heel erg weinig vind ik jammer maar het is stabiel nu
dus als ik goed naar de prijs qualiteit verhouding kijk zeker in mb p/s was ik beter bij kpn af geweest achteraf maarja het zij zo nu
ik laat het zo nu het werkt goed voor de rest en na einde contract kan ik altijd overstappen weer

noise margin upstream: 14 db
output power downstream: 6 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 13 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 17 db
loop length is 1259m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1816 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 14024 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.9 symbols
attainable rate upstream: 4416 kbps
attainable rate downstream: 30771 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 2 days,  9:42
CodeViolations near end: 7125
FEC near end: 22614609
CodeViolations far end: 1
FEC far end: 2
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2
Reputatie 8
Badge +16
attainable rate downstream: 30771 kbps

Je snelheid zal vanzelf op gaan lopen naar circa 30Mbps. Van afknijpen o.i.d. is geen sprake, DLM heeft gewoon even tijd nodig.

Telfort kan dit proces versnellen (indien nodig) door een DLM-reset aan te vragen
Reputatie 8
Badge +18
Je haalbare snelheid zit ook rond de 30 Mbps en als er geen onderbrekingen meer zijn dan zal over een dag of tien je snelheid automatisch omhoog gaan echter dat gaat dan stapsgewijs
Reputatie 4
Badge +3
@golfinger,

DLM-reset is aangevraagd aangezien de verbinding niet uit automatisch klimt.

Henk
En zie het resultaat onder daar zijn de 10mb ongeveer die ik miste

Bedankt Henk

VDSL WAN  Up  22028/2024 kbps
LAN 1  Up  1000Mbps
LAN 2  Up  100Mbps
LAN 3  Up  100Mbps
LAN 4  Up  100Mbps
WLAN  Up  300Mbps
3G  Disabled  N/A

noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 6 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 17 db
loop length is 1270m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 2024 kbps
interleaving delay upstream: 4.00 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 22028 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.3 symbols
attainable rate upstream: 4504 kbps
attainable rate downstream: 28377 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime:  1:54
CodeViolations near end: 1342
FEC near end: 4233780675
CodeViolations far end: 1
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2
Reputatie 8
Badge +16
22Mbps is de startwaarde voor DLM... het zal nog wel iets meer worden, vermoedelijk ongeveer 28Mbps.
en dat is het ook zie onder
ik trek mijn uitspraken eerder gedaan in de post dan ook graag in

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 6 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 15 db
attenuation downstream: 18 db
loop length is 1270m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3060 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 27024 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.3 symbols
attainable rate upstream: 4824 kbps
attainable rate downstream: 32795 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 5 min
CodeViolations near end: 18
FEC near end: 4294966701
CodeViolations far end: 1
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2
  
Reputatie 8
Badge +17
operational uptime: 5 min


heb je de modem uit- en aangezet?
nee heb ik niet gedaan

DSL Type:  VDSL2
Datapump version:  5.4.8.0.0.6
DSL Up Time:  32 min
System Up Time:  5 days, 20 hour:16 min
Current Date/Time:  Wed Mar 20 08:33:36 CET 2013

maar af en toe nu valt de dsl lijn weg en start de modem opnieuw op zie ik en dan is hij weer online is maar kort het wegvallen
ook stottert het iptv beeld veel
maar dat zal met het inregelen te maken hebben ga ik van uit
Badge +1
maar af en toe nu valt de dsl lijn weg en start de modem opnieuw op zie ik en dan is hij weer online is maar kort het wegvallen
ook stottert het iptv beeld veel
maar dat zal met het inregelen te maken hebben ga ik van uit


Nee dat is niet goed!
Dat heeft niks met het inregelen te maken.

Misschien is het verstandig dat je alsnog eens kijkt naar je huisaansluiting.
En maak er eens een foto van.
Je hebt het eerder gehad over een slechte verbinding (verbrekend contact) thuis.
Er lijkt nog meer aan de hand.

Heb je het modem rechtstreeks aangesloten op het isra punt met bijgeleverde kabel?
Enne een foto'tje zegt meer dan 1000 woorden 🙂
Reputatie 4
Badge +3
@goldfinger,

DLM reset is uitgevoerd maar na deze handeling is de lijn instabiel geworden. Laten we vandaag even afwachten, of er verbetering is, anders maak ik een storingsmelding aan.

Henk
doen we henk blijft nu stabiel al meer dan 2 uur ook met iptv geen stotteren meer

DSL Type:  VDSL2
Datapump version:  5.4.8.0.0.6
DSL Up Time:  2 hour:27 min
System Up Time:  5 days, 22 hour:12 min
Current Date/Time:  Wed Mar 20 10:28:56 CET 2013

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 6 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 15 db
attenuation downstream: 18 db
loop length is 1270m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3060 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 27000 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.2 symbols
attainable rate upstream: 4768 kbps
attainable rate downstream: 32612 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime:  2:27
CodeViolations near end: 1947
FEC near end: 1235943
CodeViolations far end: 1
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2
goede morgen henk
na gisteren was het even stabiel en daarna weer niet meer
dsl lijn is weer even weg gevallen 4 uur geleden zie onder deed hij gisteravond ook  iptv stottert ook weer veel internet is wel goed
maar nu is de vaste telefoon helemaal weg modem is niet uit geweest zie onder
heb nu de modem uit en aan gezet en de vaste telefoon is er weer
dit is toch wel een rare situatie heb in het verleden ook adsl gehad en nooit deze problemen gehad

zou er toch een probleem met de modem zijn ???????

DSL Type:  VDSL2
Datapump version:  5.4.8.0.0.6
DSL Up Time:  4 hour:41 min
System Up Time:  6 days, 18 hour:34 min
Current Date/Time:  Thu Mar 21 06:51:22 CET 2013

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 6 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 15 db
attenuation downstream: 18 db
loop length is 1270m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3072 kbps
interleaving delay upstream: 8.75 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 27016 kbps
interleaving delay downstream: 18.25 ms
impulse noise protection downstream: 4.6 symbols
attainable rate upstream: 5128 kbps
attainable rate downstream: 33640 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime:  4:47
CodeViolations near end: 3233
FEC near end: 65581573
CodeViolations far end: 1
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2
ga nu maar een oficieele klacht indienen bij Telfort
kon alweer de modem uit en aan zetten om weer vaste telefonie terug te krijgen
dsl valt weer kort uit iedere keer en iptv is niet om naar te kijken een en al stotteren
dus om kort te zijn heb ik er niets aan nu veelste onbetrouwbaar
heb de mensen al laten weten dat ze beter mijn mobiele nummer kunnen bellen omdat de vaste maar zo uitvalt iedere keer
dit is erg jammer vind ik had best wel goede verwachtingen van telfort

groetjes
Reputatie 8
Badge +16
@goldfinger,

DLM reset is uitgevoerd maar na deze handeling is de lijn instabiel geworden. Laten we vandaag even afwachten, of er verbetering is, anders maak ik een storingsmelding aan.

Henk


Een klacht indienen heeft geen zin als Telfort gewoon bezig is met het oplossen van je probleem... sterker nog, het is een beetje flauw aangezien Henk gewoon zijn best aan het doen is.
Reputatie 8
Badge +18
Bovendien is er al een aantal keren gevraagd om een foto te plaatsen van je aansluiting op je ISRA punt en ook heb je gemeld dat er breuk in een kabeltje zat ik ben ook wel benieuwd naar een foto van je aansluiting.
Reputatie 4
Badge +3
@goldfinger,

De lijn is vandaag echt erg instabiel geworden. Is het modem direct kort op IS/RA aangesloten? Alleen met deze zekerheid kan ik de storingsmelding aanmaken.

Henk

Reageer