beantwoord

Welke hoofdaansluiting gebruiken bij installeren internet? Zie foto's

• 1 januari 2019
  • 8 reacties
  • 343 keer bekeken

Ik probeer over te stappen van Ziggo naar Telfort internet en tv, maar loop bij stap 1 tegen de vraag wat nu (de beste) hoofdaansluiting is.

dit is hoe ons Ziggo internet is aangesloten, op ern kastje in de woonkamer met een spotter van Ziggo en kabels. Maar de ministekkeraansluiting van Telfort kan volgens mij niet op dit kastje in de woonkamer.

In de meterkast vond ik een oud PTT kastje:

geopend:

Er hangen 2 kabels uit, 1 met ministekker en 1 met losse draadjes.

En in de woonkamer vond ik ook nog deze:

Wat is nu de beste dan wel handigste manier om Telfort internet aan te sluiten?

Alvast bedankt!

Admin: Topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Enterprise 1 januari 2019, 13:08

Dat Ziggo spul kan je vergeten, een Telfort verbinding werkt daar niet op...
Probeer het eerst eens op de wandcontactdoos op de laatste foto, die met de 4 gaatjes voor de bijgeleverde stekker.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hoi Annika, fijn dat het met de hulp van Enterprise en Galdor gelukt is je internet aan de praat te krijgen! 🙂 En ook prima dat je een nieuw topic hebt aangemaakt voor de verbindingsset, daar haken we zo snel mogelijk bij aan.

@Enterprise en Galdor, bedankt!
Alle delen van de verbinding set zullen vermoedelijk een reset nodig hebben maar daar ben ik verder niet in thuis.

Dankjewel, we hebben dat al gedaan inmiddels maar het hielp helaas niet. De Ziggo verbinding hebben we ook nog en daarop gaat het wel goed, dus het zal hem echt in het modem zitten dan. Ik heb er een aparte vraag voor geopend en wacht even af of daar nog wat op komt dat het kan verhelpen en zo niet dan morgen eens bellen met Telfort. Bedankt en een fijne dag nog!
Alle delen van de verbinding set zullen vermoedelijk een reset nodig hebben maar daar ben ik verder niet in thuis.
Ik was een foto vergeten bij te voegen maar het werkt dus dat is fijn.
Zit de verbindings set op aansluiting 1, 2, 3 of 4 van je experia en regelrecht in een wandcontact doos niet via een stekkerbak?

Ja, ethernet aansluiting 1 en 2 geprobeerd en regelrecht in een wandcontact. Voorheen ging dit goed met ons Ziggo modem, al herinner ik me wel dat het installeren van dit onderdeel toen ook even gedoe was.
Ik was een foto vergeten bij te voegen maar het werkt dus dat is fijn.
Zit de verbindings set op aansluiting 1, 2, 3 of 4 van je experia en regelrecht in een wandcontact doos niet via een stekkerbak?
Waar komt het kabeltje aan de onderkant (groene pijl)vandaan? Iets zegt mij dat die naar de eigenlijke isra gaat.
1 van de 2 aan de bovenzijde(blauw) gaan vermoedelijk naar dat punt in de woonkamer. Als er alles in 1 van Ziggo was zal die laatste foto inderdaad naar de meterkast gaan en daar op het Ziggo modem zijn aangesloten vanuit dat ene kastje.

Is er volgens de postcodecheck van Telfort DSL of Glasvezel aanwezig?

Nee, we hebben geen glasvezel hier. Het onderste draad bij het ptt kastje gaat nasr een kleine zwarte ronde schijf en daaronder loopt het beraad zo de grond in bij de meterkast.

Inmiddels hebben we de oude telefoonstekker aansluiting geprobeerd en het modem werkt, de Wi-Fi doet het👍. Bedankt voor de tips! Nu werkt alleen de verbindinsset voor de pc niet...het gedeelte tussen stopcontactaansluiting en modem blijft ondanks volgen vh stappenplan rood knipperen...
Waar komt het kabeltje aan de onderkant (groene pijl)vandaan? Iets zegt mij dat die naar de eigenlijke isra gaat.
1 van de 2 aan de bovenzijde(blauw) gaan vermoedelijk naar dat punt in de woonkamer. Als er alles in 1 van Ziggo was zal die laatste foto inderdaad naar de meterkast gaan en daar op het Ziggo modem zijn aangesloten vanuit dat ene kastje.

Is er volgens de postcodecheck van Telfort DSL of Glasvezel aanwezig?
Reputatie 8
Badge +19
Dat Ziggo spul kan je vergeten, een Telfort verbinding werkt daar niet op...
Probeer het eerst eens op de wandcontactdoos op de laatste foto, die met de 4 gaatjes voor de bijgeleverde stekker.

Reageer