Sticky beantwoord

Welk modem krijg je bij Telfort?

• 12 juli 2017
  • 93 reacties
  • 36607 keer bekeken

Toon het eerste bericht

93 reacties

Door een fout bij het aanmelden werd ik ipv glasvezel ADSL aangesloten en kreeg de V8.
Deze moest ik ook houden ondanks dat ik nieuwe glasvezelklant was.
Nu problemen met de V8 gehad. (WIFI en telefoon viel zeker 3 maal in de week uit. En weer wordt me een V8 toegestuurd.
Klantbehoud staat wel op een laag niveau.
Reputatie 8
Badge +17
Door een fout bij het aanmelden werd ik ipv glasvezel ADSL aangesloten en kreeg de V8.
Deze moest ik ook houden ondanks dat ik nieuwe glasvezelklant was.
Nu problemen met de V8 gehad. (WIFI en telefoon viel zeker 3 maal in de week uit. En weer wordt me een V8 toegestuurd.
Klantbehoud staat wel op een laag niveau.

Dus, nu is het ineens een fout van Telfort?

Hmm, ja, vast...
Maar heb je nu een glas of koper aansluiting? Wanneer speelde dit?
En doet je vervangende V8 het nu goed?
Badge
Ik heb deze berichtgeving gelezen, geldt dit nog steeds? Geen omwisseling van Arcadyan V8 naar Arcadyan V10.

mvg
Ik heb deze berichtgeving gelezen, geldt dit nog steeds? Geen omwisseling van Arcadyan V8 naar Arcadyan V10.

mvg

Jazeker. Mocht dat veranderen zal Jurgen ook de topicstart aanpassen.
Reputatie 8
Badge +11
Dit is nog steeds van toepassing inderdaad, als het modem vervangen moet worden krijg je hetzelfde model (mits voorradig) ter vervanging 🙂
Reputatie 1
Problemen met bereik met tv en traag internet.
Wij hebben de experiabox v8 alles in 1 glasvezel 50mbit/50mbit.
Maar zoals het nu het laatste half jaar gaat is verre van goed.
Nu net , eventv kijken nou mooi niet. Weer "zender niet beschikbaar".
Meteen speedtest gedaan en weer veeel te laag.

Download 24,8 upload 16,1
21,5 17,6
Voor glasvezel is dit zeker veel te laag, maar meet je dit bedraad of via wifi? Via wifi moet je mits alles goed ingesteld is meer halen.
Dit is het verlengde van deze vraag hier https://forum.telfort.nl/tv-338/static-ip-arcadyan-hmb2260-v2-77629?postid=642407
Heb je de gevraagde gegevens al ingevuld?
Problemen met bereik met tv en traag internet.
Wij hebben de experiabox v8 alles in 1 glasvezel 50mbit/50mbit.
Maar zoals het nu het laatste half jaar gaat is verre van goed.
Nu net , eventv kijken nou mooi niet. Weer "zender niet beschikbaar".
Meteen speedtest gedaan en weer veeel te laag.

Download 24,8 upload 16,1
21,5 17,6

Je kan beter een nieuw topic starten voor je tv en internet problemen.
Hoort eigenlijk niet in dit topic.
https://forum.telfort.nl/topic/new
Je kan je tekst daar gewoon in de startpost copy/pasten.
Reputatie 1
Via wifi en dit was ingesteld met en door telfort medewerker. Nieuw topic gestart.
https://forum.telfort.nl/stel-je-vraag-248/problemen-glasvezel-alles-in-1-77793/index1.html#post643471
Badge +1
langzamerhand beginnen we toch te begrijpen wat er ten grondslag ligt van dit verhaal. Dure modem bij xs4all (fritzbox) modems bij KPN ( experiabox 10) en de oudere experiabox bij Telfort. Nu KPN heeft aangegeven de dochters uit te faseren kun je erop wachten dat de diverse modems ook gaan verdwijnen en we worden opgezadeld met een modem van inferieure kwaliteit. geen eigen instellingen enz. Of KPN moet al voorsorteren op de uitslag van de zgn routervrijheid waarbij een groot deel van de klanten een eigen modem zullen aanschaffen. We zullen zien
Reputatie 8
Badge +7
langzamerhand beginnen we toch te begrijpen wat er ten grondslag ligt van dit verhaal. Dure modem bij xs4all (fritzbox) modems bij KPN ( experiabox 10) en de oudere experiabox bij Telfort. Nu KPN heeft aangegeven de dochters uit te faseren kun je erop wachten dat de diverse modems ook gaan verdwijnen en we worden opgezadeld met een modem van inferieure kwaliteit. geen eigen instellingen enz. Of KPN moet al voorsorteren op de uitslag van de zgn routervrijheid waarbij een groot deel van de klanten een eigen modem zullen aanschaffen. We zullen zien
Hallo @toon54 ,
de Experiabox V10 en V10a worden ook aan Telfort-klanten geleverd, dat is niet voorbehouden aan 'echte' KPN-klanten.
Reputatie 8
Badge +19
Nu KPN heeft aangegeven de dochters uit te faseren kun je erop wachten dat de diverse modems ook gaan verdwijnen en we worden opgezadeld met een modem van inferieure kwaliteit. geen eigen instellingen enz.
Dat zou ik zéker toejuichen..!
Gewoon één model modem zoals de V10a, volledig dichtgetimmerd waardoor de gebruikers er niets mee kunnen doen.
Dan zijn zowel KPN als de klanten van al die verschillende modems af, simpeler voor zowel KPN als voor de klant als er support nodig is...

Aansluiten en gaan... op de V10a zit nog éen lampje in het midden, als deze groen brandt dan doet alles het, als het lampje roze brandt dan doet niets het.
Bij problemen kunnen zij rekenen op volledige support van KPN.
Als je echter een eigen modem wil gebruiken dan koop je die zelf en kan je deze met de informatie die KPN verplicht is te verstrekken instellen naar behoefte.
Bij problemen ben je uiteraard op jezelf aangewezen want KPN geeft geen support op een eigen modem.

Maar dat daardoor een 'groot aantal klanten' direct naar de winkel rent om een eigen modem/router aan te schaffen durf ik te betwijfelen.
Ik ken in mijn eigen kring niemand die zich hier bewust mee bezig houdt, ik ben de enige.
Voor verreweg de meeste klanten is het voldoende als alles werkt en er verder geen omkijken naar hebben.
Afgezien van het feit dat ze er de ballen verstand van hebben... 😉
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @Enterprise ,
toen ik in de vorige eeuw naar HetNet ging voor internet kon ik bij HetNet kiezen voor een modem van HetNet of een eigen modem, dan was de aboprijs goedkoper, ik kocht toen bij een computerwinkel (Vobis) een modem en stelde dat in met de gegevens ter beschikking gesteld door HetNet.
Dat kon ook nog omdat de telefoonlijn apart via de splitter ging.
Nu loopt de telefoon ook via het modem en heeft het voor mij (nog) geen zin om een eigen modem te kopen.
Dan ken je deze ook nog wel @JanD een modem heeft mischien inderdaad niet veel nut maar we moeten de Experia's geen modem noemen. Zat ik op een dsl verbinding had ik een modem gecombineerd met telefonie prima gevonden. De router of alleen wifi toegangspunten zoek ik dan zelf wel uit.

Net als Enterprise zie ik ook nog niet iedereen van alles aanschaffen. Indien nodig wifi accespunten veel meer niet
Uiteraard is het altijd een centenkwestie.
Goede middag,

Is het mogelijk om de v10A om te ruilen voor een v10?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @qtje, helaas is het niet mogelijk om zomaar een modem om te ruilen. Alleen als we constateren dat er een defect is of dergelijke kunnen we een vervangend modem sturen. Daarbij hebben wij ook niet de keuze in het type modem. Dit ligt dan aan de voorraad.

Reageer