Sticky beantwoord

Welk modem krijg je bij Telfort?

  • 12 juli 2017
  • 121 reacties
  • 43435 keer bekeken


Toon het eerste bericht

121 reacties

Door een fout bij het aanmelden werd ik ipv glasvezel ADSL aangesloten en kreeg de V8.
Deze moest ik ook houden ondanks dat ik nieuwe glasvezelklant was.
Nu problemen met de V8 gehad. (WIFI en telefoon viel zeker 3 maal in de week uit. En weer wordt me een V8 toegestuurd.
Klantbehoud staat wel op een laag niveau.
Reputatie 8
Badge +17
Door een fout bij het aanmelden werd ik ipv glasvezel ADSL aangesloten en kreeg de V8.
Deze moest ik ook houden ondanks dat ik nieuwe glasvezelklant was.
Nu problemen met de V8 gehad. (WIFI en telefoon viel zeker 3 maal in de week uit. En weer wordt me een V8 toegestuurd.
Klantbehoud staat wel op een laag niveau.

Dus, nu is het ineens een fout van Telfort?

Hmm, ja, vast...
Maar heb je nu een glas of koper aansluiting? Wanneer speelde dit?
En doet je vervangende V8 het nu goed?
Reputatie 1
Badge
Ik heb deze berichtgeving gelezen, geldt dit nog steeds? Geen omwisseling van Arcadyan V8 naar Arcadyan V10.

mvg
Ik heb deze berichtgeving gelezen, geldt dit nog steeds? Geen omwisseling van Arcadyan V8 naar Arcadyan V10.

mvg


Jazeker. Mocht dat veranderen zal Jurgen ook de topicstart aanpassen.
Reputatie 8
Badge +11
Dit is nog steeds van toepassing inderdaad, als het modem vervangen moet worden krijg je hetzelfde model (mits voorradig) ter vervanging 🙂
Reputatie 1
Problemen met bereik met tv en traag internet.
Wij hebben de experiabox v8 alles in 1 glasvezel 50mbit/50mbit.
Maar zoals het nu het laatste half jaar gaat is verre van goed.
Nu net , eventv kijken nou mooi niet. Weer "zender niet beschikbaar".
Meteen speedtest gedaan en weer veeel te laag.

Download 24,8 upload 16,1
21,5 17,6
Voor glasvezel is dit zeker veel te laag, maar meet je dit bedraad of via wifi? Via wifi moet je mits alles goed ingesteld is meer halen.
Dit is het verlengde van deze vraag hier https://forum.telfort.nl/tv-338/static-ip-arcadyan-hmb2260-v2-77629?postid=642407
Heb je de gevraagde gegevens al ingevuld?
Problemen met bereik met tv en traag internet.
Wij hebben de experiabox v8 alles in 1 glasvezel 50mbit/50mbit.
Maar zoals het nu het laatste half jaar gaat is verre van goed.
Nu net , eventv kijken nou mooi niet. Weer "zender niet beschikbaar".
Meteen speedtest gedaan en weer veeel te laag.

Download 24,8 upload 16,1
21,5 17,6

Je kan beter een nieuw topic starten voor je tv en internet problemen.
Hoort eigenlijk niet in dit topic.
https://forum.telfort.nl/topic/new
Je kan je tekst daar gewoon in de startpost copy/pasten.
Reputatie 1
Via wifi en dit was ingesteld met en door telfort medewerker. Nieuw topic gestart.
https://forum.telfort.nl/stel-je-vraag-248/problemen-glasvezel-alles-in-1-77793/index1.html#post643471
Badge +1
langzamerhand beginnen we toch te begrijpen wat er ten grondslag ligt van dit verhaal. Dure modem bij xs4all (fritzbox) modems bij KPN ( experiabox 10) en de oudere experiabox bij Telfort. Nu KPN heeft aangegeven de dochters uit te faseren kun je erop wachten dat de diverse modems ook gaan verdwijnen en we worden opgezadeld met een modem van inferieure kwaliteit. geen eigen instellingen enz. Of KPN moet al voorsorteren op de uitslag van de zgn routervrijheid waarbij een groot deel van de klanten een eigen modem zullen aanschaffen. We zullen zien
Reputatie 8
Badge +8
langzamerhand beginnen we toch te begrijpen wat er ten grondslag ligt van dit verhaal. Dure modem bij xs4all (fritzbox) modems bij KPN ( experiabox 10) en de oudere experiabox bij Telfort. Nu KPN heeft aangegeven de dochters uit te faseren kun je erop wachten dat de diverse modems ook gaan verdwijnen en we worden opgezadeld met een modem van inferieure kwaliteit. geen eigen instellingen enz. Of KPN moet al voorsorteren op de uitslag van de zgn routervrijheid waarbij een groot deel van de klanten een eigen modem zullen aanschaffen. We zullen zien
Hallo @toon54 ,
de Experiabox V10 en V10a worden ook aan Telfort-klanten geleverd, dat is niet voorbehouden aan 'echte' KPN-klanten.
Reputatie 8
Badge +10
Nu KPN heeft aangegeven de dochters uit te faseren kun je erop wachten dat de diverse modems ook gaan verdwijnen en we worden opgezadeld met een modem van inferieure kwaliteit. geen eigen instellingen enz.
Dat zou ik zéker toejuichen..!
Gewoon één model modem zoals de V10a, volledig dichtgetimmerd waardoor de gebruikers er niets mee kunnen doen.
Dan zijn zowel KPN als de klanten van al die verschillende modems af, simpeler voor zowel KPN als voor de klant als er support nodig is...

Aansluiten en gaan... op de V10a zit nog éen lampje in het midden, als deze groen brandt dan doet alles het, als het lampje roze brandt dan doet niets het.
Bij problemen kunnen zij rekenen op volledige support van KPN.
Als je echter een eigen modem wil gebruiken dan koop je die zelf en kan je deze met de informatie die KPN verplicht is te verstrekken instellen naar behoefte.
Bij problemen ben je uiteraard op jezelf aangewezen want KPN geeft geen support op een eigen modem.

Maar dat daardoor een 'groot aantal klanten' direct naar de winkel rent om een eigen modem/router aan te schaffen durf ik te betwijfelen.
Ik ken in mijn eigen kring niemand die zich hier bewust mee bezig houdt, ik ben de enige.
Voor verreweg de meeste klanten is het voldoende als alles werkt en er verder geen omkijken naar hebben.
Afgezien van het feit dat ze er de ballen verstand van hebben... 😉
Reputatie 8
Badge +8
Hallo @Enterprise ,
toen ik in de vorige eeuw naar HetNet ging voor internet kon ik bij HetNet kiezen voor een modem van HetNet of een eigen modem, dan was de aboprijs goedkoper, ik kocht toen bij een computerwinkel (Vobis) een modem en stelde dat in met de gegevens ter beschikking gesteld door HetNet.
Dat kon ook nog omdat de telefoonlijn apart via de splitter ging.
Nu loopt de telefoon ook via het modem en heeft het voor mij (nog) geen zin om een eigen modem te kopen.
Dan ken je deze ook nog wel @JanD een modem heeft mischien inderdaad niet veel nut maar we moeten de Experia's geen modem noemen. Zat ik op een dsl verbinding had ik een modem gecombineerd met telefonie prima gevonden. De router of alleen wifi toegangspunten zoek ik dan zelf wel uit.


Net als Enterprise zie ik ook nog niet iedereen van alles aanschaffen. Indien nodig wifi accespunten veel meer niet
Uiteraard is het altijd een centenkwestie.
Goede middag,

Is het mogelijk om de v10A om te ruilen voor een v10?
Reputatie 8
Badge +12
Hoi @qtje, helaas is het niet mogelijk om zomaar een modem om te ruilen. Alleen als we constateren dat er een defect is of dergelijke kunnen we een vervangend modem sturen. Daarbij hebben wij ook niet de keuze in het type modem. Dit ligt dan aan de voorraad.
Een zeer slecht modem vergeleken met vroeger. Heeft allemaal te maken gehad met de bezuinigingen voor dat Telfort KPN werd..
Nu Telfort niet meer is en het KPN is geworden laat ook zien dat het motief of de beslissing was om van Zyxel af te stappen alleen een kwestie van geld was. Die Zyxel modems hadden nu eenmaal betere hardware, betere Wi-Fi adapters onboard en het belangrijkste betere firmware..
Een zeer slecht modem vergeleken met vroeger. Heeft allemaal te maken gehad met de bezuinigingen voor dat Telfort KPN werd..
Nu Telfort niet meer is en het KPN is geworden laat ook zien dat het motief of de beslissing was om van Zyxel af te stappen alleen een kwestie van geld was. Die Zyxel modems hadden nu eenmaal betere hardware, betere Wi-Fi adapters onboard en het belangrijkste betere firmware..

Dat klopt niet helemaal. De Zyxels worden al vrij lang niet meer uitgeleverd, daarnaast werd deze ook door KPN uitgeleverd. KPN heeft al 15 jaar lang mede bepaald welke DSL modem/routers Telfort uitleverde.
Badge +2

> zijn nieuwe modems erg kostbaar. Staat “Welk modem krijg je bij Telfort.”

Allemaal onzin dat modems erg kostbaar zijn. Die apparaten worden in het groot tegen gunstige voorwaarden ingekocht in China of waar dan ook.

En ja zijn vaste klanten altijd het bokje. Die betalen altijd meer dan nieuwe klanten. Bovendien blijven die zitten met een sterk verouderd modem. Waarschijnlijk omdat nieuwe modems erg kostbaar zijn…...

Reputatie 2

Stel dat een modem op schaal ingekocht € 10,- per stuk kost. Op een miljoen klanten die een ouder moden heeft (zoals V8) kost dat € 10 miljoen euro. Zelfs voor een groot bedrijf een investering. 

KPN zou een deel van dat  geld terugverdienen door minder defecten en doordat een aantal klanten langer klant blijft. Maar het grootste deel van dat geld verdampt. Ik snap dus niet waarom we zouden moeten verwachten dat KPN/Telfort nieuwe modems uitdeelt alsof het broodjes zijn.

Bij defecten of slechte prestaties doet de klantenservice meestal niet zo moeilijk over vervangen. En sommige klanten zijn trouwens zelfs verknocht aan hun oude modem (zie de Zyxels). Die worden niet eens blij van een nieuw modem. 

KPN moet eerdaags over de brug komen met vrije modemkeuze. Dan kunnen de techies onder ons doen wat ze willen. Doorsnee klanten zijn al tevreden met een beetje degelijk wifi-signaal. 

Reputatie 8
Badge +12

Dat vind ik mooi verwoord @Neel25. Ik had het niet beter gekund. 

Reputatie 8

Stel dat een modem op schaal ingekocht € 10,- per stuk kost. Op een miljoen klanten die een ouder moden heeft (zoals V8) kost dat € 10 miljoen euro. Zelfs voor een groot bedrijf een investering.

Het lijkt veel, maar is een schijntje als je bedenkt dat diezelfde miljoen klanten
--bij een gemiddeld € 40,- maand abonnement-- bij elkaar  € 480.000.000,- in één jaar
hebben opgehoest. (En dan schat ik die gemiddelde abonnementskosten nog laag in).

Natuurlijk, ook de kosten van netwerkbeheer, TV-rechten, personeel etc. zitten daarbij.
Je hoeft modem/routers niet als “zoete broodjes” uit te delen. Maar je moet het allemaal wel binnen een normale verhoudinging en perspectief zien van een bedrijfsvoering.

Reputatie 8
Badge +11

Met de verhoudingen ben ik het wel eens, maar Telfort is een bedrijf en geen stichting. Dat betekent dat er winst gemaakt moet worden om de belanghebbenden tevreden te houden. Zomaar apparatuur vervangen behoort bij vrijwel geen enkel bedrijf tot de normale bedrijfsvoering. Er is dan een afweging tussen kosten en klanttevredenheid.

Ook lijkt het me uit oogpunt van het milieu een slecht verdedigbare actie om pro-actief alles maar te vervangen. Als het voor een goed werkende verbinding nodig is zal de apparatuur vervangen worden. Of dat ook altijd moet als mensen toevallig een andere setup willen betwijfel ik.

Reageer