Sticky beantwoord

Welk modem krijg je bij Telfort?

• 12 juli 2017
  • 121 reacties
  • 43435 keer bekeken

Toon het eerste bericht

121 reacties

Badge +13
Hoi, :)

Ik ben 9,5 jaar klant van Glasvezel alles-in-1 en stap over van de oude propositie (met nog analoog signaal en 42Networks DRG kastje) naar het nieuwe interactieve Glasvezel alles-in-1 pakket. Hiervoor ben ik een nieuw jaarcontract aangegaan met Telfort.

Omstreeks eind september krijg ik het modem thuisgestuurd. Zal dit nou een V10 zijn of een V8? Of is het maar afwachten wat ik krijg? In de startpost van dit topic komt het mij wat tegenstrijdig over:

¨In dit topic lees je welk modem je als klant van Telfort krijgt in 2017.¨

Word je klant?
Krijg je een glasvezelverbinding, dan ontvang je de Experia Box V10. Heb je een ouder modem, dan ontvang je het modem dat je zou ontvangen als je een nieuwe klant wordt.

Even verderop in de tekst:

Waarom wordt de Experia Box V10 niet aan iedere nieuwe en verlengende klant geleverd?

¨Om die twee redenen kopen we slechts een beperkt aantal Experia Box V10s in en kunnen we niet aan iedere klant een V10 leveren.¨

Dank alvast voor jullie reactie!

Welkom, zonnetje!

Goed dat je deze vraag stelt. Als bestaande klant, geldt voor jou wat er staat onder het kopje 'Ben je al klant?'. Ik heb de tekst een beetje aangepast om ook de overstap van oud glas naar nieuw glas te beschrijven.

Alvast veel plezier met je nieuwe glasvezelpakket!
Hallo Jurgen,

Bedankt voor het bericht. Ik heb de aangepaste tekst in je startpost gelezen (Ben je al klant?), maar ben er nog steeds niet zeker van wat op mij van toepassing is. Er staat dat als je al een geschikt modem hebt je dat modem behoud. Heb je een ouder modem dan wordt er een Experia Box V8 toegezonden.

Wat ik nu heb is alleen een 42Networks DRG glasvezelkastje (uit 2007) aan de muur. Daarop aangesloten mijn eigen gekochte Linksys router. Buiten dat heb ik geen enkele modem van XMS of Telfort in bruikleen, nooit gehad ook.

Misschien is het goed als ik je een PB stuur met mijn gegevens zodat je even kunt meekijken met mijn bestelling? Als het goed is kun je dan ook zien / bevestigen welk modem aan mij uitgeleverd zal worden?
Badge +13
Zet je postcode en huisnummer maar in je forumprofiel, dan kan ik of een van de moderators even achter de schermen kijken 🙂
Badge +13
Hallo Jurgen,

Bedankt voor het bericht. Ik heb de aangepaste tekst in je startpost gelezen (Ben je al klant?), maar ben er nog steeds niet zeker van wat op mij van toepassing is. Er staat dat als je al een geschikt modem hebt je dat modem behoud. Heb je een ouder modem dan wordt er een Experia Box V8 toegezonden.

Wat ik nu heb is alleen een 42Networks DRG glasvezelkastje (uit 2007) aan de muur. Daarop aangesloten mijn eigen gekochte Linksys router. Buiten dat heb ik geen enkele modem van XMS of Telfort in bruikleen, nooit gehad ook.

Misschien is het goed als ik je een PB stuur met mijn gegevens zodat je even kunt meekijken met mijn bestelling? Als het goed is kun je dan ook zien / bevestigen welk modem aan mij uitgeleverd zal worden?

Ik heb het even nagekeken en je ontvangt de Experia Box V10. Ik heb de startpost geüpdatet.
https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350/index1.html#post571790
Zo te horen zijn er toch best wat mensen die problemen hebben met de V8 en graag zouden willen overstappen op de V10. (zo ook ik). Nu kan ik een wifi-versterker kopen, maar dan blijf ik nog steeds met die oude V8 zitten. Is het misschien een idee om de V10 tegen een geringe vergoeding beschikbaar te stellen? Dan delen we de kosten en is iedereen tevreden. Onlangs overgestapt van 50/50 naar 100/100, maar wifi is juist achteruit gegaan. Anders toch maar op zoek naar een alternatieve wifi-router 😞 (of in de buidel grijpen voor een mesh systeem..)

Alvast dank voor jullie reactie.

gr. Erik
Reputatie 8
Is het misschien een idee om de V10 tegen een geringe vergoeding beschikbaar te stellen?
...
Anders toch maar op zoek naar een alternatieve wifi-router

Voor een geringe vergoeding zou ik zo'n V10 niet nemen. Die is meer dicht getimmerd dan de V8.
Als je dan toch geld gaat uitgeven is 2e optie wat je aangeeft in de praktijk IMO een beter alternatief.

Toevallig eerder vanavond een aardig testje gedaan, maar daar ging het even om een switch.
Maar evengoed toont het de andere mogelijkheden, zie reactie < HIER >
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Erik, welkom op het forum. Het is niet mogelijk om tegen een bijbetaling alsnog in het bezit van een Experiabox V10 te komen. De wifi versterker is een prima alternatief voor je draadloze netwerk. Deze kan je op een locatie plaatsen waar je veel wifi gebruikt en je kan hem gebruiken op de 5Ghz frequentie als je de wifi versterker bekabeld aansluit.
Badge +1
Vandaag heeft de regering aangekondigd dzt zij naar een volledige vrijheid van randapparatuur wil.
D.w.z router cq modem , ontvangers enz . Dus alles wat achter het israpunt zit. Wetgeving volgt in maart 2018
Vandaag heeft de regering aangekondigd dzt zij naar een volledige vrijheid van randapparatuur wil.
D.w.z router cq modem , ontvangers enz . Dus alles wat achter het israpunt zit. Wetgeving volgt in maart 2018

Het zelfde verhaal, maar iets uitgebreider:
https://tweakers.net/nieuws/132879/modem-valt-onder-vrije-routerkeuze-in-conceptregels-van-internetconsultatie.html
Reputatie 8
Feitelijk was die vrijheid er al vanuit de wetgeving zoals in december 2016 gepubliceerd.
Aansluitend op de bindend Europese wetgeving die dat voorschrijft.

Ondanks tegensputteren van ISP's, had ik ook niet verwacht dat het anders zou gaan worden.
Alleen door wellicht de lange formatieperiode om tot een nieuwe regering te komen laat de behandeling van een nog meer verduidelijkte regelgeving langer op zich wachten.

Het concept nu is bijna een vrije vertaling van wat in Duitsland pakweg twee jaar terug reeds is voorgesteld, en de bezwaren van ISP's met hetzelfde tumult ook daar van de hand is gewezen.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi allemaal, meer informatie over de consultatie kan je op de voorgenoemde link vinden. Wil je reageren? Dan kan dit ook. Via de reactie kan je je stem laten horen over dit besluit.
Wat ik nu in al die berichten specifiek mis zijn FTU's en NT's dus het glasvezel verhaal. Een isra is duidelijk en kan je redelijk makkelijk alles op aansluiten. Mits je de goede apparatuur en gegevens hebt. Bij glasvezel ligt dat iets anders.
Reputatie 8
Ook bij glasvezel is het duidelijk. De FTU is een eindpunt "zonder stroom".
Als je er een NT-kastje aankoppelt, zou je dat in principe ook zelf kunnen kiezen.
Moet uiteraard wel passen op de bestaande structuur, en voldoen aan de daarvoor geldende specs.
Reputatie 1
Ik heb het nieuws aan AVM, de fabrikant van de Fritzbox doorgegeven.
Als de Telfort de gegevens in 2018 vrij moet geven, dan kan AVM de gegevens verwerken in het menu van de Fritzbox.

Dit is hun reactie:

Goedendag meneer .......,

dit is toch eens goed nieuws!
Bedankt voor de mededeling, deze heb ik direct
aan onze ontwikkelaar doorgegeven.
Gaan wij hopen, dat het wet ook omgezet wordt!
In Duitsland is dit wet al ruim 2 jaar, en onze klanten
kunnen de FRITZ!Box 6590 zelfs gaan kopen, en zonder
beperkingen configureren.

Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Jürgen Wienand (AVM Support)
Reputatie 8
Badge +10

Als de Telfort de gegevens in 2018 vrij moet geven, dan kan AVM de gegevens verwerken in het menu van de Fritzbox.

Da's heel aardig van AVM maar zij hoeven helemaal geen gegevens te verwerken in het menu van een Fritzbox.
In de internationale edities van de verschillende Fritzbox-modems staan al kant en klare profielen van verschillende providers, waaronder Telfort.
SIP-gegevens van een provider (of dat nou Telfort is of een andere provider zoals VoIPbuster) kunnen gewoon ingevuld worden.
Het punt is dat Nederlandse providers de benodigde gegevens nog niet willen vrijgeven.
Het telefonieplatform waar Telfort gebruik van maakt (imscore.net) vereist een wachtwoord dat in de Fritzbox ingevuld moet worden en dat is voor iedere klant verschillend, dus AVM kan hiervoor zelfs niets 'voorconfigureren'.
Kwestie van de juiste gegevens invullen maar die moet je wel hebben...
Hetzelfde geldt voor Routed iTV zodat je ook Méér TV en Netflix kan gebruiken.
Maar hierin is Telfort niet 'verplicht' om de instellingen aan AVM te verstrekken want het werkt wel in Bridged Mode.

FYI... ik heb Telfort telefonie en iTV in Routed Mode werkend in mijn Fritzbox 7490, maar niet dankzij Telfort maar door zelf deze gegevens te achterhalen en de configuratie van de Fritzbox aan te passen.
Reputatie 1

Da's heel aardig van AVM maar zij hoeven helemaal geen gegevens te verwerken in het menu van een Fritzbox.
In de internationale edities van de verschillende Fritzbox-modems staan al kant en klare profielen van verschillende providers, waaronder Telfort.
SIP-gegevens van een provider (of dat nou Telfort is of een andere provider zoals VoIPbuster) kunnen gewoon ingevuld worden.
Het punt is dat Nederlandse providers de benodigde gegevens nog niet willen vrijgeven.
Het telefonieplatform waar Telfort gebruik van maakt (imscore.net) vereist een wachtwoord dat in de Fritzbox ingevuld moet worden en dat is voor iedere klant verschillend, dus AVM kan hiervoor zelfs niets 'voorconfigureren'.
Kwestie van de juiste gegevens invullen maar die moet je wel hebben...
Hetzelfde geldt voor Routed iTV zodat je ook Méér TV en Netflix kan gebruiken.
Maar hierin is Telfort niet 'verplicht' om de instellingen aan AVM te verstrekken want het werkt wel in Bridged Mode.

FYI... ik heb Telfort telefonie en iTV in Routed Mode werkend in mijn Fritzbox 7490, maar niet dankzij Telfort maar door zelf deze gegevens te achterhalen en de configuratie van de Fritzbox aan te passen.

Ik heb de Fritzbox 5490 en daar staat alleen het profiel van Xs4all in.
Ik heb getracht de Fritzbox helemaal werkend te krijgen, maar dat is niet gelukt.
Reputatie 8
Badge +10
In mijn geval betreft het een VDSL-aansluiting en dat lijkt beter te werken en aan te passen dan bij een glasvezelverbinding.
Wellicht dat AVM hierin inderdaad een rol kan spelen qua voorgeconfigureerd profiel, ook voor Telfort.
Reputatie 1
Ik heb een glasvezelverbinding.
In verscheidene forums is het niemand gelukt om bij een glasvezelverbinding de configuratie goed te krijgen.
Nu doet de Fritzbox dienst al router.

Ik ga afwachten wat 2018 gaat brengen.
Reputatie 8
Badge +10
Onze vriend @Fiberdordrecht lijkt het voor elkaar te hebben, wellicht kan hij je verder helpen... 😉
Daarom ben ik toch wel blij met mijn oude propositie laat de NT dat maar lekker afhandelen.
Reputatie 6
Badge +7
De providers hebben de laatste jaren alles steeds meer dichtgetimmerd en zullen dat waarschijnlijk weer open moeten maken en dat willen ze eigenlijk niet, kijk naar telefonie die was gewoon open voorheen nu (als het aan hun ligt) potdicht en dan gaan zeggen voor je veiligheid jaja (das gewoon lxlkoek) daar verdienen ze dan meer aan dat is het gewoon verder helemaal niks.
Maar eerlijk ze proberen het allemaal hoor en eigenlijk kun je ze geen ongelijk geven als de wet het toestaat.

Maar voor mij persoonlijk ben ik voor open die handel.
@cobus dat is betrekkelijk waar het telefonie betreft. Je kent ongetwijfeld ook de standaard draaischijf en daarna de tdk toestellen. Zo heel lang is de keuze in telefoon toestellen er nog niet. Het grootste punt zal zijn omdat we dan overal ter wereld vandaan kunnen bellen voor een lokaal tarief. Zoals nu al kan met voip providers.
Reputatie 1
Badge
Ik heb een glasvezelverbinding.
In verscheidene forums is het niemand gelukt om bij een glasvezelverbinding de configuratie goed te krijgen.
Nu doet de Fritzbox dienst al router.

Ik ga afwachten wat 2018 gaat brengen.

Draai hier als een zonnetje 😛 met glasvezel

Dubbelpost:
https://forum.telfort.nl/internet-267/klacht-indienen-72922/index1.html#post602025

Het heeft geen enkele zin om iets 2x te posten en is tegen de regels.

Wat is dit dan voor een reactie? Ik post dit zo vaak als ik wil zolang er nog geen oplossing is. Er is dus wel al gelezen dat ik dit 2 keer heb verzonden waarom wordt daar niet op gereageerd dan? Ik ken het contact met jullie, niemand zou op jullie moeten vertrouwen want het is lucht wat jullie beloven
Badge +13
@me10011077893

Wat GJC zegt klopt. Het is niet de bedoeling dat je hetzelfde bericht meerdere keren plaatst. Lees vooral onze huisregels even door 🙂

Onze huisregels

Inhoud en presentatie van je berichten
  • Schrijf zo duidelijk mogelijk, zowel in de titels als in de lopende tekst van je berichten.
  • Plaats geen persoonlijke gegevens, geen aanstootgevende of commerciële berichten of links naar zulke inhoud.
  • Schrijf je berichten niet met veel of alleen maar hoofdletters of dikgedrukte tekst.
  • Plaats niet meerdere topics en berichten over hetzelfde onderwerp. Eén is genoeg!

Ik heb je klacht verplaatst naar een nieuw topic, zodat dit topic over hetzelfde onderwerp blijft gaan. Op de andere plek heb ik je bericht verwijderd.

Een van de moderators schiet je binnenkort te hulp. GJC is trouwens geen medewerker van Telfort, maar een andere klant.

Reageer