Sticky beantwoord

Welk modem krijg je bij Telfort?

• 12 juli 2017
  • 121 reacties
  • 43464 keer bekeken

Toon het eerste bericht

121 reacties

Reputatie 1
Badge
Ik heb na wat wifi-problemen ter vervanging van een Zyxelmodem de beruchte Experia V8 ontvangen...

Situatie nu? Van de regen in de drup, zal ik maar zeggen.

Zomaar een opsomming... in geheel willekeurige volgorde...

- geen parental control / timerfunctie wifi meer op MAC-adressen
- geen goedwerkende wifi qua snelheid en verbindingsopbouw (samsung telefoons en HTC telefoons willen vaak niet authenticeren)
- zeer matige menustructuur
- kan niet meer zien welke mac-adres bij welke gebruiker hoort
enz...

Brak brak brak, dus vanavond het oude zyxel-modem er maar weer aanknopen?
-
Telfort zal de modems misschien niet verkopen maar zij staan wel te koop.
Reputatie 8
Tja, ik heb van marktplaats ook wel eens een oude Telfort ZyXEL modem/router gescoord.
Gebruikers vergeten die wel eens op tijd terug te sturen na beëindiging van een abonnement, of denken die misschien nog als "losse" router te kunnen gebruiken?
(Bij niet inleveren heeft Telfort in dat geval bij de gebruiker al kosten ervoor in rekening gebracht).

Maar anders dan voor een Telfort aansluiting kun je er eigenlijk niets mee doen.
Levert 2e hands dan ook nauwelijks iets op, en kun je voor een appel en een ei scoren.
Ik vraag mijzelf af of er inderdaad kosten in rekening gebracht worden,
bij het niet inleveren van bv. een modem.

Persoonlijk heb ik wel een verzendbewijs maar ik krijg van Telfort nooit een bevestiging.
Reputatie 8
Als je een modem/router niet inlevert, wordt € 50,- in rekening gebracht.

https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-telfort-apparatuur-terugsturen-49457

Wat gebeurt er als ik de apparatuur niet terugstuur?
Dan betaal je € 50,- voor de apparatuur.
Je kreeg de apparatuur namelijk in bruikleen toen je het abonnement aanging.

Dat je een verzendbewijs hebt is voldoende.
Dan heb je namelijk het bewijs dat het is verstuurd, mocht het toevallig toch verkeerd gaan
Hallo Babylonia,

Hartelijk bedankt voor je bericht met link.:D
Deze had ik nog niet gevonden.

Ik heb het net elders ook geschreven, dat het bewijs wel geld voor bv. het modem.
Maar als je de kabels ook in het pakket doet, die dus ook meegeleverd moeten zijn ,
staat niet gespecificeerd op het verzendbewijs van Post.nl.
Reputatie 8
Telfort vraagt in het nieuwe beleid bij retour om ook de kabels erbij te stoppen, maar ik heb toch een donkerbruin vermoeden, dat als je ze er niet bijstopt, je daar geen rekening voor zult krijgen.
Hi Jurgen,

why did I receive a v. 8 modem when I subscribed for a fiber optics contract more or less 3 months ago?
I'm having huge problems using the 2.4GHz band in my area and in order to get a good connection speed I have to connect through a LAN cable... this in 2017.
Hi Jurgen,

I sent you a PM 7 days ago but I didn't get a reply. Could you please check your inbox?

Thanks!
Hi Jurgen,

I sent you a PM 7 days ago but I didn't get a reply. Could you please check your inbox?

Thanks!

Webcare doesn't react to unasked PM.
. Op ongevraagde privéberichten ontvang je geen reactie.
Ah OK, I didn't know that! Thanks for the info, btw.
Shall I open a new topic to grab his (or someone else from Telfort) attention?
Ah OK, I didn't know that! Thanks for the info, btw.
Shall I open a new topic to grab his (or someone else from Telfort) attention?

I think that is a good idea. 🙂
Reputatie 7
Badge +7
Hi espositodnl86, I've placed a reaction in the new topic you opened, can you respond to that topic please? 🙂
Dus: de V8 hoort bij koper en de V10 bij glas. Snap ik tot zover. Lees ik verder zie ik dat de V8 en V10 zowel bij koper als glas mogelijk zijn. Ben ik nu gek of.....??
Reputatie 7
Badge +7
Hoi What ever, een Experiabox V8 en een Experiabox V10 kunnen via beide technieken gebruikt worden. Allebei hebben een DSL-poort en kunnen daarom ook op een koperverbinding gebruikt worden. Zoals hierboven aangegeven wordt de V8 bij nieuwe koperklanten geleverd en de V10 bij nieuwe glasvezelklanten. Dat zegt niets over hun technische mogelijkheden. Enkel over hoe ze door Telfort ingezet worden.
Ik heb al zoveel gecommuniceerd hierover. Het schiet allemaal niet zo op. Ga me toch maar eens verdiepen in de verschillende mogelijkheden. Al blijf ik het liefst bij telfort eigenlijk. Helaas kost dit me allemaal te veel tijd. Thuiswerken zonder fatsoenlijk internet schiet niet echt op nl.
Reputatie 8
Badge +18
Ik heb al zoveel gecommuniceerd hierover. Het schiet allemaal niet zo op. Ga me toch maar eens verdiepen in de verschillende mogelijkheden. Al blijf ik het liefst bij telfort eigenlijk. Helaas kost dit me allemaal te veel tijd. Thuiswerken zonder fatsoenlijk internet schiet niet echt op nl.

Wat heeft dit met dit topic te maken
Ik werd doorverwezen naar dit topic. Wanneer een V8 of V10. Sorry hoor dat ik nu je dag verpest.
Reputatie 8
Badge +18
Ik werd doorverwezen naar dit topic. Wanneer een V8 of V10. Sorry hoor dat ik nu je dag verpest.

Mijn dag is top hoor en ik heb geen glazen bol zodat ik precies kan zien waar je reactie om gaat, maar ben je eruit gekomen wanneer een V8 of een V10 wordt geleverd aan een klant.
Wat je nog kunt overwegen om voor 50 euri de Wifi versterker van Telfort aan te schaffen waarmee je ook gebruik kunt maken van de 5Ghz band
Sorry was ff gefokt. Zat eerst in een ander topic. V8. Slecht internet sinds verhuis. Vorige bewoonster had verbetering met een V10. Doorgelinkt naar dit topic. Wifi versterker hebben we ook al geprobeerd. Werkt ook niet. Op vorige adres nooit last. Heel vreemd. Nogmaals sorry voor mijn botte reactie.
Reputatie 8
Badge +18
Sorry was ff gefokt. Zat eerst in een ander topic. V8. Slecht internet sinds verhuis. Vorige bewoonster had verbetering met een V10. Doorgelinkt naar dit topic. Wifi versterker hebben we ook al geprobeerd. Werkt ook niet. Op vorige adres nooit last. Heel vreemd. Nogmaals sorry voor mijn botte reactie.

Heb alle begrip hoor er is niets vervelender dan dat je installatie niet doet wat je er van verwacht, wellicht dat webcare Telfort nog eens hun licht laat schijnen over je probleem.
Ze schijnen al zo lang en hard dat het net is of ik in de spotlight sta hahaha. Komt vast wel een keer goed en anders maar overstappen.
Reputatie 8
Badge +18
Ze schijnen al zo lang en hard dat het net is of ik in de spotlight sta hahaha. Komt vast wel een keer goed en anders maar overstappen.

Wacht na het weekend maar even rustig af op de reactie van Webcare
Reputatie 7
Badge +7
Hallo What ever, het is inderdaad zuur dat je na je verhuizing geen goede wifi verbinding hebt. Mijn complimenten voor de inspanningen die je al gedaan hebt, zoals het aanpassen van je wifi kanaal. Wanneer dat geen goede oplossing biedt, dan kan je nog kijken of het mogelijk is je modem op een tactische plaats te zetten. Op deze pagina vind je daar meer uitleg over. Als dat geen oplossing biedt, dan kan je het beste een wifi versterker in gebruik nemen. Wanneer je dit apparaat bekabeld aansluit in de buurt van waar je thuiswerkt, verwacht ik dat je verbinding minder of zelfs helemaal niet meer zal wegvallen.
Hoi, :)

Ik ben 9,5 jaar klant van Glasvezel alles-in-1 en stap over van de oude propositie (met nog analoog signaal en 42Networks DRG kastje) naar het nieuwe interactieve Glasvezel alles-in-1 pakket. Hiervoor ben ik een nieuw jaarcontract aangegaan met Telfort.

Omstreeks eind september krijg ik het modem thuisgestuurd. Zal dit nou een V10 zijn of een V8? Of is het maar afwachten wat ik krijg? In de startpost van dit topic komt het mij wat tegenstrijdig over:

¨In dit topic lees je welk modem je als klant van Telfort krijgt in 2017.¨

Word je klant?
Krijg je een glasvezelverbinding, dan ontvang je de Experia Box V10. Heb je een ouder modem, dan ontvang je het modem dat je zou ontvangen als je een nieuwe klant wordt.

Even verderop in de tekst:

Waarom wordt de Experia Box V10 niet aan iedere nieuwe en verlengende klant geleverd?

¨Om die twee redenen kopen we slechts een beperkt aantal Experia Box V10s in en kunnen we niet aan iedere klant een V10 leveren.¨

Op Twitter schrijft Telfort Webcare dat het maar net af hangt van de voorraad die er op dat moment is en dat het een V8 of een V10 kan zijn die toegestuurd wordt.

Reageer