Sticky beantwoord

Welk modem krijg je bij Telfort?

Badge +13
In dit topic lees je welk modem je als klant van Telfort in bruikleen krijgt.
icon

Beste antwoord door Jurgen - Telfort 14 juli 2017, 09:06

Als nieuwe klant ontvang je de Experia Box V10 of V10a. Ben je al klant? Dan kun je de V8 niet omwisselen voor een V10 of V10a. Waar hieronder V10 leest, geldt zowel V10 als V10a.

• Als het wifi van de V8 niet goed presteert, bekijk dan onze tips en laat in het topic eventueel een bericht achter. Een eerste tip: heb je een Experia Box V8 en wil je gebruik maken van een draadloos signaal op 5GHz, schaf dan een Experia Wifi aan.
• Als je V10 stuk blijkt, dan krijg je een vervangende V10.
• Als je een V8 of Zyxel hebt en hij blijkt stuk, dan krijg je een vervangende V8.
• Stap je over van een koperabonnement naar een glasvezelabonnement? Als je dan al een geschikt modem hebt, dan houd je dat modem. Geschikte modems zijn de Experia Box V8 en de Experia Box V10. Heb je een ander modem, dan ontvang je de Experia Box V10.
• Stap je over van het oude naar het nieuwe glasvezelpakket en heb je nog geen modem van Telfort in bruikleen? Dan ontvang je de Experia Box V10.

Waarom wordt de Experia Box V10 niet aan iedere klant geleverd?
Zowel het V8 als het V10 modem is geschikt voor alle Telfort-diensten, glas en koper, iTV en vast bellen. Zoals je je misschien kunt voorstellen, zijn nieuwe modems erg kostbaar. Daarnaast vinden we het belangrijk om energiezuinig beleid te voeren. Modems weggooien past daar niet bij. Om die twee redenen kopen we slechts een beperkt aantal Experia Box V10s in en kunnen we niet aan iedere klant een V10 leveren.

Hoe kan het dat iemand 'onterecht' een V10 of V8 heeft ontvangen?
Het kan voorkomen in tijden van schaarste van andere modems, dat we het V10-modem inzetten in plaats van de V8. Ook de V10 kan tijdelijk niet op voorraad zijn.

Laatste update: 25 januari 2019

Bekijk reactie

91 reacties

Graag verwijs ik naar mijn andere post: https://forum.telfort.nl/tips-en-verbeterideeen-273/betere-voorlichting-betreft-de-uitlevering-van-modems-68710/index2.html#post571963

Ik ben nieuwe klant, ik heb glasvezel en op 2 juli was het ook 2017. Toch de V8. Ik verneem graag 🙂
Reputatie 8
Badge +17
Len82 schreef:

Graag verwijs ik naar mijn andere post: https://forum.telfort.nl/tips-en-verbeterideeen-273/betere-voorlichting-betreft-de-uitlevering-van-modems-68710/index2.html#post571963

Ik ben nieuwe klant, ik heb glasvezel en op 2 juli was het ook 2017. Toch de V8. Ik verneem graag :)

Waarschijnlijk de onderste alinea...
Die onderste alinea doet dus de regel dat nieuwe glasvezel klanten de v10 zouden krijgen weer teniet. Daar zou dus moeten staan zolang de voorraad strekt.
Badge +13
Om helderheid te bieden, heb ik het beleid uitgebreid met het antwoord op de vraag 'Waarom is er een tijd lang geen Experia Box V10 geleverd?'.
Badge +13
Als nieuwe klant ontvang je de Experia Box V10 of V10a. Ben je al klant? Dan kun je de V8 niet omwisselen voor een V10 of V10a. Waar hieronder V10 leest, geldt zowel V10 als V10a.

• Als het wifi van de V8 niet goed presteert, bekijk dan onze tips en laat in het topic eventueel een bericht achter. Een eerste tip: heb je een Experia Box V8 en wil je gebruik maken van een draadloos signaal op 5GHz, schaf dan een Experia Wifi aan.
• Als je V10 stuk blijkt, dan krijg je een vervangende V10.
• Als je een V8 of Zyxel hebt en hij blijkt stuk, dan krijg je een vervangende V8.
• Stap je over van een koperabonnement naar een glasvezelabonnement? Als je dan al een geschikt modem hebt, dan houd je dat modem. Geschikte modems zijn de Experia Box V8 en de Experia Box V10. Heb je een ander modem, dan ontvang je de Experia Box V10.
• Stap je over van het oude naar het nieuwe glasvezelpakket en heb je nog geen modem van Telfort in bruikleen? Dan ontvang je de Experia Box V10.

Waarom wordt de Experia Box V10 niet aan iedere klant geleverd?
Zowel het V8 als het V10 modem is geschikt voor alle Telfort-diensten, glas en koper, iTV en vast bellen. Zoals je je misschien kunt voorstellen, zijn nieuwe modems erg kostbaar. Daarnaast vinden we het belangrijk om energiezuinig beleid te voeren. Modems weggooien past daar niet bij. Om die twee redenen kopen we slechts een beperkt aantal Experia Box V10s in en kunnen we niet aan iedere klant een V10 leveren.

Hoe kan het dat iemand 'onterecht' een V10 of V8 heeft ontvangen?
Het kan voorkomen in tijden van schaarste van andere modems, dat we het V10-modem inzetten in plaats van de V8. Ook de V10 kan tijdelijk niet op voorraad zijn.

Laatste update: 25 januari 2019
Reputatie 1
Ik ben overgestapt van ADSL naar glasvezel.
Het is vreemd dat je als oude klant met een verouderde type modem Experia Box V8 blijft opgescheept.
De Experia Box V8 heeft geen wifi 5GHz. Staat er op de site: "schaf maar een WiFi versterker aan".
Ik vind dit respectloos naar de klant toe.

Zoals je je misschien kunt voorstellen, zijn nieuwe modems erg kostbaar.

Het hoeft geen centenkwestie te zijn: Telfort en KPN kunnen samen de modems in het groot inkopen.
En dus tegen een gereduceerde inkoopprijs.

Daarnaast vinden we het belangrijk om energiezuinig beleid te voeren. Modems weggooien past daar niet bij. Om die twee redenen kopen we slechts een beperkt aantal Experia Box V10s in en kunnen we niet aan iedere klant een V10 leveren.

Modems / elektronische apparatuur gooit men niet weg. Deze kunnen aan derden worden doorverkocht.

Mijn gevoel is dat het toch een centenkwestie is.
Reputatie 8
Uiteraard is het altijd een centenkwestie.
Om die reden wordt de voorraad V8's niet versnelt afgeschreven aan de kant geschoven.
Reputatie 8
Badge +16
Axl79 schreef:

Zoals je je misschien kunt voorstellen, zijn nieuwe modems erg kostbaar.

Het hoeft geen centenkwestie te zijn: Telfort en KPN kunnen samen de modems in het groot inkopen.
En dus tegen een gereduceerde inkoopprijs.

Telfort verwoordt het ongelukkig... Het prijsverschil tussen een Experiabox V8, een V10 of een Zyxel zal niet extreem zijn. Het gaat erom dat er nog een voorraad nieuwe V8 modems is die men niet kan of wil afschrijven. En daar zit natuurlijk wel wat in.

Axl79 schreef:

Daarnaast vinden we het belangrijk om energiezuinig beleid te voeren. Modems weggooien past daar niet bij. Om die twee redenen kopen we slechts een beperkt aantal Experia Box V10s in en kunnen we niet aan iedere klant een V10 leveren.

Modems / elektronische apparatuur gooit men niet weg. Deze kunnen aan derden worden doorverkocht.

Ook hier formuleert Telfort het weer ongelukkig. Het gaat niet direct om een energiezuinig beleid maar om beleid waarin je nieuwe goedwerkende modems (die energie en grondstoffen gekost hebben om te produceren) niet in de kliko laat verdwijnen zodra er een nieuwer of beter modem beschikbaar is.
Los daarvan... je hebt het over doorverkopen? Dat zal dan hooguit voor recycling zijn. Want er zal geen provider zijn die nu ineens op de V8 gaat overstappen. En juist dan is het verspilling omdat het dan nog gaat over een kiloprijs... als je er al niet voor moet betalen als chemisch afval.

Axl79 schreef:

Mijn gevoel is dat het toch een centenkwestie is.

Wat had je anders gedacht bij een commercieel bedrijf als Telfort... dan is het altijd een centenkwestie.
Het feit dat ze zowel de V8 als de V10 leveren is inderdaad niet handig. Ze hadden daar wat eerder op mogen inspelen zodat ze snel helemaal over zouden kunnen naar het nieuwe modem. Maar op zich is het niet slecht dat ze ook de V8 nog inzetten op plaatsen waar het kan.
Hallo Franzki,

Je schrijft ' Maar op zich is het niet slecht dat ze ook de V8 nog inzetten op plaatsen waar het kan.'

Misschien, maar dan moet Telfort ook reëel zijn om de V10 te leveren als de V8 echt teveel problemen blijft geven en er niet te volhardend in zijn.

Dan doel ik op dit:

Ben je al klant?
Je kunt de V8 niet omwisselen voor een V10.
• Als het wifi van de V8 niet goed presteert, bekijk dan onze tips en laat in het topic eventueel een bericht achter. Een eerste tip: heb je een Experia Box V8 en wil je gebruik maken van een draadloos signaal op 5GHz, schaf dan een WIFI versterker aan en sluit deze bekabeld aan.
• Als je V8 stuk blijkt, dan krijg je een vervangende V8.
• Als je V8 stuk blijkt, dan krijg je een vervangende V8.

In sommige gevallen werkt de WIFI versterker ook niet, inclusief de tips.
Reputatie 8
mandy schreef:

In sommige gevallen werkt de WIFI versterker ook niet, inclusief de tips.

In dat geval zal een V10 ook niet helpen. In de WiFi versterker zit vergelijkbare techniek als in een V10.
Beide apparaten zowel 2,4 GHz als 5 GHz, en beide van dezelfde fabrikant.
Hallo Babylonia,

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Persoonlijk ervaar ik nu totaal geen last meer.
Reputatie 8
Badge +17
mandy schreef:

Hallo Babylonia,

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Persoonlijk ervaar ik nu totaal geen last meer.

Ook ik schaar me hierbij achter Mandy met de Wifi versterker heb ik totaal geen problemen meer en mede omdat die versterker ook een 5 Ghz band heeft
Reputatie 8
Dan begrijpen jullie niet mijn eerdere reactie.

Ik had het eerder over de V10 hè, niet over de V8.
Als reactie dat mensen wel een V10 zouden willen hebben, maar geen WiFi versterker willen gebruiken omdat in sommige gevallen die WiFi-versterker geen oplossing zou bieden.

In dat geval zal een V10 ook niet helpen.
In de WiFi versterker zit vergelijkbare techniek als in een V10.
Beide apparaten zowel 2,4 GHz als 5 GHz, en beide van dezelfde fabrikant.
Misschien had ik duidelijker moeten zijn.
Ik heb met de V10 geen problemen meer.
Badge +13
Axl79 schreef:

Ik ben overgestapt van ADSL naar glasvezel. Het is vreemd dat je als oude klant met een verouderde type modem Experia Box V8 blijft opgescheept. De Experia Box V8 heeft geen wifi 5GHz. Staat er op de site: "Schaf maar een WiFi versterker aan". Ik vind dit respectloos naar de klant toe.

mandy schreef:

Misschien, maar dan moet Telfort ook reëel zijn om de V10 te leveren als de V8 echt teveel problemen blijft geven en er niet te volhardend in zijn.

Als eerst, voor de duidelijkheid: we zouden het liefst aan iedere klant een Experia Box V10 leveren. Maar dat gaat niet, en ja, dat heeft voor het grootste deel met de kosten van nieuwe modems te maken.

We vinden het belangrijk om een eerlijk verhaal te vertellen over de modems die we uitleveren richting klanten voor wie dit een belangrijke rol speelt bij het kiezen van hun internetprovider. Tegelijkertijd houden we scherp in de gaten wat onze modems doen met de tevredenheid van onze nieuwe klanten.

We bellen maandelijks een steekproef van onze nieuwe klanten (in totaal 250) na en stellen ze een aantal vragen over hun aansluiting. 3 procent van onze nieuwe koperklanten en 3 procent van de nieuwe glasklanten heeft in juni een probleem ervaren rond het modem. Ze hebben allemaal de dag nadat de monteur kwam om de aansluiting in orde te maken een nieuw werkend modem ontvangen.

1 procent van de klanten geeft als antwoord op de vraag "Heeft u nog andere tips voor Telfort en/of waar zouden we u echt blij mee kunnen maken?" het antwoord dat een beter modem hem of haar blij zou maken. De Experia Box V10 werd in de steekproef slechts door één klant genoemd als wens.
Reputatie 8
Badge +11
Jurgen - Telfort schreef:

.......De Experia Box V10 werd in de steekproef slechts door één klant genoemd als wens..........

Zegt niet zoveel denk ik. Hoeveel mensen zijn op de hoogte van die mogelijkheid?
Als ik niet regelmatig hier op het forum kwam zou ik niet op de hoogte zijn van het bestaan van de V10 en hoogstens om een beter modem vragen.
Hallo Jurgen,

Om te beginnen is het nu echt duidelijker welk modem je krijgt.
Daarvoor mijn dank.

Ik bedoelde ermee te zeggen dat als de V8, echt niet goed werkt, dus na de WIFI versterker en alle tips gedaan te hebben er toch een mogelijkheid bestaat om toch de V10 te krijgen.

Ik denk ook dat GJC ook een punt heeft.
Hoeveel mensen weten nu van de V10?

Persoonlijk ben ik erachter gekomen hier op dit Forum.
Maar ook omdat het in de winkels uitgestald stond.
Ik ben ook internetproviders gaan vergelijken elk welk modem zij hadden.
Daarna ben ik verder gaan lezen op andere websites.

Dit omdat ik zeer veel problemen ondervond en wilde graag weten waar dit aan kon liggen.
Ik had dus al een versterker en de tips nagelopen.

In dit topic lees je welk modem je als klant van Telfort krijgt in 2017.

Ben je al klant?

dit is meer het beleid van een NSP (Non Service Provider).
KPN verhoogt de infrasnelheden en zowel Zyxel als Experia V8 worden instabiel maar een V10 opsturen ho maar.
Als nou een of andere Telfort sukkel me dat verteld had dan was ik al veel eerder naar KPN vertrokken.
Nu heeft Telfort mij oneindig lang aan het lijntje gehouden en ik bleef maar vertrouwen houden.
Dom, heel dom van me.
Sinds 24-7 zit ik nu noodgedwongen bij KPN maar kreeg wel direct een V10 en voorlopig einde problemen. Weer rust in de tent. Hoe simpel kan het allemaal zijn?
Badge +13
GJC schreef:

Zegt niet zoveel denk ik. Hoeveel mensen zijn op de hoogte van die mogelijkheid?
Als ik niet regelmatig hier op het forum kwam zou ik niet op de hoogte zijn van het bestaan van de V10 en hoogstens om een beter modem vragen.

mandy schreef:

Ik denk ook dat GJC ook een punt heeft.
Hoeveel mensen weten nu van de V10?

Je hoeft niet van de V10 af te weten om een beter modem of beter wifi te willen. Natuurlijk gaat er wel eens iets mis bij een nieuwe aansluiting. Maar zodra klanten een werkend modem hebben, zijn slechte ervaringen die veroorzaakt worden door het modem echt uitzonderingen op de regel. Zoals ik al zei: '1 procent van de klanten geeft aan [...] dat een beter modem hem of haar blij zou maken.'

Dat maakt problemen rond het modem natuurlijk niet minder echt en niet minder prangend voor ons om aan te pakken. En één procent is best een groot absoluut aantal klanten, die we juist hier op het forum vaak spreken. Klanten in grootstedelijke drukke WiFi-omgevingen. Klanten met verstand van modems :)
mandy schreef:

Ik bedoelde ermee te zeggen dat als de V8, echt niet goed werkt, dus na de WIFI versterker en alle tips gedaan te hebben er toch een mogelijkheid bestaat om toch de V10 te krijgen.

Bij wifiproblemen denken we altijd ‘op maat’ mee met de klant over mogelijke oplossingen.
Badge +13
neell00 schreef:

In dit topic lees je welk modem je als klant van Telfort krijgt in 2017.

Ben je al klant?

dit is meer het beleid van een NSP (Non Service Provider).
KPN verhoogt de infrasnelheden en zowel Zyxel als Experia V8 worden instabiel maar een V10 opsturen ho maar.
Als nou een of andere Telfort sukkel me dat verteld had dan was ik al veel eerder naar KPN vertrokken.
Nu heeft Telfort mij oneindig lang aan het lijntje gehouden en ik bleef maar vertrouwen houden.
Dom, heel dom van me.
Sinds 24-7 zit ik nu noodgedwongen bij KPN maar kreeg wel direct een V10 en voorlopig einde problemen. Weer rust in de tent. Hoe simpel kan het allemaal zijn?

Excuses voor de gebrekkige informatievoorziening over ons modembeleid tot voor kort! Ik had je liever eerder op de hoogte gesteld om je niet teleur te stellen.
Jurgen,

Het waren bij mij echt niet alleen WIFI problemen.
Badge +13
mandy schreef:

Jurgen,

Het waren bij mij echt niet alleen WIFI problemen.

Bij het soort problemen dat jij hebt ervaren (let wel: ik kan alleen de aantekeningen lezen en weet er het fijne niet van), is het aan ons om te onderzoeken hoe het kan dat jouw glasvezelkastje (FTU) problemen veroorzaakte in combinatie met verschillende V8's. Dat hoort namelijk niet zo te zijn.

Het feit dat we (nog) niet weten waarom dat bij jou wel zo was, maakt ons beleid niet soepeler. Een V10 kan een laatste redmiddel zijn, terwijl het niet in ons beleid staat omschreven. We kijken 1 op 1 naar hoe we problemen kunnen oplossen.
Oké, dat is duidelijk.
Reputatie 8
Zelf zit ik ook op glasvezel, maar prefereer de V8 boven de V10.
(Heb hier de beschikking zowwel over de Telfort ZyXEL P-2812HNU-F1, Experia Box V8 als V10).

Bekabeld maakt het allemaal niets uit wat je eraan hangt. dat merk je niet.
Kan zelfs een 4e "eigen" router rechtstreeks achter glasvezel hangen.

Ten aanzien van WIFi is dat met de ZyXEL en Experia Box V8 stuivertje wisselen.
De V10 is daar beter in, en je kunt profijt hebben van de extra 5 MHz band.
Maar dar geldt voor elke router die je gebruikt met een extra 5 GHz band.

Omdat ik niet de WiFi gebruik van de door Telfort geleverde modem/routers, maar dat regel met mijn eigen keus als "2e router" achter die van Telfort, zoals gemeld liever als basis de voorkeur voor de V8 omdat die minder dicht getimmerd zit dan de V10.
Bij gebruik van alternatieve extra VOIP accounts kan dat van pas komen.

Dat is toch niet helemaal het geval. Uiteraard zullen ingeleverde modems met name de v8 en v10 exemplaren opnieuw worden verdeeld.
Maar veel van dat soort gebruikte apparatuur eindigt toch echt in de shredder omdat dit vaak goedkoper is dan alles doormeten en testen.

Reageer