vraag

Wel WiFi, geen internet

• 4 oktober 2019
  • 15 reacties
  • 257 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb de laatste weken regelmatig het probleem dat ik wel verbonden ben met WiFi, maar dat ik geen internet toegang heb.
Dit probleem is op alle apparaten die gebruik maken van WiFi. De storingen zijn heel onregelmatig verdeeld over een dag en treden ook niet iedere dag op. Maar het is wel hinderlijk.
Ik zie dat op mijn glasvezelaansluiting zowel het middelste (groene), als het onderste ( oranje) lamp knippert.
Iemand en oplossing.

15 reacties

Bedraad werkt je internet wel?
Je glasvezel modem al een keer 10 minuten stroomloos gehad?
Wat staat er achter het glasvezelmodem?
Een experiabox? Deze al een keer stroomloos gehad, of gereset?
Reputatie 1
Bedraad werkt het wel.
Ik heb inderdaad een Experia V10a, maar nog niet gereset. Ik zal het morgen eens proberen maar verwacht daar niets van. Als het probleem doorlopend aanwezig zou zijn dan zou dat naar mijn mening zinvol zijn, maar nu is er van enige regelmaat geen sprake.
Maar ik zal jouw adviezen morgen uitvoeren, maar verwacht dan niet direct een antwoord want het kan dus best mogelijk dat het probleem pas over een paar dagen weer optreedt.
Uit ervaring weet dat het vaak werkt om instellingen in uw modem te veranderen. Dit is namelijk een veel voorkomend probleem bij de V10a.

Zou u eens kunnen proberen om onder het kopje WLAN, bij zowel WLAN 2,4GHz als WLAN 5GHz, de TX Power Adjustment op 70% te zetten?

Vaak wil dit het probleem van de wegvallende wifi bij de V10A oplossen.
Reputatie 1
Het probleem is niet dat WiFi wegvalt, mijn telefoon laat bij instellingen zien dat er een goede verbinding is, maar dat er geen internet toegang is.
Ik heb inmiddels het modem en de router gereset en moet nu maar afwachten of het probleem opnieuw optreedt.
Geen internet toegang, is dat op alle wifi devices?
En hoe branden de ledjes nu op het glas modem?

Note
Met X Power Adjustment op 70% verminder je het bereik van het wifi signaal.
Reputatie 1
Dat is op alle devices.
Nu knipperen het twee groene lampje en het oranje lampje.
Alle devices zijn allemaal Appeltjes? Of is het een mix?
Reputatie 1
Geen Appeltjes, alles Android.
Hopelijk kan Telfort wat met deze info.
Mogelijk dat een vervangend modem beter werkt.
Wellicht dat een statisch IP-adres toewijzen werkt?
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Hogebrugster, ik begrijp dat je geregeld merkt dat de internetverbinding niet meer werkt via WiFi. Dat is niet fijn en ik snap dat je daar graag een oplossing voor wilt hebben.

Ik zie dat we dankzij @nelly jacoba al een heel stuk verder zijn, super 🙂 Dus je merkt het wegvallen van de verbinding alleen maar via WiFi, niet via de bekabelde internetverbinding. Je hebt het modem ook al gereset begrijp ik, heb je dat via deze stappen gedaan? Ik zie dat je internet en Interactieve TV hebt, werkt de televisie naar behoren?
Reputatie 1
Bekabeld zijn er geen problemen, alleen via WiFi. Zoals ik al eerder schreef is het probleem niet beperkt tot één device, maar als het probleem optreedt dan geldt dat voor alle devices.
Ik heb inderdaad zowel de Experiabox gereset via een de voorgestelde stappen. Ook de glasvezelkast is stroomloos gemaakt.
Met de televisie heb ik geen problemen, beide tv-kastjes werken zonder problemen.

Het probleem is natuurlijk dat er geen constante storing is, maar het ontstaat op de meest onverwachte momenten.
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @Hogebrugster, dat is dan helemaal duidelijk, dankjewel voor de extra uitleg. Ik stel voor dat we het gaan proberen met een nieuw modem, zoals nelly jacoba ook voorstelde. Deze ontvang je zo snel mogelijk, binnen enkele werkdagen. Ik hoor het graag als je 'm ontvangen hebt en hoe het gaat met het nieuwe modem 🙂
Reputatie 1
Ik zie het modem wel verschijnen. Maar doordat het probleem niet constant optreedt kan het even duren voordat ik resultaten kan melden.
Reputatie 8
Badge +9
@Hogebrugster Helemaal goed, en dat geeft niet. Ik hoor graag wat je bevindingen zijn straks, en ook als je vragen hebt natuurlijk.

Reageer