beantwoord

Wel prijsverhoging, maar problemen met internetsnelheid

• 17 april 2019
  • 19 reacties
  • 424 keer bekeken

Badge +1
Zoals ik al jaren met telfort voorspeld heb ga je bij telfort straks net zoveel idioot veel betalen dan bij de kpn. Telfort is immers van de kpn en ik zie het nog wel eens gebeuren dat ook telfort in z'n geheel opgeslokt wordt door de kpn. Mooie voorbeelden Reggefiber, Solcon, Argeweb, VolkesWessels, Xs4All en nog "tig" andere bedrijven die we niet kennen.

Zo'n prijsverhoging is nog niet het ergste. Wat ik wel aan een prijsverhoging erg vind is dat je geen meer service en snelheids(verhoging) krijgt. Nee je krijgt minder snelheid en dat zou dus niet de bedoeling moeten zijn. Of toch wel?

Zo word ik al meer dan een half jaar afgeknepen wat snelheid betreft en niemand wil hier de verantwoordelijkheid voor nemen of wil dit begrijpen dat ik echt meer snelheid kan krijgen dan de krappe 99 Mbt/s download en krappe 19 Mbit/s upload die ik nu heb. Ik heb twee en half jaar een ruime 102 Mbit/s download en 31 Mbit/s upload gehad tot de laatste prijsverhoging.

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 19 april 2019, 10:18

Hallo @GensNet. Onze technische dienst heeft nog een aantal metingen op je verbinding uitgevoerd en komt tot dezelfde conclusie als ik: de down- en uploadsnelheid die je momenteel in huis krijgt valt binnen de richtlijnen voor een verbinding via de koperlijn.

Je betaalt voor een pakketsnelheid van 100 Mb/s downloadsnelheid en 10 Mb/s uploadsnelheid. Zo staat dit ook in het contract, waarmee je bij de aanvang van je abonnement akkoord bent gegaan. Je betaalt niet voor de maximaal haalbare snelheid op jouw adres. Je krijgt op dit moment 99 Mb/s downloadsnelheid en 19 Mb/s uploadsnelheid in huis. De uploadsnelheid ligt dus zelfs hoger dan de pakketsnelheid waarvoor je betaalt.

Ik snap uiteraard dat je baalt dat je eerder wel rond de 102 Mb/s downloadsnelheid en 31 Mb/s uploadsnelheid in huis kreeg en dat dit nu niet meer aan de orde is. De prijs- en zenderwijzigingen staan daar echter los van. @Jasper - Telfort heeft in dit topic ook al enkele factoren genoemd die de koperlijn kunnen beïnvloeden. Inhoudelijk kan ik hier niets meer aan toevoegen.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Dag @GensNet. Van harte welkom hier bij het Forum en bedankt dat je dit deelt. Een prijsverhoging is natuurlijk nooit leuk. Die prijsverhoging wordt onder andere doorgevoerd om onze dienstverlenging te kunnen blijven verbeteren. In dit topic zijn de verbeteringen op een rijtje gezet. Zo kun je nu bijvoorbeeld in heel de EU online tv-kijken met de iTV app en legt KPN ook voor Telfort op verschillende plekken in Nederland glasvezelkabels in de grond.

Wat ik in ieder geval lees, is dat je op dit moment niet de internetsnelheid in huis hebt die je verwacht. Logisch dat je daarvan baalt. Ik zie dat er op jouw adres een maximale downloadsnelheid van 105 Mb/s en een maximale uploadsnelheid van 29 Mb/s haalbaar is.

Wel is het zo dat er via een koperlijn vaak sprake is van signaalverlies, waardoor de maximaal haalbare snelheid vaak alleen mogelijk is onder de meest ideale omstandigheden. De maximaal haalbare snelheid is namelijk afhankelijk van verschillende factoren, zoals de afstand van jouw woning tot de straatkast of wijkcentrale. Ook kan de kwaliteit van je aansluiting effect hebben op de snelheid. Wat ik je daarom wil vragen, is om de bekabeling tussen je modem en hoofdaansluitpunt te controleren. Heb je die kabel al eens vervangen door een korte, ronde kabel van maximaal 1,5 meter? Merk je dan verbetering?
Reputatie 1
Badge
Als die prijsverhoging gelijk zou zijn aan die van de Kpn van 1.00euro heb ik er geen probleem mee , maar nu lijkt het er op dat de telfort abonnementshouders voor de glasvezelinvesteringen moeten bloeden en de klanten van tiscali zefs een slagaderlijke bloeding als dank voor hun jarenlange trouw.
Badge +1
Dag @GensNet. Van harte welkom hier bij het Forum en bedankt dat je dit deelt. Een prijsverhoging is natuurlijk nooit leuk. Die prijsverhoging wordt onder andere doorgevoerd om onze dienstverlenging te kunnen blijven verbeteren. In dit topic zijn de verbeteringen op een rijtje gezet. Zo kun je nu bijvoorbeeld in heel de EU online tv-kijken met de iTV app en legt KPN ook voor Telfort op verschillende plekken in Nederland glasvezelkabels in de grond.

Wat ik in ieder geval lees, is dat je op dit moment niet de internetsnelheid in huis hebt die je verwacht. Logisch dat je daarvan baalt. Ik zie dat er op jouw adres een maximale downloadsnelheid van 105 Mb/s en een maximale uploadsnelheid van 29 Mb/s haalbaar is.

Je schrijft het niet helemaal goed: op dit moment niet de internet snelheid in huis die je verwacht.

Ik had een hele stabiele 103/31 Mbit/s snelheid twee en half jaar geleden tot telfort weer de prijs verhoogde. Met die verhoogde prijs heb ik niet zoveel problemen maar wel met de verminderde snelheid die momenteel amper 99/19 Mbit/s is. En zo gaat het maar door met prijsverhogen en minder snelheid en service leveren......

Hier in huis is alles "optimaal". De draad tussen het isra-punt en het modem is 13 cm. lang met ronde massieve kern draad. Wanneer er geen buis in de weg zou zitten kon ik de lengte nog ietsepiets kleiner maken. Gebruik uitsluitend internet bedraad en geen wifi via het modem. Voorheen zat er ouderwetse ptt-draad aangesloten van zo'n zeven meter en dat heeft er- tot ik het modem in de meterkast heb gehangen- altijd probleemloos gewerkt. Proefondervindelijk heeft een wat langere draad geen enkele invloed op de snelheid, want de snelheid is hetzelfde met de zeven meter massieve kern ronde ptt-draad en de 13 cm. lange massieve kern ronde draad. Zolang je maar goede ronde massieve kern draad gebruikt en niet die platte flutdraad van een bouwmarkt kun je het modem aardig ver bij het isra-punt vandaan zetten.
Reputatie 8
Badge +10
@Natasja - Telfort

Ter info: lees eerst even wat eerdere topics van GensNet door over dezelfde 'klacht' voordat we weer in herhaling vervallen...

https://forum.telfort.nl/internet-267/internetsnelheid-lager-geworden-76650

https://forum.telfort.nl/internet-267/onderhoudswerkzaamheden-80842

https://forum.telfort.nl/internet-267/gepland-onderhoud-en-kwaliteit-van-de-verbinding-80822
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @Enterprise, goed dat je mij hierop wijst. Die topics waren mij inderdaad ontglipt. In herhaling vallen lijkt me zeker niet waardevol, dus hartelijk dank voor de aanvulling. 🙂
Reputatie 8
Badge +9
Dag @GensNet. Mijn excuses. Je voorgaande topics waren mij aan de aandacht ontsnapt. Ik heb die nu grondig doorgenomen en lees dat er al veel is geprobeerd. Zo is je modem al vervangen naar aanleiding van dit probleem en is er een monteur bij je thuis geweest.

Je hebt een pakketsnelheid met 100 Mb/s downloadsnelheid en 10 Mb/s uploadsnelheid. Als je dan 99 Mb/s downloadsnelheid en 19 Mb/s uploadsnelheid meet, vallen die snelheden eigenlijk mooi binnen de richtlijnen voor een verbinding via de koperlijn. Desondanks zie ik inderdaad dat er op jouw adres maximaal 105 Mb/s downloadsnelheid en 29 Mb/s uploadsnelheid haalbaar is. Ik kan je niets beloven, maar ik heb een melding gemaakt bij de technische dienst met het verzoek om een grondiger onderzoek te starten naar je verbinding. Zodra ik een reactie heb, dan laat ik dat aan je weten.
Badge +1
> Desondanks zie ik inderdaad dat er op jouw adres maximaal 105 Mb/s downloadsnelheid
> en 29 Mb/s uploadsnelheid haalbaar is.

> Je hebt een pakketsnelheid met 100 Mb/s downloadsnelheid en 10 Mb/s uploadsnelheid.

Er zit duidelijk verschil in pakketsnelheid en werkelijk haalbare snelheid.

Even een kleine correctie. Ik had twee en half jaar een dikke 102 Mbit/s download en een dunne 31 Mbit/s upload. Tot voor een half jaar telfort de prijs ging verhogen. Met die prijsverhoging had ik geen probleem, maar wel met de snelheidsvermindering naar amper 90 Mbit/s download en amper 9 Mbit/s upload. Meer betalen voor minder snelheid en service vind ik niet logisch.

Ik ben nu dus weer bang dat dit weer gaat gebeuren meer betalen voor minder snelheid en service.

> de technische dienst met het verzoek om een grondiger onderzoek te starten naar je verbinding.

De verbinding hier in huis is optimaal. Het modem staat met een ronde massieve kern draad met een lengte van 13 cm. in de meterkast. De monteur heeft voor de zekerheid het isra-punt vervangen. De monteur heeft in de wijkkast "mijn" draden geheel opnieuw gemonteerd, omdat die niet goed in het aansluitblok zaten en een sterk wisselende verbinding veroorzaakte. De verbinding was toen weliswaar stabieler maar had bij lange na niet de oude 102/31 Mbit/s snelheid. Heel veel later (anderhalve maand??) heb ik zonder enige aanleiding een paar weken weer de 102/31 Mbit/s snelheid gehad en weer zonder enige aanleiding is de snelheid weer naar de 90/9 Mbit/s gegaan. Nu heb ik een kleine 99 Mbit/s download en een kleine 19 Mbit/s upload snelheid.

Er zit een lichte verbetering in de snelheden (waarden in het modem staan ook nog niet op de oude waarden), maar ik juich pas als ik minstens een half jaar een constante snelheid heb en dan het liefst die met een upload van 31 Mbit/s, want ik upload iedere dag bestanden en het is wel fijn dat dit niet zo erg langzaam gaat dan met amper 19 Mbit/s.
Reputatie 8
Badge +10
...maar ik juich pas als ik minstens een half jaar een constante snelheid heb en dan het liefst die met een upload van 31 Mbit/s, want ik upload iedere dag bestanden en het is wel fijn dat dit niet zo erg langzaam gaat dan met amper 19 Mbit/s.
Er is je al eerder verteld dat een abonnement met een snelheid van 100 down en 10 up het snelste DSL-abonnement van Telfort is.
Vergeten..? Lees je eigen topics even terug...
Je begint nu dezelfde riedel weer af te draaien tegen een andere webcaremedewerker terwijl webcare al antwoord heeft gegeven op je vraag hierover.
Schei daar nou eens mee uit alsjeblieft...

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/de-snelheid-van-onze-netwerken.htm
Reputatie 8
Badge +9
Hallo @GensNet. Onze technische dienst heeft nog een aantal metingen op je verbinding uitgevoerd en komt tot dezelfde conclusie als ik: de down- en uploadsnelheid die je momenteel in huis krijgt valt binnen de richtlijnen voor een verbinding via de koperlijn.

Je betaalt voor een pakketsnelheid van 100 Mb/s downloadsnelheid en 10 Mb/s uploadsnelheid. Zo staat dit ook in het contract, waarmee je bij de aanvang van je abonnement akkoord bent gegaan. Je betaalt niet voor de maximaal haalbare snelheid op jouw adres. Je krijgt op dit moment 99 Mb/s downloadsnelheid en 19 Mb/s uploadsnelheid in huis. De uploadsnelheid ligt dus zelfs hoger dan de pakketsnelheid waarvoor je betaalt.

Ik snap uiteraard dat je baalt dat je eerder wel rond de 102 Mb/s downloadsnelheid en 31 Mb/s uploadsnelheid in huis kreeg en dat dit nu niet meer aan de orde is. De prijs- en zenderwijzigingen staan daar echter los van. @Jasper - Telfort heeft in dit topic ook al enkele factoren genoemd die de koperlijn kunnen beïnvloeden. Inhoudelijk kan ik hier niets meer aan toevoegen.
Badge +1
> Er is je al eerder verteld dat een abonnement met een snelheid van 100 down en
> 10 up het snelste DSL-abonnement van Telfort is.
> Vergeten..? Lees je eigen topics even terug...

Nee niet vergeten. De meeste mensen willen het niet "zien" of toegeven dat er een duidelijk verschil zit in bijvoorbeeld gelijk hebben en gelijk krijgen. Zo is dit ook. Het is aangetoond (gelijk hebben) dat ik prima 102/31 Mbit/s snelheid kan krijgen, maar dat dus niet krijg (gelijk krijgen), omdat iedereen zich dus verschuilt achter wat in het contract staat.

Ik zal jullie nog eens een "geheimpje" verklappen over dat contract wat snelheid betreft, waarmee ik steevast mee om de oren wordt gegooid en wederom betrap ik telfort erop dat ze huidige contracten hanteren. Door de schande wijs geworden heb ik destijd de voorwaarden geprint die toen golden. Telfort heeft of had een eigen netwerk, maar omdat ze die "extra" snelheid tot en met 80/8 Mbit/s op hun eigen netwerk niet konden leveren, hebben ze me aangesloten op het kpn netwerk. Op het kpn netwerk krijg je dus 102/31 Mbit/s snelheid. Dus hoezo de contractuele snelheid?

Wanneer ik op de contractuele snelheid zou staan, doe ik het met jullie dat telfort dit niet voor elkaar krijgt en zich verschuilt achter huidige voorwaarden.

> Schei daar nou eens mee uit alsjeblieft...

Zou je wel willen hè.
Reputatie 8
Badge +10

Nee niet vergeten. De meeste mensen willen het niet "zien" of toegeven dat er een duidelijk verschil zit in bijvoorbeeld gelijk hebben en gelijk krijgen. Zo is dit ook. Het is aangetoond (gelijk hebben) dat ik prima 102/31 Mbit/s snelheid kan krijgen, maar dat dus niet krijg (gelijk krijgen), omdat iedereen zich dus verschuilt achter wat in het contract staat.

Dit heeft niets te maken met gelijk hebben of krijgen... het is je nu al meerdere keren uitgelegd dat Telfort voor VDSL twee abonnementen aanbiedt qua snelheid, en dat is 50/5 en 100/10.
Al ga je op je kop staan, dan nog ga je daar niks aan veranderen totdat Telfort/KPN snellere VDSL-abonnementen gaat aanbieden die ook een hogere uploadsnelheid hebben dan 10 Mbps.
En hoezo 'verschuilen' achter een contract..?
Dat 100/10 contract ben je zelf ook aangegaan toch, er heeft nooit ergens gestaan dat je dan meer krijgt omdat dat toevallig op jouw adres beschikbaar is.
Dat je een tijd een hogere snelheid hebt gekregen is te wijten aan een foutje van Telfort zelf, ze hebben toen geen juist profiel ingesteld waardoor de verbinding 'wide open' stond.
Ook dat is je al eerder uitlegd maar je bent blijkbaar nogal hardleers...

Op het kpn netwerk krijg je dus 102/31 Mbit/s snelheid. Dus hoezo de contractuele snelheid?

Je hebt toch een contract met Telfort en niet met KPN.
Wordt nou eens wakker..!

Schei daar nou eens mee uit alsjeblieft...

Zou je wel willen hè.

Afgezien van het feit dat het me verder een zorg zal zijn wat je hier allemaal uitkraamt... ik zal niet de enige zijn.
Maar door dat gezuig in elk topic dat hiermee verband houdt belast je webcare onnodig, en het is in strijd met de forumregels om iedere keer dezelfde vraag te stellen cq. hetzelfde probleem aan te kaarten terwijl je daar van webcare al afdoende antwoord op hebt gekregen.
Dat je het daar niet mee eens bent is jouw 'probleem'...
Reputatie 8
Badge +17
Ik sluit me helemaal bij de reactie van Enterprise aan, het wordt de hoogste tijd dat je zelf ook gaat inzien dat je gewoon blijft doordrammen om eigenlijk helemaal niets
Reputatie 3
Ik zie het probleem niet helemaal.

1: Je hebt blijkbaar een contract voor 100/10 download snelheid
2: Je behaalt 99/19 mb/s. Dus je zit binnen het foutmarge voor download snelheid en boven de beloofde snelheid voor upload.
3: Het feit dat je ooit 103/31 mb/s hebt gehaald is dan mooi mee genomen. Betekend niet dat je altijd deze snelheid boven je abonnementssnelheid zal halen.
4: Telfort bepaald welke snelheden zij kunnen/willen leveren en deze snelheden worden aan een contract gekoppeld. Je bent zelf akkoord gegaan met het contract waar 100/10 in staat als maximaal haalbare snelheid voor dat contract. Lees voor dat contract niet maximaal haalbare voor de kabel die bij jou in de grond ligt.

Zover ik kan zien ontvang je dus waar je voor betaald.
Reputatie 8
Badge +10
Ik zie het probleem niet helemaal.
Niemand ziet dat, behalve GensNet zelf...

Zover ik kan zien ontvang je dus waar je voor betaald.

Dat is zoals gezegd het afgelopen jaar al in meerdere topics uitgelegd maar hij wil het maar niet begrijpen.
Of hij begrijpt het wel en vindt het leuk om te blijven provoceren...
Badge +1
Weten jullie dat jullie net zolang doorgaan tot iemand gek in de kop wordt en om van jullie mening maar af te zijn maar snel afhaken. Omdat jullie niet mijn mening zijn (jullie dringen mij jullie mening op en mag geen eigen mening hebben) en daarom er alles aan doen om me te kleineren en me terecht te wijzen? Dat heet iemand murw maken en daar zijn hier "tig" mensen meester in. Als er maar genoeg mensen in dit forum "tegengas" geven, houdt dit vanzelf wel op. Zolang ik niet scheld en iemand in z'n waarde laat (wat door verschillende mensen wel wordt gedaan niet in mijn waarde laten, maar me totaal de grond in te boren), maar dat wordt door de vingers gezien en kunnen ongebreideld hun gal over iemand spugen. Maar er wordt in dit forum met twee maten gemeten heb ik in het verleden zelf ervaren.

Er heerst hier een "gevestigde orde" en wie niet de mening van deze "gevestigde orde" deelt, zal dus nooit een eigen mening over dingen mogen hebben.
Reputatie 1
Je schendt wel degelijk met enige regelmaat forum etiquette met dubbele en soms zelfs driedubbele posts. Je hebt last van complotdenken houdt je eigen draadjes tot in den treure in leven omdat het officiële antwoord van Telfort medewerkers je niet aanstaat. Daarmee neem je tijd in beslag van webcare medewerkers die ze ook hadden kunnen gebruiken om klanten met échte problemen te helpen. Dit laatste kaartte Enterprise al terecht aan.

Al met al genoeg reden om eens na te denken over een (tijdelijke) ban...
Reputatie 8
Badge +10
Er heerst hier een "gevestigde orde" en wie niet de mening van deze "gevestigde orde" deelt, zal dus nooit een eigen mening over dingen mogen hebben.
De enige 'gevestigde orde' die het hier voor het zeggen heeft zijn 'de feiten' en daar zal jij je ook bij neer moeten leggen, net als iedereen (ook ik) die een DSL-abonnement van 100/10 heeft.
Als er in de toekomst wellicht een sneller VDSL-abonnement aangeboden gaan worden (bijvoorbeeld 200/20 of nog sneller) dan kan je je hierop abonneneren zodat je wél de gewenste 102/31 haalt, of nog sneller als de techniek dat tegen die tijd toelaat.
Tot die tijd blijven de feiten en jouw mening daarover twee verschillende dingen en zal je 'tegengas' blijven krijgen omdat de feiten en jouw mening daarover niet met elkaar overeen komen.
Reputatie 8
Badge +9
Hallo allen, ik merk dat we afwijken van het topic en er een discussie ontstaat. Het antwoord vanuit ons is helder: de downloadsnelheid van 99 Mb/s en uploadsnelheid van 19 Mb/s vallen keurig binnen de marges van de pakketsnelheid van 100Mb/10Mb/s, waarmee akkoord is gegaan bij aanvang van het abonnement. De huidige internetsnelheid die binnenkomt bij het modem staat los van de prijs- en zenderwijzigingen. Ik heb dit topic op slot gezet, gezien er inhoudelijk niets meer aan toe te voegen is.