Wel erg duur geworden.

• 27 oktober 2016
  • 31 reacties
  • 1712 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +7
Was altijd voorstander van Telfort maar ik ben van mening dat de nieuwe prijs voor internet standaard jullie klanten gaat kosten want voor dat bedrag (€30,-) kun je makkelijk bij een ander terecht erg grote prijsverhoging vindt ik.

31 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Cobus, de snelheid is daarbij ook verhoogd. De nieuwe snelheden voor Internet Standaard bedragen 50 Mb/s down en 5 Mb/s up en voor Internet Extra 100 Mb/s down en 10 Mb/s up.
Reputatie 1
Badge +1
Hallo Stephan,

jij weet net zo goed als ons dat voor 99% van de gebruikers die 10Mb/s down en 1Mb/s down op 40/4 helemaal geen voordelen bied.
Tevens weet je ook dat er hele volksstammen zijn ie nog alleen ADSL en het in het beste geval met 20/1 moeten doen.
Voor die groep is het al helemaal de hoofdprijs voor niets.

Zoals ik al vaker geschreven heb heeft KPN bijna alle ADSL/VDSL providers op gekocht en effectief alle budget producten opgeheven.

Helaas Tiscali is niet meer en Telfort (en andere) lijken steeds meer op KPN.
Er valt op vaste verbinding via ADSL/VDSL helaas niet zoveel meer te kiezen .
Ik moet dus straks een afweging maken of ik nog wel internet via een vaste verbinding wens.

Ik blijf op het standpunt dat de verhoging absurd is (in korte tijd van 17,50 naar 30 euro) voor het laagste abbo.

Misschien kun je toelichten waarom er voor zakelijke klanten Internet instap is tegen een redelijke prijs maar voor de consument niet meer af te sluiten??
Reputatie 8
Badge +16
Hallo one user, klanten die niet meer dan een snelheid van 12 Mb/s kunnen ontvangen maken gebruik van Internet Instap en geen Internet Standaard.
De nieuwe prijzen gelden overigens alleen voor nieuwe en verlengende klanten. Voor huidige klanten verandert er niets.
Voor zakelijke klanten gelden er nou eenmaal andere voorwaarden.
Reputatie 1
Badge +1
Hallo one user, klanten die niet meer dan een snelheid van 12 Mb/s kunnen ontvangen maken gebruik van Internet Instap en geen Internet Standaard.
De nieuwe prijzen gelden overigens alleen voor nieuwe en verlengende klanten. Voor huidige klanten verandert er niets.
Voor zakelijke klanten gelden er nou eenmaal andere voorwaarden.

Dat is niet waar !! Volgens de KPN postcode check kan ik maximaal 12 Mb/s ontvangen toch heb ik Internet Standaard.
Dit is vorig jaar december gekomen omdat verlenging met korting voor Internet Instap niet mogelijk was.
Ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben.

Ten 2e voor bestaande klanten hoe lang?? We weten allemaal wat beloftes van Telfort waard zijn denk aan (vaste lage prijs en de pas nog aangepaste abonnementen )!

Voor nieuwe abonnees die geen TV willen geld je moet NIET bij Telfort zijn en al zeker niet als ADSL+ de enige verbinding is!!
Voor mij is 8Mb/s al ruim voldoende en TV en telefoon wil ik niet .
Badge
En daarom blijven zitten waar je zit als je al klant bij Telfort bent onder oude voorwaarden 🙂
Reputatie 6
Badge +7
Sorry Stephen,

Maar hier (prive) heb ik ook geen verhoging gehad van de snelheid kan ook niet ivm VDSL2 wat ik heb van 20 down en 1.2 up ?

ps waar ik nu van antwoord heb ik wel vvdsl met een snelheid van 50/5.
Reputatie 8
Badge +16
@one user,

Kun je mij je naam en adresgegevens kenbaar maken via een privébericht. Na ontvangst ga ik dan het een en ander voor je uitzoeken.

@cobus,

Kun je je reactie iets verduidelijken? Ik begrijp je namelijk niet zo goed.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Stephen,
Ik bedoel te zeggen dat ik op mijn privé adres (6921JC) geen sneller internet kan krijgen ivm met de afstand tot de centrale (8xx meter) en dus nog gewoon vdsl2 heb met een snelheid van 20/1.2 en op het werk adres (6921PR) is er al wel een update uitgevoerd en daar haal ik dus wel de 50/5 verbinding en dan is de verhoging ook minder erg, maar dan nog er zijn genoeg mensen wie geen snelheids-verhoging krijgen maar dan wel meer moeten gaan betalen en ook ben ik van mening dat na het (jaar) contract einde. er echt wel in de loop van de tijd een prijsverhoging wordt doorgevoerd zodat bestaande klanten wie niks doen uiteindelijk hetzelfde bedrag gaan betalen.

En dat vind ik dus wel erg jammer Telfort was goed en niet te duur maar met deze nieuwe prijzen jaag je klanten wel weg want bij Ziggo bv kost internet (wel 25/2) en bellen maar 10 euro extra als je al een tv abbo heb (en dat heb ik dus)
Reputatie 8
Badge +16
Hallo cobus, bedankt voor de toelichting!
De nieuwe prijzen zijn van toepassing op de nieuwe abonnementen. Ik zie dat je voor beide abonnementen nog de oude prijs betaalt dus is er geen sprake van een verhoging.
Reputatie 2
Ik ben wel een beetje verbaasd het lijkt erop dat er geen onderscheid meer is in prijs tussen Glasvezel en wat ik voor het gemak Koper noem.
@cobus Als je het over het startpakket van Ziggo hebt klopt het wel neem je een iets uitgebreider pakket dan ben je toch al weer meer kwijt.
Reputatie 6
Badge +7
Ja dat klopt maar 1 pakket hoger dan heb je 40/4 voor totaal 39.95 p/maand
Reputatie 2
[quote=cobus]Ja dat klopt maar 1 pakket hoger dan heb je 40/4 voor totaal 39.95 p/maand[/quote Ik heb net even gekeken ik weet nu niet of jij het over alleen internet hebt of totaal pakket. Want totaal pakket Start is bij ziggo € 45,95 en Compleet € 59,95. Het start pakket internet is 40/4 die 25/2 van jou vind ik op de ziggo site niet terug.
Reputatie 6
Badge +7
Nee alleen internet pakket maar daar zit kabel tv (wat ik al heb) bij.

deze stond hier al op de site.

https://uploads-eu-west-1.insided.com/telfort-nl/attachment/dc0669c3-d817-42c7-91ad-e42638bc31cd.png
Reputatie 2
Persoonlijk zou ik het zo laten in jou geval zeker als je geen alles in 1 pakket wil. Want het valt gelukkig mee maar onlangs lag echt alles eruit waren we alleen mobiel bereikbaar. maar voor nieuwe klanten word de afweging tussen dan gewoon voor KPN of een ander kiezen alweer anders zeker gezien Ziggo toch meer zender aanbod heeft/had
Reputatie 6
Badge +7
@Stephen

Vanaf hier het werk adres (6921PR) heb ik al wel een aanvraag gedaan dus de prijs gaat hier wel omhoog ook heb ik wel een aanbieding gekregen maar dat staat er los van.
Reputatie 2
Nee alleen internet pakket maar daar zit kabel tv (wat ik al heb) bij.

deze stond hier al op de site.

https://uploads-eu-west-1.insided.com/telfort-nl/attachment/dc0669c3-d817-42c7-91ad-e42638bc31cd.png

Nu snap ik het dit was een specifiek op jou situatie gerichte actie wel vreemd dat ze dan niet de 40/4 bieden wat blijkbaar toch standaard is maar dat zal voor die 10 euri niet kunnen.
Reputatie 6
Badge +7
@ Galdor
Dat ben ik voorlopig ook van plan daar ik nog een contract heb van Telfort tot juli geloof ik. en daarna kan ik altijd nog zien maar je kunt er natuurlijk donder op zeggen dat de bestaande klanten ook gewoon meer gaan betalen en dus prijsverhogingen krijgen.
Reputatie 2
Die kans is altijd aanwezig staat bij alle aanbieders in de kleine lettertjes. Wij betalen al de "hogere" prijs wat voor Glasvezel klanten het start bedrag was. Het lijkt erop dat nu alle nieuwe klanten gelijk worden getrokken of je nu wel of niet FTH hebt.
Reputatie 8
Badge +16
Beste one user, bedankt voor jouw gegevens. Mijn vorige reactie was niet helemaal juist. Klanten die een snelheid minder dan 12 Mb/s maken gebruik van Internet Basis (voorheen Internet Instap). Vanaf 12 Mb/s valt onder Internet Standaard. Ik heb zojuist jouw snelheid gemeten en zie dat jouw modem een snelheid van 16 Mb/s haalt. Dat is meer dan wij garanderen op jouw adres. Op jouw adres wordt er ook geen xDSL aangeboden maar glasvezel.

@Galdor,

Het klopt inderdaad dat wij de prijs voor glasvezel en xDSL (koper) gelijk hebben getrokken.
Reputatie 1
Badge +1
@Stephen
Geen probleem !
Heb al meer dan 10 jaar DSL en heb helemaal geen glasvezel nodig.
Vindt het een slechte zaak dat je als klant van Telfort niet zelf meer mag kiezen !
Terug naar de oude PTT waar zij wel bepalen wat de klant wil en tegen welke prijs (T65).

Voor iedereen die overweegt Telfort te nemen ALLE voordelen zijn weg kijk B.V.B eens bij NLE Zelfde KPN netwerk en iets beter V10 modem voor minder geld!
Ook kabel is goedkoper dan Telfort !!
Reputatie 2
@Stephen
Voor iedereen die overweegt Telfort te nemen ALLE voordelen zijn weg kijk B.V.B eens bij NLE Zelfde KPN netwerk en iets beter V10 modem voor minder geld!
Ook kabel is goedkoper dan Telfort !!

Dat is natuurlijk subjectief een andere aanbieder kan wel een lagere prijs hebben maar hebben ze hetzelfde aanbod. Als je met Kabel Ziggo bedoelt want veel meer keus is er niet dat is niks goedkoper dan bijvoorbeeld KPN

ps. @one user zojuist even op de site van het door jou genoemde NLE gekeken maar alleen DSL lijkt voordeliger.
Reputatie 1
Hallo Cobus, de snelheid is daarbij ook verhoogd. De nieuwe snelheden voor Internet Standaard bedragen 50 Mb/s down en 5 Mb/s up en voor Internet Extra 100 Mb/s down en 10 Mb/s up.

Een kul-argument. Ik woon in Groningen (stad) en haal hier 32 mbit. Daarmee heb ik nog betrekkelijke mazzel. Met 30 euro per maand wordt het gat met Ziggo (https://www.ziggo.nl/internet/internet-start/) erg klein; 40 euro per maand en dan heb ik kabel TV en 40 mbit in plaats van 32 mbit en geen TV. 24 euro vind ik prima, 30 is teveel. Mochten jullie dat ook voor bestaande klanten doorvoeren dan beraad ik mij op mijn opties.
Reputatie 1
Badge +1

Dat is natuurlijk subjectief een andere aanbieder kan wel een lagere prijs hebben maar hebben ze hetzelfde aanbod. Als je met Kabel Ziggo bedoelt want veel meer keus is er niet dat is niks goedkoper dan bijvoorbeeld KPN

ps. @one user zojuist even op de site van het door jou genoemde NLE gekeken maar alleen DSL lijkt voordeliger.

Natuurlijk is dat appels met peren vergelijken maar het probleem is dat Telfort alleen nog maar appels wil verkopen en ik liever een peer heb (simpel goedkoop internet zonder toeters en bellen (TV, telefoon, snelheid).

Ziggo heeft een 10 euro aanbod , dan kom je met analoge tv uit op minder dan 29 euro is dus wel degelijk goedkoper dan de 30 euro van Telfort.
Dat is dus hetzelfde aanbod als cobus, blijkbaar hebben ze een flinke groep klanten een flinke lokker gegeven. Ik heb indertijd inderdaad mede vanwege de prijs voor telfort gekozen. Ik ben net als jij ook voorstander van eenvoudig tv en internet, maar ik denk dat het meerendeel hetzelfde wil als KPN biedt en dat kan bijna niet voor de vroegere Telfort prijzen.

Ik denk wel dat de commercials aangepast moeten worden je gaat nu minder snel voor de gunstige tarieven naar Telfort.
Reputatie 1
Bij aanvang konden de klanten nog een keuze maken wat het beste bij hun past qua snelheid en prijs dan kan je een keuze maken, in het begin bood Telfort dit ook aan met aantrekkelijke prijzen, zo kan je veel klanten binden, maar nu de laatste 2,5 jaar zijn de prijzen flink omhoog gegaan natuurlijk het bekende fenomeen inflatie van Telfort, en er valt niets meer te kiezen, en de top prijzen moet je nu betalen, Telfort stelt de prijzen bij richting de prijzen van KPN, Telfort kan niet meer mee met de prijs t.o.v. andere providers zoals tele 2 en zelfs nu ook Vodafone, technisch is Telfort wel erg betrouwbaar. De vaste klanten bij Telfort worden toch langzaam mee getrokken naar de hogere kosten van hun abonnement, want de lagere snelheden worden gewoon niet meer geleverd. Maar één oplossing overstappen naar een andere provider, Tele 2 is een goede optie en Vodafone momenteel ook nog, Vodafone zit ook samen met Telfort met KPN en zal ook langzaam hetzelfde doen wat nu Telfort al doet.
Wel dom van Telfort want er zijn heel veel mensen die hierover geen goed gevoel aan over houden.
Wij zitten in een buitengebied waar geen hoge snelheden zijn te behalen maar moet wel meegaan met de prijsstijgingen met de daarbij geweldige hogere datasnelheden, ons abonnement 2,5 jaar geleden zijn we begonnen met 15 euro alleen internet,1 jaar later naar 17,95 euro, weer een half jaar later naar 19,95 euro, 0,5 jaar later 21,50 euro en nu zitten we op 24 euro en we gaan naar 30 euro en er valt niets meer te kiezen. Telfort heeft zijn eigen inflatie. We gaan toch maar op zoek naar een andere provider die een betere inflatie hanteert.

Reageer