beantwoord

Wekelijks mijn modem opnieuw opstarten

• 2 juni 2020
  • 10 reacties
  • 148 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds half april valt minstens eens per week mijn modem uit. Ik moet hem dan, of opnieuw opstarten door hem eerst een tijdje stroomloos te maken, of door hem te resetten. Ik was eerst in de veronderstelling dat  het zou kunnen komen van de vele thuiswerkers in deze coronatijd maar ik denk dat het toch meer is dan de netwerkoverbelasting. Een tijd geleden is er nog een monteur van Telfort geweest om het isra punt opnieuw te installeren dus daaraan zou het waarschijnlijk niet liggen. Misschien kan Telfort een meting doen hoe het is gesteld met de conditie van het modem.

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 11 juni 2020, 09:32

Dat het nu stabiel is geeft inderdaad nog geen gerust gevoel dat het ook stabiel blijft @Frenan. Ik heb nu weer een meting van de verbinding gedaan en nu zie ik dat de verbinding zo'n 20 uur geleden nog verbroken is geweest en de kwaliteit van de verbinding is ook wat minder geworden. Dat gaat over het signaal tot aan de Experia Box, dus daar lijkt toch iets niet helemaal goed te gaan. Daarom ben ik toch benieuwd hoe de verbinding het doet als we de aansluitkabel vervangen door een ronde kabel van maximaal 1.5m. Ik snap dat het goed gewerkt heeft met de huidige constructie, maar het werkt nu niet. Dan moeten we alles even nakijken om het uit te sluiten. Over tijd kan de aansluiting ook veranderen, waardoor iets wat eerder goed werkte minder wordt. Ik hoor je bevindingen met een nieuwe kabel graag van je.

Bekijk reactie

10 reacties

Hallo @Frenan , welk merk en type(nummer) modem heb je van TFT?

Reputatie 1

Sorry voor de late reactie. 
Mijn modem is een Experiabox V8.
Dit modem heeft tot april van dit jaar altijd tot volle tevredenheid gewerkt maar begint nu te haperen. Bij inschakelen van de TV wordt geen verbinding gemaakt terwijl wel alle lampje op het modem branden en werk het internet dus ook niet.

Hallo @Frenan , wacht s.v.p. de reactie van een moderator af.

Voor een snelle(re) reactie kun je ook bellen, 0900 9596, Facebooken of Twitteren.

Succes.

Reputatie 8
Badge +18

Vul je forumprofiel aan met je postcode en huisnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is.

Heeft de monteur indertijd ook het DSL kabeltje van max 150cm  vernieuwd dat wil nog wel eens helpen

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Frenan, welkom bij ons op het forum! Wekelijks het modem moeten herstarten is niet fijn natuurlijk. Of dat aan het modem ligt of aan de verbinding die vanaf buitenaf komt durf ik zo nog niet te zeggen, maar daar gaan we naar kijken. Op het moment dat de verbinding wegvalt, wat doen de lampjes op de Experia Box dan? Vallen die weg, blijven die branden of gebeurt er iets anders? Net als jimny ben ik ook benieuwd naar het aansluitkabeltje, hoe lang die is en of die plat of rond is.

Ik heb de verbinding ook nagekeken, en het lijkt erop dat de modem online is gebleven sinds het plaatsen van het topic. Heb je sindsdien nog wel verbrekingen gehad of is het nog stabiel gebleven?

Reputatie 1

Hallo @Jasper - Telfort. Ik heb sinds het plaatsen van mijn topic geen probleem meer gehad maar dat is natuurlijk afwachten of dit stabiel blijft omdat de uitval van het modem onregelmatig en vaak eens per week plaatsvindt. Ik merk vaak dat het modem is uitgevallen als mijn tv een foutmelding geeft en zie dan dat ook internet is uitgevallen. Alle lampjes aan de voorzijde van het modem branden dan wel. Vaak is het op te lossen om het modem spanningsvrij te maken en na enige tijd weer in te schakelen. 
Ik heb vanaf het isra punt in de meterkast een datakabel van ongeveer 10 meter naar een ouderwetse ptt contactdoos in de woonkamer en vandaar met een ptt stekker met een plat kabeltje naar het modem. Ik meen mij te herinneren dat de monteur het signaal bij de ptt contactdoos gemeten heeft en dat dit goed was. 

Reputatie 8
Badge +11

Dat het nu stabiel is geeft inderdaad nog geen gerust gevoel dat het ook stabiel blijft @Frenan. Ik heb nu weer een meting van de verbinding gedaan en nu zie ik dat de verbinding zo'n 20 uur geleden nog verbroken is geweest en de kwaliteit van de verbinding is ook wat minder geworden. Dat gaat over het signaal tot aan de Experia Box, dus daar lijkt toch iets niet helemaal goed te gaan. Daarom ben ik toch benieuwd hoe de verbinding het doet als we de aansluitkabel vervangen door een ronde kabel van maximaal 1.5m. Ik snap dat het goed gewerkt heeft met de huidige constructie, maar het werkt nu niet. Dan moeten we alles even nakijken om het uit te sluiten. Over tijd kan de aansluiting ook veranderen, waardoor iets wat eerder goed werkte minder wordt. Ik hoor je bevindingen met een nieuwe kabel graag van je.

Reputatie 1

Bedankt @JimnY en @Jasper voor de hint om de aansluitkabel te vervangen.
Ik heb deze veertien dagen geleden vervangen door een rond exemplaar van m 145 cm lengte en heb tot dusver geen problemen gehad met uitval van internet. Het lijkt er op dat dit het euvel was.
Ik reken er op dat de verbinding nu stabiel blijft hoewel het natuurlijk nog even afwachten is. 

Reputatie 8
Badge +18

Graag gedaan en blij dat het geholpen heeft om het kabeltje te vervangen

Reputatie 8
Badge +11

Bedankt voor de terugkoppeling @Frenan, dat het nu zo stabiel is is goed om te lezen! Ik reken er ook op dat het nu stabiel blijft, maar als het toch weer wegvalt kan je het hier aangeven. Dan gaan we samen verder kijken.

Reageer