beantwoord

Wegzakkende snelheid na verlenging abbo (30/3 -> 40/4)..

• 16 november 2015
  • 1 reactie
  • 508 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Geachte Telfort,

Tot voor kort had ik een internet abbo met 30/3 snelheid. In het modem bij diagnostics stond altijd dat de attainable download rate (haalbare snelheid) rond de 100 MBit lag. Loop length is 351 meter.

2 weken geleden heb ik mijn abbo verlengd. Telfort heeft zijn snelheden opgevoerd, het oude '30/3' abbo is opgevoerd naar '40/4' en dit is de reden waarom ik mijn abbonement heb verlengd.

Afgelopen week heb ik de snelheidsaanpassing doorgekregen en tot mijn verbazing stond de snelheid in het modem op 52/5.

Maar nu komt het vreemde: De attainable download speed was van ruim 100 MBit gezakt naar 52 MBit....
En vandaag is deze snelheid nog verder gezakt naar 41 MBit, de connection status is nu 41072/5223.

Mij lijkt dit allemaal niet normaal! Ik had verwacht meteen een profiel te krijgen van 40/4 en dat de attainable speed (100 MBit) niet zou halveren.. Kan ik dus opeens geen 80/8 verbinding meer aanvragen als ik dat zou willen?

Helaas heb ik geen diagnostics bewaard van voor de snelheidsupgrade, anders had ik die kunnen laten zien ter vergelijking...

Voor de duidelijkheid: Uiteraard klopt de huidige snelheid redelijk bij het door mij gekozen abbonement.

Echter Ik heb NIETS aan de bedrading veranderd, dit begon nadat mijn profiel is gewijzigd... Ik weet dat DLM je snelheid monitort de eerste 10 (?) dagen maar het verbaast me dat de attainable snelheid opeens ruim halveert...

Ik vrees dat als dit zo doorgaat, dat ik ik volgende week weer op mijn oude 30/3 profiel zit en dat kan niet de bedoeling zijn...

Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is???

Mvg,
Alex

P.S.: Onderaan heb ik een deel van de diagnostics toegevoegd:

Current Firmware Version: V3.11TUE6.b6
DSL version information: 5.7.2.13.0.7
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNW- SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.7.2.13.0.7 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1CC5D4E8B3128 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=BDCM SystemVendorID=BDCM VersionNumber=!AA1302FE0V SerialNumber=AA1302FE0VE-09 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 22 db
output power downstream: -5 db
attenuation upstream: 11 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 11 db
loop length is 351m
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 0.00 ms
impulse noise protection upstream: 51.0 symbols
current rate upstream: 5223 kbps
interleaving delay downstream: 0.16 ms
impulse noise protection downstream: 44.0 symbols
current rate downstream: 41072 kbps
attainable rate upstream: 51091 kbps
attainable rate downstream: 39912 kbps
linetype: VDSL
Profile: 17a
operational uptime: 5 days, 9:29
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 0
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 90
icon

Beste antwoord door Stephen 18 november 2015, 15:58

Beste intrepid2007, wat fijn dat jij je abonnement hebt verlengd/geupgrade. 🙂 Ik begrijp je bezorgdheid volkomen maar is niks aan de hand!
Ik kan je garanderen dat je snelheid niet zal worden teruggezet naar het oude profiel. Het modem moet waarschijnlijk even wennen aan de profielwijziging. Op jouw adres garanderen wij een snelheid van 80 Mb/s dus deze blijft gewoon beschikbaar. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 8
Badge +16
Beste intrepid2007, wat fijn dat jij je abonnement hebt verlengd/geupgrade. 🙂 Ik begrijp je bezorgdheid volkomen maar is niks aan de hand!
Ik kan je garanderen dat je snelheid niet zal worden teruggezet naar het oude profiel. Het modem moet waarschijnlijk even wennen aan de profielwijziging. Op jouw adres garanderen wij een snelheid van 80 Mb/s dus deze blijft gewoon beschikbaar. Ik vertrouw erop jou hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,