beantwoord

Wegvallende verbinding / hoge ping. Weet niet meer verder. Toch maar overstappen?

• 11 januari 2016
  • 10 reacties
  • 912 keer bekeken

Al een aantal weken valt de verbinding weg.
Geen telefoon, geen internet. Modem heeft moeite een ip adres te leveren en wifi valt regelmatig weg.
De verbinding valt dan (met regelmaat) terug naar 1,2mbps en 110ms.

Telfort support gebeld: nee kunnen niets vinden.
Probleem blijft voorkomen, weer support gebeld.

Dit keer een behulpzamer persoon aan de lijn: ja de ping is wel wat hoog..... toevallig viel de verbinding op dat moment weer weg.
Softreset geprobeerd, hardreset geprobeerd. allen geen resultaat.
Conclusie van telfort support: modem stuk en vervangen door een nieuw modem.

Zyxel modem vervangen door een ander Zyxel modem. Echter die kwam defect aan.
Weer support gelbeld. Weer een modem toegezonden gekregen. Dit modem werkte wel, maar geen verbetering in de verbinding: nog steeds valt alles weg en blijf ik regelmatig met een hoge ping en een lage snelheid zitten

Weer support gebeld (het lijkt wel of ik een abonnement op de support afdeling heb en niet op Telfort internet!)
Dit keer moest er maar een monteur aan de pas komen. Telfort zou een monteur sturen van de (firma Guidion)
Afspraak gemaakt met de monteur hij zou zaterdag komen.

De conclusie van de monteur was: kabeltje tussen het modem en het aansluitpunt was bagger en moest beter.
Hij had echter geen kabel bij zich.
Gelukkig had ik zelf nog CAT6 patchkabel liggen en een aantal RJ11 connectoren. Die kreeg de monteur echter niet aan elkaar.
Dan maar nog een koppeldoosje er tussen en twee kortere kabeltjes aan elkaar geknoopt die hij wel had.
Naar verwachting: geen verbetering.

maar..... "die Zyxel modems zijn ook k@t!?!, je kunt beter een Fritz!box kopen"
Toevallig had hij er een in de auto, nieuw in doos!
Die wilde hij wel voor een vriendenprijsje verkopen (70% nieuwwaarde).

Dus Fritz!box van die monteur gekocht.

Zondag ochtend de Fritz!box aangesloten: de ping werd daadwerkelijk wat lager (34 a 35ms) maar de snelheid ging er weer op achteruit en hij is in de test periode niet totaal uitgevallen zoals de Zyxel.
Echter kreeg ik de telefoon niet aan het werk.
Dus dit is dus ook geen oplossing.

Wat kan ik nu nog doen?

Of moet ik toch maar overstappen naar Ziggo.................

PS terwijl ik dit zit te typen valt de verbinding weer weg @%?!&#>@&%*&

Nog één ding: in merk nu dat ik op een andere wijkcentrale zit (was 1750 meter verwijderd, is nu 4000 meter verwijderd). ook heb ik sinds kort blijkbaar een ander extern IP adres.
icon

Beste antwoord door Stephen 27 januari 2016, 15:29

Hallo Bikkeltje, ik wens je bij deze een fijne vakantie. Op dit topic plaats ik een slotje. Bij terugkomst graag een nieuw topic openen zodat ik je verder van dienst kan zijn.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 8
Badge +7
Hallo Bikkeltje, bedankt voor je uitgebreid en gedetailleerd verhaal. Ik betreur het enorm dat je problemen ervaart met internet en vast bellen. Dat een Guidion monteur die is gestuurd om jou te helpen je een Fritzbox verkoopt vind ik niet netjes. Ik ontvang graag jouw 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst zet ik dit issue intern uit bij de afdeling Klantrelaties. Een collega van deze afdeling pakt dit op en zal contact met jou blijven onderhouden totdat alles naar tevredenheid is opgelost. Ik zou het erg jammer vinden als je gaat overstappen dus ik verzoek je vriendelijk om ons de gelegenheid te geven dit probleem op te lossen. In afwachting van jouw privébericht. 🙂
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Bikkeltje, ik zie dat je gisteren (woensdag 20 januari) een nieuw modem hebt ontvangen. Zijn de problemen hiermee opgelost? In afwachting van jouw reactie.
Klopt
Na de originele Zyxel, de vervangende Zyxel, de vervanger van de vervangende Zyxel en de Fritz!box, nu dan de Experiabox v8 aangesloten. De Experiabox draait nu anderhalve dag en is één maal uitgevallen. De laatste 24 uur niet meer. Dat is mooi.

Maar of de verbinding nu beter is geworden?!?!
Bepaal zelf: http://www.dslreports.com/testhistory/1928737/013f4

Ik haal bij twee testen binnen 2 minuten zowel een voor mij acceptabele 6.5 down, 0.6 up en een ping van 21 ms bij 8/2 streams
als ook 1.6 down, 0.3 up en een ping van 106ms bij 8/1 streams
bij lijnkwaliteitstesten haal ik een gestadige maar bedroevende ping van 187ms da's bijna 0.2 seconden!
Zou jij daar vrolijk van worden?
Heb je nu wel een goede, korte verbinding isra/modem?
Ik heb hiervoor een speciale (2m) lange kabel gekocht met 2 maal RJ11 (Belden)
Dus dat moet goed zijn
Hoe korter hoe beter, masr dit is vast veel beter dan het geknutsel van de Guidion monteur.
Zou nog even wachten op webcare.
Reputatie 1
ik hoop dat je wel een ronde kabel hebt gehaald.
een platte kabel kan meer storing/vertraging geven.
maar zelfs met platte kabel had je verbinding niet zo slecht mogen zijn.
hier is dus duidelijk meer aan de hand. ik ben het eens met nelly jacoba
Zou nog even wachten op webcare.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Bikkeltje, zou je willen testen met een liefst zo kort mogelijke kabel en nogmaals de test willen uitvoeren? In het systeem ziet alles er prima uit.
In afwachting van jouw reactie.
Nu twee keer een speedtest gedaan met de korte (bijgeleverde) kabel van 1 meter en twee keer met de wat langere gekochte kabel van 2 meter. de verschillen zijn verwaarloosbaar: http://www.dslreports.com/testhistory/1928737/013f4
(de korte kabel haalde zelfs 0,1Mbps up, 0.1Mbps down en 3ms slechtere waardes)

De laatste metingen geven nu een redelijk resultaat.
De verbinding valt gelukkig met de Expedia nu minder vaak weg, maar het probleem is nog steeds dat de lijn een keer in de zoveel tijd wegvalt, dat de snelheid totaal onbetrouwbaar is van 1.3 naar 6.8, en dat ik een hele hoge ping haal (tot boven de 180 ms!.)

Ben nu eerst een week op vakantie.
Ik hoop dat in die week telfort webcare nog met een verbetervoorstel komt.......
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Bikkeltje, ik wens je bij deze een fijne vakantie. Op dit topic plaats ik een slotje. Bij terugkomst graag een nieuw topic openen zodat ik je verder van dienst kan zijn.