Geen telefoon, geen internet. Modem heeft moeite een ip adres te leveren en wifi valt regelmatig weg.
De verbinding valt dan (met regelmaat) terug naar 1,2mbps en 110ms.
Telfort support gebeld: nee kunnen niets vinden.
Probleem blijft voorkomen, weer support gebeld.
Dit keer een behulpzamer persoon aan de lijn: ja de ping is wel wat hoog..... toevallig viel de verbinding op dat moment weer weg.
Softreset geprobeerd, hardreset geprobeerd. allen geen resultaat.
Conclusie van telfort support: modem stuk en vervangen door een nieuw modem.
Zyxel modem vervangen door een ander Zyxel modem. Echter die kwam defect aan.
Weer support gelbeld. Weer een modem toegezonden gekregen. Dit modem werkte wel, maar geen verbetering in de verbinding: nog steeds valt alles weg en blijf ik regelmatig met een hoge ping en een lage snelheid zitten
Weer support gebeld (het lijkt wel of ik een abonnement op de support afdeling heb en niet op Telfort internet!)
Dit keer moest er maar een monteur aan de pas komen. Telfort zou een monteur sturen van de (firma Guidion)
Afspraak gemaakt met de monteur hij zou zaterdag komen.
De conclusie van de monteur was: kabeltje tussen het modem en het aansluitpunt was bagger en moest beter.
Hij had echter geen kabel bij zich.
Gelukkig had ik zelf nog CAT6 patchkabel liggen en een aantal RJ11 connectoren. Die kreeg de monteur echter niet aan elkaar.
Dan maar nog een koppeldoosje er tussen en twee kortere kabeltjes aan elkaar geknoopt die hij wel had.
Naar verwachting: geen verbetering.
maar..... "die Zyxel modems zijn ook k@t!?!, je kunt beter een Fritz!box kopen"
Toevallig had hij er een in de auto, nieuw in doos!
Die wilde hij wel voor een vriendenprijsje verkopen (70% nieuwwaarde).
Dus Fritz!box van die monteur gekocht.
Zondag ochtend de Fritz!box aangesloten: de ping werd daadwerkelijk wat lager (34 a 35ms) maar de snelheid ging er weer op achteruit en hij is in de test periode niet totaal uitgevallen zoals de Zyxel.
Echter kreeg ik de telefoon niet aan het werk.
Dus dit is dus ook geen oplossing.
Wat kan ik nu nog doen?
Of moet ik toch maar overstappen naar Ziggo.................
PS terwijl ik dit zit te typen valt de verbinding weer weg @%?!>@&%*&
Nog één ding: in merk nu dat ik op een andere wijkcentrale zit (was 1750 meter verwijderd, is nu 4000 meter verwijderd). ook heb ik sinds kort blijkbaar een ander extern IP adres.
Beste antwoord door Stephen
Hallo Bikkeltje, ik wens je bij deze een fijne vakantie. Op dit topic plaats ik een slotje. Bij terugkomst graag een nieuw topic openen zodat ik je verder van dienst kan zijn.
Bekijk reactie