beantwoord

Wegvallende verbinding

• 21 oktober 2013
  • 11 reacties
  • 4567 keer bekeken

Badge
Hallo,
Ik ben nu ruim een jaar klant bij Telfort. In het begin (1e halfjaar) nergens last van. altijd goede en stabiele verbinding. De laatste 3 maanden niets anders dan problemen. de verbinding via mijn oude zyxtel modem viel regelamtig weg. kreeg een nieuwe toegestuurd (experia box v8). hiermee kon ik weer niet online gamen op de ps3 (verder prima modem) tevens kon ik ook niet inloggen op de modem om de nodige instellingen aan te passen zodat ik wel online kon gamen op de ps3. dus weer nieuwe modem, kon inloggen. alles aangepast en nog steeds niet online gamen. na veel discussie met de servicedesk en zelfs afdeling klantbehoud kreeg ik weer de oude zyxtel modem. deze nu een week binnen maar weer dezelfde problemen als met de eerste zyxtelmodem. Het probleem zal ik niet uitvoerig beschrijven omdat IEDEREEN er hier last van heeft. Alle apparaten (iphone, ipad, laptop, ps3) hebben een prima verbinding met het modem. echter valt de verbinding regelmatig weg. Alles brandt og groen op het modem alleen is er geen enkele verbinding. soms ook niet bekabeld. heb van alels geprobeerd: nieuw UTP kabel tussen modem en ps3, itv. nieuw dsl kabeltje, 100000X de modem gereset (wat soms voor weer verbinding zorgt maar vaak ook niet). Dit is nu dus mijn 4e modem in 2 maanden tijd. Kort samengevat, als ik geen problemen met me verbinding wil moet ik de experiabox nemen en als ik online wil gamen moet ik de zyxtel nemen. Ik heb al tal van keren contact gehad met de servicedesk. vorige week nog verteld een medewerker mij dat het aan de bekabeling ligt tussen mijn woning en de wijkcentrale. vandaag terug gebeld en gevraagd of het opgelost is. huh? monteur van KPN, daar zien wij niets van terug meneer. met andere woorden, geen notities van gesprekken, iedereen heeft een eigen mening over wat er fout is en tot nu toe heeft nog NIEMAND mij echt geholpen om de problemen op te lossen. Indien ik deze week geen reactie krijg van een medewerker van Telfort zal ik het abonnement opzeggen en naar een duurdere (kabel) provider die wel stabiele verbinding kan leveren. Nogmaals de eerste 8 maanden totaal geen problemen met Telfort en was ik een happy gebruiker. Hoop dat iemand mij eindelijk kan helpen.
icon

Beste antwoord door Stokker 29 oktober 2013, 22:21

@Stokker

Heb je al eens van wifi-kanaal gewisseld in de modem..?

Goeie Tip !

Ik heb nu mijn instellingen als volgt:
WLAN - Settings

Wireless Mode    Mixed 802.11n, 802.11g and 802.11b
Bandwidth   20/40MHz
Channel   11
Extension Channel   7
Protected Mode   OFF
802.11e/WMM QoS   ON
IGMP Snooping   ON

Draait nu een week zonder problemen.

Thanks
Bekijk reactie

11 reacties

Heb precies hetzelfde, als de vdsl op 20mb inlogt, draaid het stabiel, maar logt hij op 30mb in dan is internet na een paar uur weg, terwijl de verbinding nog intakt is, ik heb ook een bericht op dit forum gezet, maar krijg ook geen antwoord meer...ik moet het modem ongeveer 3x per dag rebooten om toch nog wat te kunnen, het vervelende is dat de telefoon er de helft van de tijd ook uit ligt...en das nog het ergste.
Badge
Heb precies hetzelfde, als de vdsl op 20mb inlogt, draaid het stabiel, maar logt hij op 30mb in dan is internet na een paar uur weg, terwijl de verbinding nog intakt is, ik heb ook een bericht op dit forum gezed, maar krijg ook geen antwoord meer...ik moet het modem ongeveer 3x per dag rebooten om toch nog wat te kunnen, het vervelende is dat de telefoon er de helft van de tijd ook uit ligt...en das nog het ergste.

Dan heb ik nog gelukkig geen huistel, maar kan me voorstellen dat het erg vervelend is dat je bijna niet bereikbaar bent of kunt uitbellen. voor mij is het vooral op mijn draadloze apparaten vervelend. ook als ik online game wordt ik er regelmatig uitgeknikkerd omdat er geen verbinding meer is. buiten het feit dat deze problemen er zijn ben ik vooral erg teleurgesteld in de afhandeling van mijn klachten door Telfort. Niemand wil maar reageren of juist advies geven. dus fredje....denk dat je het zelf maar dient op te lossen!
Er komt een storingsmelding...we zijn nu weer positief...!
Badge
Er komt een storingsmelding...we zijn nu weer positief...!
wat bedoel je daarmee?
Ik heb ook nu bijna 2 weken heel slecht verbinding wij kunnen niet bellen ook niet gebeld worden ze zijn te bereiken op 0900 nr die ik niet kan bellen omdat ik lyca simkaart heb .dus ik weet niet wat ik moet doen.
Badge
Jammer dat Telfort zelf nog niet reageerd terwijl ze wel actief op het forum zijn!
Badge
ik heb gister mijn telfort abonnement opgezegd. ik raad iedereen met problemen aan om het abonnement op te zeggen. Telfort kan deze problemen niet voor jullie oplossen!
Ik heb ongeveer een half jaar exact dezelfde problemen met wegvallend internet. De Modem lijkt wel DSL te hebben maar internet valt spontaan uit.
Voorheen met de Zyxel. Sesrvocedesk gebeld en metingen wijzen uit  dat de verbinding wel stabiel is.  Ja dat klopt misschien voor de DSL tot aan het modem maar niet van het  modem naar mijn PC of WiFi. Omdat ik er toevallig achter kwam dat ik teveel betaalde voor mijn (oud) abonnement (nu met dezelfde producten zo'n 11,00 p.m goedkoper) kreeg ik ook een nieuw Modem en volgens Telfort zouden daarmee alleproblemen verholpen zijn.
Niet dus. Ik heb sinds één week nu een Experia Box en het is alleen nog maar erger geworden. De Vaste PC gaat goed tot nu toe, maar de verbinding met alle WiFi apparaten is een ramp.
Soms heb je een kwartier verbinding, maar wel erg traag.dan valt deze weg en kan het soms een uur duren voordat deze weer up komt.
Soms helpt het als je direct naast het modem gaat staan. Maar ja, de hele avond met het hele gezin in de hal bij de meterkast is nou ook niet echt gezellig.
Weet iemand de oplossing ? Telfort ?
Volgende week maar weer eens de helpdesk vragen .........  zucht.
Reputatie 8
Badge +19
@Stokker

@Stokker

Goeie Tip !

Ik heb nu mijn instellingen als volgt:
WLAN - Settings

Wireless Mode    Mixed 802.11n, 802.11g and 802.11b
Bandwidth   20/40MHz
Channel   11
Extension Channel   7
Protected Mode   OFF
802.11e/WMM QoS   ON
IGMP Snooping   ON

Draait nu een week zonder problemen.

Thanks