vraag

Wegvallende internetverbinding en haperende tv

• 14 september 2020
  • 5 reacties
  • 78 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds ik de internetsnelheid(glasvezel) verhoogt heb naar 100mbits up en down is onze verbinding slechter geworden. Regelmatig valt de verbinding weg en soms laadt de gids en de zenders niet. Regelmatig de ontvangers en de modum gereset en harde resets uitgevoerd en mocht niet baten. We hebben al 5 jaar de experia box v8. Is het mogelijk dat deze aan vervanging toe is?

De internet en WiFi testen geven normale cijfers aan alleen bij de Playstation 4 internet test wil dit nog wel een variëren. 

Ook weigert de witte afstandsbediening regelmatig en nieuwe batterijen helpen niet. Soms helpt het als er mee geschud wordt alleen denk ik niet dat dit de bedoeling kan zijn. Is er een mogelijkheid deze ook opgestuurd te krijgen? En hoe moet ik dit aanvragen? 

5 reacties

Reputatie 2

Welkom op ons Forum @John81. Het is zeker mogelijk dat dit modem aan vervanging toe is. Wanneer je glasvezel thuis hebt met nog een extra snelheid in het pakket, dan is het sowieso verstandig om dit modem te wisselen voor een nieuwere versie. Dan kunnen we gelijk kijken of het nieuwe modem ook de problemen die je ervaart oplost. Ik heb je daarom direct een nieuw exemplaar toegestuurd. 

Verder lijkt het mij ook niet de bedoeling dat je flink moet schudden met je afstandsbediening om vervolgens te kunnen zappen. Wanneer nieuwe batterijen ook niet werken, dan lijkt mij een nieuwe afstandsbediening inderdaad een goed idee. Die heb ik je ook direct toegestuurd en hoef je dus zelf niet aan te vragen. 

Laat maar weten of het nieuwe modem en de afstandsbediening de problemen oplossen! Ik verwacht dat je deze week de apparatuur nog in huis hebt. 

Reputatie 1

Beste Niek,

Bedankt voor je reactie en het adequaat handelen.

Zodra de problemen zijn verholpen met de modem en afstandsbediening zal ik dit vermelden.

Reputatie 1

Beste Niek, 

Ik heb de afstandsbediening ontvangen echter krijg ik hem iet gekoppeld. Het gaat om de D3 en ik heballe koppel odes 2x geprobeerd. 

De te koppelen tv is een Phillips 42PFL8404H/12.

Zijn er nog andere koppelcodes dan 10, 20 en de lijst die gedownload kan worden?

Ik hoor graag

Reputatie 1

Alle tweemijn problemen zijn opgelost.

De modem is geïnstalleerd en tot nu toe heb ik nog geen wegvallende verbinding gehad.

De afstandsbediening is ook gekoppeld. Dit niet met de procedure die Telfort biedt met de koppelcodes maar via de KPN koppelcode en procedure. Dit is wel wat gek aangezien ik een Telfort afstandsbediening heb.

Reputatie 2

Mooi om te lezen dat beide problemen opgelost zijn. Ik zie verder inderdaad dat er verschillende koppelcodes op de sites staan van Telfort en KPN. Aan de Telfort zijde heb je een enorme lijst met koppelcodes (in het PDF-bestand) voor de D3 versie van de afstandsbediening in combinatie met een Philips tv. Ik kan me voorstellen dat de site van KPN duidelijker is. Met het ook op de toekomst lijkt me dat ook het belangrijkst. 

Laten we verder hopen dat de verbrekingen wegblijven. Mochten er toch weer problemen ontstaan, kom dan weer bij me terug. 

Reageer