beantwoord

Wegvallende internet meerdere malen per uur

• 27 augustus 2015
  • 1 reactie
  • 622 keer bekeken

Ik ben al meer dan 8 jaar klant bij telfort. Sinds 3,5 maand geleden ben ik automatisch zonder enige bericht overgezet van vdsl naar vector vdsl. Sinds dat moment heb ik veel last van wegvallende internet, soms wel 7x per uur. Ik heb in de tussentijd al meer dan 6 monteurs over de vloer gekregen. Iedereen had een andere theorie. De een dacht dat het aan kabels lag(alles vervangen), de ander dacht aan kapotte binnenbekabeling. Sommigen die binnen 5 minuten waardes meten en dan weer weggaan maar sommigen die ook echt een paar uur bezig waren. Er is in tussentijd een poortwisseling gedaan, verschillende routers gestuurd maar tevergeefs. Internet en dus ook interactieve tv vallen meerdere keren per uur weg.
Na deze is er weer een monteur gestuurd en die heeft beide modems direct aangesloten op isra punt. Wat blijkt: bij beide modems viel internet weg. Het probleem zit hem dan toch in de signaal die binnenkomt.
Een paar dagen later een andere monteur die over "bovengrondse" bekabeling gaat heeft waardes gemeten die niet kloppen met de gemiddelde waardes. Hij heeft ook geconstateerd dat er 100Mbps van wijkcentrale naar israpunt gemeten moet worden, maar dit is slechts 44Mbps. Ze zijn bij mij in de buurt bezig met het bouwen van een school, misschien dat de bouwvakkers een ondergrondse bekabeling hebben geraakt. Een paar dagen later is er een monteur die over de ondergrondse kabels gaat. Deze heeft geconstateerd na 5 min meten dat alle kabels ok zijn. Zijn collega was bij wijkcentrale en hij meet dan vanaf de isra punt. Hij denkt dat het aan 2 dingen kan liggen: of de kabel die van beneden komt en naar boven gaat moet vervangen worden (ik woon op 3 hoog) of de kast/"printplaat" na de poort in wijkcentrale moet vervangen worden. Hij zou dit doorgeven aan telfort. Ik heb daarna niks meer vernomen van telfort.
Helaas heb ik bijna meer dan een week niks vernomen van WebCare. Die zouden mij vrijdag terugbellen maar ik heb nog niks gehoord.
Nu heb ik gelukkig nog contact met monteur "bovengronds", hij zei dat hij nog feedback terug zou krijgen van kpn/telfort.

Zelf heb ik iets geconstateerd wat zeer vreemd is. Mijn internet is vandaag voor het eerst niet weggevallen. Ik meet normaal via wifi (speedtest)14Mbps UPload en 20-30 Mbps download snelheid maar vandaag was upload snelheid nihil rond de 0.3 Mbpsen download snelheid 22Mbps(normaal). Ik kan nog net normaal sites openen.

Ik heb dit al zo vaak gevraagd. Waarom kan ik niet teruggezet worden naar mijn oude abbonement VDSL of gewoon mijn upload snelheid van 20 naar bijvoorbeeld 2-4Mbps verlagen en zien hoe het gaat. Dit is mij meer dan 4x om te doen maar iedere keer wordt dit niet nageleefd.

Wanneer wordt dit nou een keer gedaan zodat ik gewoon weer normaal kan internetten en tv kijken?3.5 maand is wel heel lang..
Bedankt
icon

Beste antwoord door Stephen 1 september 2015, 19:49

Beste mitdrissia, excuses voor de late reactie en welkom op het forum! Ik betreur het enorm dat je problemen ervaart met je verbinding en dat vooral na zoveel bezoekjes van monteurs. Om je verder van dienst te zijn ontvang ik graag je naw-gegevens in een privébericht. Bij voorbaat dank.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 8
Badge +16
Beste mitdrissia, excuses voor de late reactie en welkom op het forum! Ik betreur het enorm dat je problemen ervaart met je verbinding en dat vooral na zoveel bezoekjes van monteurs. Om je verder van dienst te zijn ontvang ik graag je naw-gegevens in een privébericht. Bij voorbaat dank.