beantwoord

Wegvallende DSL

  • 12 september 2015
  • 5 reacties
  • 1371 keer bekeken

Ik heb sinds twee dagen last van een telkens wegvallende DSL verbinding. Heb al samen met helpdesk overbodige splitter weggehaald, en het modem ge-reset. DIt leek even te werken, maar een paar uur later begon de ellende weer. Heb de DSL probleem checklist gevolgd. Elke paar minuten valt de DSL helemaal uit, alle lampjes behalve power en wireless gaan uit op het modem. Even later komt de verbinding weer terug. Toen ik voor de tweede keer de helpdesk belde viel halverwege het gesprek mijn mobiele telefoon uit (niet Telfort, gewoon lege batterij), en daarna was het alweer 5 uur geweest en de helpdesk gesloten. Dus even kijken of hier iemand iets weet.

Wat meer gegevens:
Modem: Arcadyan VGV7519
Firmware: 02.00.135W4
Stukje van Security Log van modem:


09/12/2015 19:53:44 DHCP Client: [ATM3]Send Release
09/12/2015 19:53:43 DSL Media Down !
09/12/2015 19:53:42 DHCP Client: [ATM1]Send Release
09/12/2015 19:52:18 TR069: Inform Fail!!(Invalid URL or ACS unreachable)
09/12/2015 19:52:18 TR069: Remove host rijswijk1.cust.kpn.net dns record.
09/12/2015 19:52:18 TR069: Sending 1 BOOT inform.
09/12/2015 19:42:38 DHCP Client: [ATM3]Receive Ack from 10.170.96.1,Lease time=75930
09/12/2015 19:42:37 DHCP Client: [ATM3]Send Request, Request IP=10.170.99.12
09/12/2015 19:42:37 DHCP Client: [ATM3]Receive Offer from 10.170.96.1
09/12/2015 19:42:36 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
09/12/2015 19:42:36 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.170.155.254,Lease time=7200
09/12/2015 19:42:36 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.170.42.39
09/12/2015 19:42:36 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 82.170.155.254
09/12/2015 19:42:36 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
09/12/2015 19:42:35 DSL Media Up !
09/12/2015 19:40:58 DHCP Client: [ATM3]Send Release
09/12/2015 19:40:57 DSL Media Down !
09/12/2015 19:40:56 DHCP Client: [ATM1]Send Release
09/12/2015 19:35:33 DHCP Client: [ATM3]Receive Ack from 10.170.96.1,Lease time=76355
09/12/2015 19:35:32 DHCP Client: [ATM3]Send Request, Request IP=10.170.99.12
09/12/2015 19:35:32 DHCP Client: [ATM3]Receive Offer from 10.170.96.1
09/12/2015 19:35:31 DHCP Client: [ATM3]Send Discover
09/12/2015 19:35:31 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.170.155.254,Lease time=7200
09/12/2015 19:35:31 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=82.170.42.39
09/12/2015 19:35:31 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 82.170.155.254
09/12/2015 19:35:31 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
09/12/2015 19:35:31 DSL Media Up !
09/12/2015 19:33:55 DHCP Client: [ATM3]Send Release
09/12/2015 19:33:55 DSL Media Down !

Bijgevoegd ook een paar screenshotjes van mijn VDSL status pagina:

Verbinding ok(?):



Verbinding valt weg:



Verbinding weggevallen:



PS. Tijdens het typen van dit topic is mijn internet 3 keer uitgevallen.
PPS. Ik kan nu ook geen TV kijken, kan ik 'valsspelen' en toch op zondag de helpdesk bellen?
icon

Beste antwoord door wrietberg 21 september 2015, 20:03

De nieuwe poort van KPN is geactiveerd, en alles lijkt weer naar behoren te werken...
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Ik zie dat je de nieuwe firmware hebt. Sinds wanneer heb je die? Er zijn issues mee namelijk.

https://forum.telfort.nl/modem-firmware-280/arcadyan-firmware-update-0200135w4-51671

Al 'n harde reset geprobeerd?
Ik zie dat je de nieuwe firmware hebt. Sinds wanneer heb je die? Er zijn issues mee namelijk.

https://forum.telfort.nl/modem-firmware-280/arcadyan-firmware-update-0200135w4-51671

Al 'n harde reset geprobeerd?


Ik heb werkelijk geen idee wanneer de nieuwe firmware geïnstalleerd is. Ik heb problemen sinds afgelopen vrijdag ochtend, dus misschien dan? ;-)

Yep, heb al reset knopje gepoerd (twee keer), geen verschil. Ik ga morgen (zondag) wel even proberen te bellen. Op de contact pagina staat dat je op zondag wel kan bellen voor vragen over Interactive TV. Nou, ik heb wel een vraag: Waarom werkt het niet? 😉
Ok, nog steeds geen verbetering.

Wat is er intussen gebeurd:

Splitter weggehaald
Kabeltje tussen modem en aansluitpunt vervangen
Telefoon stekker doosje gecontroleerd, monteur heeft dat ook nog ge-dubbelcheckt.
Modem ge-reset, aantal keer
Twee monteuren van KPN zijn langs geweest. De eerste zag een fout in een van de draadjes, de tweede zegt dat er niets mis is met de lijn, heeft de boel overgezet op een reserve lijn, waar volgens hem ook niets mis mee is. Geen verschil.

Ik zit nu dus al een week zonder normaal internet, televisie en telefoon.
Ok, ik begin nu toch wel een beetje pissig te worden. Inmiddels is een derde monteur langsgeweest, en die kwam erachter dat de poort in de wijkkast defect was. KPN heeft mij dus overgezet op een andere poort, en vanaf het moment van aanpassen door de monteur en poort-persoon van KPN kan het blijkbaar 1 tot 3 uur duren totdat alles weer werkt.

Niet dus. De aanpassing werd gedaan rond 5 uur, en nu is het 10 uur. Het enige dat mijn (inmiddels 5 geresette) modem zegt: Line status SILENT

Ik weet dat het aan KPN ligt, maar dit betekent dus dat ik nu het hele weekend helemaal geen internet, televisie en telefoon heb. Ook vind ik het een beetje flauw dat niemand van Telfort hier op dit forum even reageert.
De nieuwe poort van KPN is geactiveerd, en alles lijkt weer naar behoren te werken...