beantwoord

Wegvallende diensten met glasvezel

• 23 maart 2017
  • 16 reacties
  • 876 keer bekeken

Ik heb al een maand glasvezel en ik heb bijna elke dag storing en ik moet steeds gaan restten en de snelheid is niet echt sneller geworden. Echt niet tevreden over de glasvezel van telfort. Waarom heb ik steeds storing,weet iemand dat?
icon

Beste antwoord door Leon 13 april 2017, 15:00

Hoi SNOOPYTJAI,

Ik zie dat je een ander topic hebt gevonden met de zelfde vraag. Mijn voorstel is dan ook om je telefoon issue daar verder te behandelen.

Per privébericht heb je me verteld dat een andere internetkabel het probleem met de internetsnelheid opgelost heeft. :)

Hier gaat nu een slotje op!
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

16 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Branden de lampjes op het glasvezel kastje wel als dit zich voordoet en wat is het type modem wat verbonden is met dit kastje
Reputatie 5
Badge +1
Welkom op ons forum ckchoi!

je mag inderdaad van een Glasvezelverbinding (ook met ADSL overigens) wel verwachten dat die stabiel is. Ik ben ook benieuwd wat voor modem dat je gebruikt. En valt je iets op wat betreft de lampjes op het modem en ook op het glasvezelkastje aan de muur ten tijde van de uitval?
Hoi,ik heb ZyXel modem. Ik zal ga kijken als ik weer storing heb of ik bij de glasvezel branden. Als ik normaal verbinding heb dan branden alle lichten van de glasvezelkastje en de modem ook! Ik zag toen storing had alleen bij de modem met een rode lampje bij internet en daarna ging ik restten en is heel vaak gebeurt maar ik zal volgende keer ook bij de glasvezelkastje kijken als er storing is. Maar kun u kijken of ik vaak storing heb en waarom snelheid niet echt snel is?!?!?!??!! Alsvast bedankt!!!!!
Net weer storing gehad en ik had bij de glasvezelkastje gekeken en alle 3lamoen branden gewoon maar de modem brand weer rode lampje bij internet en dat is steeds de storing. Is echt niet normaal dat zo vaak is gebeurd!!!!!!!!!!! Ik ben eigenlijk ook nou zat nu steeds storing!!! Kan u snel Uitzoeken hoe dat komt?! Ik heb ook privebericht naar Stephen gestuurd maar geen antwoord!!!
Webcare reageert niet op ongevraagde priveberichten.
En ze zijn tot maandag afwezig.
Je zal dus tot maandag moeten wachten op een reactie van webcare.

Deze probleemoplosser heb je al doorlopen?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/problemen-oplossen/internet/ik-gebruik-een-zyxel-of-experia-modem/ik-gebruik-internet-via-glasvezel.htm
Reputatie 5
Badge +1
Goedemorgen ckchoi,

Het lijkt er toch heel sterk op dat jouw modem z'n beste tijd heeft gehad! Je huidige modem heb je inmiddels ook al wel weer een hele tijd. Ik heb een andere voor je besteld. ;)

Ik hoor het graag wanneer je 'm binnen hebt!
Dag Leon,
Ik heb net weer storing met internet en ik ging gelijk naar de modem kijken of het alle lichten branden en of het groen is en dat is allemaal goed alleen bij de glasvezelkastje brand een rode licht bij Ethernet. Ik heb wel internet ontvangs maar geen internet. Wat betekent de rode licht bij Ethernet? Ik had de stekker bij de glasvezelkastje er uitgetrokken en weer ingedaan en de modem gerest maar steeds valt de internet uit! Kun u A.U.B. mijn helpen? Het is erg vervelend dat steeds de internet uitvalt! Ik heb nu nieuwe modem en toch steeds die storing,kun u bij jullie kijken waar aan ligt? Volgens mij liggen de storing bij jullie of bij de glasvezel want steeds dat ik glasvezel heb dan heb ik bijna elke dag storing en de snelheid is best traag!!! HELP ME A.U.B. OM OP TE LOSSEN!!!!!!! Ik hoop dat u mij snel kan helpen,alvast bedankt!!!

Mvg,C.K.Choi
Reputatie 8
Ik heb net weer storing met internet en ik ging gelijk naar de modem kijken of het alle lichten branden en of het groen is en dat is allemaal goed alleen bij de glasvezelkastje brand een rode licht bij Ethernet. Ik heb wel internet ontvangs maar geen internet. Wat betekent de rode licht bij Ethernet?
Om wat voor glasvezelkastje gaat het?
1. ----> https://mijnglasvezelverbinding.nl/wp-content/uploads/2015/06/NT.jpg
2 .----> < of zoiets ?? >
3. ----> of nog een andere type?

Rood lampje betekent meestal dat de snelheid om de een of andere manier niet wordt gehaald.
En dat kan dat weer duiden op:
4. slecht (oranje) ethernet kabeltje tussen ethernet-poortje van het glasvezelkastje, en de router
-----> wissel eens uit met een ander ethernet kabeltje.
5. misschien een power adapter van het glasvezelkastje welke niet goed voldoet?
-----> Kun je eens proberen met een andere 12 Volt power adapter (circa 2A)
------ van een ander computer accessoire zoals bijv. een externe USB-harddisk.
Mijn glasvezelkastje is NT en is door de monteur vanTelfort erop gezet en de kastje is helemaal nieuwe van Telfort en de kabels ook maar dat hoop ik dan! Is toch raar als allemaal nieuw zijn en toch niet goed werkte! Ik wil nu echt opgelost zijn want is echt vervelend dat ik steeds geen internet heb. Kan Telfort niet kijken wat nou de oorzaak is van de storing? Eerst zeggen ze dat glasvezel goed zijn en snel en beter is maar ik merk helemaal nix van,alleen maar ellende!!! IK WIL NOU ECHT DAT HET OPLOST IS! Ik wil niet steeds horen welke glasvezelkastje heb je en welke modem heb je want jullie Telfort kan allemaal zien wat ik in huis heb van jullie,ik word het beetje moe van als het begrijpt wat ik bedoel! Is al 2 maanden lang ellende en ik moet gewoon betalen voor dat ellende!!!!!!!!!! Ik hoor graag SNEL de oplossing van je Telfort!!!!!!!

Mvg,C.K.Choi
Reputatie 8
Ik ben niet van Telfort.
Klagen alleen dat het opgelost moet worden helpt niet.
Daar kan ik of een ander (als mede internetgebruiker) die mogelijk een reactie gaat plaatsen "op afstand" echt niet aan zien wat er aan scheelt.

Gewoon de vragen beantwoorden om op die manier gericht helder te krijgen, waar het aan zou kunnen liggen. Ook nieuwe kabels, vers uit de blisterverpakking kunnen storingen vertonen.

Bedenk dat webcare als die reageert ook een aantal standaardzaken met je zal willen doorlopen om helder te krijgen waar het aan zou kunnen liggen, om op die wijze efficiënt de mogelijke vervolgstappen te kunnen inzetten. Alleen wacht webcare doorgaans eerst nog wel een aantal dagen, voordat die gaat reageren. Met het weekend voor de deur, lijkt me "haast" geboden in de helderheid van je antwoorden.
Hoi,
Zelfst mijn huistelefoon doet raar met rare toon als ik opneem. Dus mijn glasvezel werkt echt niet goed,er is toch wat aan de hand met Telfort glasvezel!!!!!!!! Ik ben benieuwd hoe lang het duurt dat ik echt geholpen ben met de problemen en opgelost zijn.
Reputatie 8
Dat er wat aan de hand is, is duidelijk uit je eerdere klachten.

5 dagen terug is er een nieuwe modem/router naar je toegestuurd. Heb je die nu aangesloten?
Zo ja, ligt het probleem kennelijk dus niet op dat niveau, want er lijkt geen verbetering te zijn.
Heb je inmiddels zoals eerder gevraagd het ethernetkabeltje uitgewisseld met een ander exemplaar tussen glasvezelkastje en modem/router?

Met de ontvangst van de nieuwe modem/router heb je nu in ieder geval even een extra exemplaar power-adapter die je tevens als combinatie kunt testen en uitwisselen met de aansluiting op de modem/router, en als dat geen verschil maakt, met die van het NT-glasvezelkastje.
Ik heb nieuwe modem gekregen en mijn oude modem is al terug gestuurd dus ik heb geen ander poweradapter meer. En extra ethernetkabels heb ik niet. Ik zag bij de de glasvezelkastje steeds rood/orange lampje branden bij Ethernet. Maar ligt echt aan de glasvezel want toen ik geen glasvezel had ging allemaal goed! Babylonia,je advies is wel goed maar als je niet extra's kabels hebben dan kan je ook niet uitproberen. Ik vraag me af of bij Telfort een monteur hier heen kan sturen om te kijken en testen wat nou aan ligt!
Reputatie 8
Ik zag bij de de glasvezelkastje steeds rood/orange lampje branden bij Ethernet.
Vandaar dat ik je specifiek verwijs naar opties om een aantal testen door te voeren die daarmee te maken kunnen hebben.

Ik vraag me af of bij Telfort een monteur hier heen kan sturen om te kijken en testen wat nou aan ligt!
Stel dat het gewoon aan een kabeltje ligt, wordt het met voorrijkosten, uurloon van een monteur wel een erg dure aangelegenheid om dat even uit te wisselen, voor iets wat jezelf ook kunt testen.

Er inderdaad, er kan natuurlijk best een monteur aangestuurd worden om dat uit te testen.
Ben je ook bereid om de kosten daarvan uit eigen zak te betalen mocht de oplossing in een van die aangereikte opties liggen? Expliciet gezien is het "thuis netwerk" namelijk je eigen verantwoording.
De kosten die daarmee samenhangen feitelijk dus ook.

maar als je niet extra's kabels hebben dan kan je ook niet uitproberen.
Morgen in een woonplaats waar het koopzondag is, avondwinkel, of anders als dat niet het geval is, na het weekend dan maar even naar de winkel gaan om enkele kabeltjes te kopen.

In een "normaal" huishouden is er doorgaans wel een doosje met reservelampen, batterijen, zekeringen voor de elektriciteitskast, verbanddoos, zaklamp en kaarsjes voor als de stroom uitvalt.
Een aantal reserve ethernetkabels hoort daar IMO ook bij voor zo'n belangrijk deel binnen de tegenwoordige tijdsbesteding waarbij van "internet" gebruik wordt gemaakt.
Hoi,
Mijn thuistelefoon geeft geen geluid als iemand mij belte.Ik heb de geluid van mijn telefoon ze hard gezet. Ik dacht eerst dat aan mijn ouwe draadloostelefoon lag en toen heb ik een nieuwe draadloostelefoon gekocht maar nog steeds geen geluid als iemand mij belt maar ik zie wel bij de display bij de nummerweergave wel een nummer die mij belde. Weet iemand waar aan ligt? Verder kan ik gewoon naar iemand bellen en opnemen als iemand mij belt maar geen geluid! Deze probleem heb ik sinds dat ik glasvezel heb van Telfort! Alle kabels is goed aangesloten bij de modem enzo en zelfst de telefoonkabel vervangen van de modem naar de telefoonkastje. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Reputatie 5
Badge +1
Hoi SNOOPYTJAI,

Ik zie dat je een ander topic hebt gevonden met de zelfde vraag. Mijn voorstel is dan ook om je telefoon issue daar verder te behandelen.

Per privébericht heb je me verteld dat een andere internetkabel het probleem met de internetsnelheid opgelost heeft. :)

Hier gaat nu een slotje op!