beantwoord

Wegvallend internet om de 2-5-10 minuten.

• 30 september 2014
  • 28 reacties
  • 814 keer bekeken

Hallo,

Wij hebben sinds een paar dagen Telfort (Glasvezel). Zoals je kunt zien in de speedtest is het best wel redelijk, meegenomen een snelheid verlies door de router etc. Soms haal ik de 70, in ochtend/middag ook wel eens.

Nu skype ik regelmatig en game ik ook wel, hierbij heb je een constante verbinding nodig die niet wegvalt. Zeker tijdens skypen merk je dat het internet telkens wegvalt en hij de verbinding opnieuw moet aan gaan maken.

Het zelfde probleem geld als ik rechtstreeks de kabel in laptop gooi ipv via de router.

Oftewel internet valt gewoon helemaal weg voor 10-20 seconden en heeft tijd nodig om weer aan te slaan.

Waar kan dit in zitten? Lijkt bij de provider te zitten...

Mvg,

Jasper
icon

Beste antwoord door Stephen 18 mei 2015, 20:43

@Freestyle,

Ik heb begrepen dat je een nieuwe router gaat aanschaffen en dat wij een deel van de kosten vergoeden. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen dan verneem ik dit graag van je.

Stephen
Bekijk reactie

28 reacties

Wel eens (bedraad) bijv met ping -n 1000 google.nl getest of de pingtijden wel constant zijn. Bij verlies zou dat zeker zichtbaar moeten worden

Deze speedtest eens gebruiken

http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html
Hoi,

Dat heb ik net gedaan (zie bijlage). Wat bedoel je precies met ping -n 1000 google.nl?
Ik heb ping -n gedaan.

Hij timed-out zoals aangegeven in bijlage. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Bij de timed-out is er geen verbinding naar in dit geval de ipadres 8.8.8.8 hetzelfde gebeurt vermoedelijk als bij skype de verbinding weg valt.

Kan door de PC/software, router, glasvezelmodem, slechte netwerkkabel of verder in het netwerk van Telfort veroorzaakt worden. Het hoort in ieder geval niet en pingtijden hoger dan 15-20 ms ook niet.

Je zou de laptop eens rechtsreeks aan kunnen sluiten op het glasvezelmodem. Dus zonder router. De laptop krijgt als het goed is gewoon een internet verbinding als de netwerkverbiding op DHCP staat ingesteld. en dan weer testen met ping.
Glasvezelmodem en router eens 5-10 minuten van de spanning halen en daarna weer testen
Mocht nog met een andere pc kunnen testen
Hoi,

Vanochtend een tijd met laptop direct op de glasvezelmodem aangesloten.
Getest met ping, (zie bijlage). Net zoals met router krijgt die meerdere time-outs.

Modem ook al van spanning afgehaald en opnieuw gedaan, helpt allemaal niet. Alsook een andere pc en laptop geprobeerd, maakt niets uit.

Andere suggesties?
De kans is wel heel klein dat de oorzaak nog bij jouw ligt nadat je alles getest hebt. Enige oplossing is de helpdesk 088 - 1200 000 te bellen en aangeven wat je allemaal al getest hebt.
Ik raad aan om deze bevindingen door te spelen naar de helpdesk (want ze zullen waarschijnlijk precies dezelfde tests vragen). Ze kunnen ook een lijnmeting op afstand doen. Waarschijnlijk zit er een probleem of in het modem of ergens op het pad naar jou toe, maar dat zou Telfort voor je kunnen uitzoeken. Let wel, kan wel wat tijd overheen gaan. 😕
Heb gisteren de helpdesk gebeld, rechtstreekse verbinding nogmaals getest (zat eerder op de sitecom van telfort en niet rechtstreeks).

Rechtstreeks geeft die geen foutmeldingen, de sitecom(router) wel. Dit betekent dus dat de fout in de router zit.

Vandaag bellen om te kijken wat de oplossing kan zijn.
[kijkt vreemd]

Maar je had eerder toch ook rechtstreeks getest en toen had je toch ook timeouts? Kan soms dat ze ook om een 24-uurs test (of langer) vragen.
Reputatie 8
Badge +16
@Freestyle,

Welkom op het forum! :)

Vervelend dat je problemen ervaart met je internet verbinding.
Graag ontvang ik jouw NAW-gegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst kan ik de voortgang voor je volgen en je voorzien van updates.

Stephen
[kijkt vreemd]

Maar je had eerder toch ook rechtstreeks getest en toen had je toch ook timeouts? Kan soms dat ze ook om een 24-uurs test (of langer) vragen.

Ja dat was mijn fout, ik dacht dat rechtstreeks gewoon via de sitecom was, wist niet dat die als router functioneerde. Na dit aan de telefoon te hebben besproken heb ik hem dus rechtstreeks in het kastje van de glasvezel aan de muur gedaan vandaar.
Reputatie 8
Badge +16
@Freestyle,

Bedankt voor jouw gegevens en terugkoppeling. Ik zal jouw bevindingen doorgeven aan de technische afdeling en aangeven dat het waarschijnlijk aan de router ligt. Zij zullen dit verder onderzoeken en zo spoedig mogelijk contact met jou opnemen. In de tussentijd kun jij mij altijd benaderen voor vragen of opmerkingen. Fijn weekend!

Stephen
Thanks, ik hoor graag wanneer jullie meer weten.

Fijn weekend!
Reputatie 2
Badge +2
Ik heb dit probleem ook gehad met een sitecom router.
Ik heb toen maar een ander merk router gekocht (tp-link) voor 25 euro. Daarna nooit geen problemen meer gehad met wegvallende verbinding.
Dus ga er maar vanuit dat het gewoon aan je router ligt.
Niet standaard want mijn sitecom router heeft dat probleem niet.
Reputatie 2
Badge +2
Die van jou toevallig niet maar de meeste types geven dit probleem.
Jij heb dus geluk.
Reputatie 8
Badge +16
@Freestyle,

Jouw klacht is nog in behandeling. Ik heb zojuist een reminder gestuurd om er wat spoed achter te zetten en hou de voortgang voor je in de gaten.

Stephen
@Freestyle,

Jouw klacht is nog in behandeling. Ik heb zojuist een reminder gestuurd om er wat spoed achter te zetten en hou de voortgang voor je in de gaten.

Stephen

Hoi Stephen,

Ik heb momenteel weer even wat meer tijd om handen, dus ook om te gamen oid.
Het probleem wat ik destijds heb aangekaart doet zich nog steeds voor.

Vrijwel zeker zit dit dus in de router van sitecom die jullie hebben meegeleverd bij de aansluiting.

Zijn er verder nog oplossingen te bedenken of dingen die ik kan doen?

Ik hoor graag van je.

Gr. Jasper
Reputatie 8
Badge +16
@Freestyle,

Wat jammer dat de problemen zich nog steeds voordoen. Ik heb zojuist een ticket ingeschoten. Mijn collega's gaan zich hierover buigen en nemen na het weekend contact met jou op. Als blijkt dat de router de boosdoener is dan zal deze door ons worden vervangen. In de tussentijd kun je mij gerust blijven benaderen voor vragen of opmerkingen. Bij deze wens ik je alvast een fijn weekend!

Stephen
@Stephen

Je hebt mijn gegevens nog neem ik aan, dus ik hoor het wel.
Ik had gehoopt dat in de loop der tijd het wel zou veranderen, maar is helaas altijd blijven voorkomen. Hopelijk kunnen jullie tot een oplossing komen en anders de router vervangen. (lees hierboven van ruud68) dat het bij hem ook voorkwam.

Ik hoor het wel.
Fijne weekend!

Jasper
Reputatie 8
Badge +16
@Freestyle,

Ik heb begrepen dat het telefoontje van mijn collega's niet zo gelegen uitkwam.
Kun jij mij kenbaar maken op welke tijdstippen jij bereikbaar bent. Dan kan ik dit weer doorgeven.
Alvast bedankt!

Stephen
@Stephen

Je had een medebewoner aan de telefoon kreeg ik net te horen. Hij staat als contactpersoon bij jullie geregistreerd.
Ik zal in een privé bericht mijn 06 aan je geven. Daar ban ik in principe altijd op bereikbaar.

Gr. Jasper
Reputatie 8
Badge +16
@Freestyle,

Ik heb mijn collega's nogmaals gevraagd om een belpoging te wagen. Ik wacht nog even op een terugkoppeling.

Stephen
@Stephen

Ik denk dat ze dat vandaag hebben geprobeerd rond 11:45 (onbekend nummer). Ik zat toen in een vergadering. Overdag ben ik dus niet thuis (behalve maandag).

Zoals ik aangaf in het prive bericht, graag een tijd aangeven.

Bv. Maandag tussen 9-11 of Zaterdag tussen 10-12

Onderhand alweer twee weken geleden en nog geen contact gehad.

Jasper
Reputatie 8
Badge +16
@Freestyle,

Het is niet mogelijk om zaterdag 25 april contact met jou op te nemen. Daarom zal er contact met jou worden opgenomen op 4 mei tussen 17:00 en 21.00 uur. Kun je dit in je agenda noteren?

Stephen

Reageer