Wegvallend/geen internet op mijn Experiabox V8

• 25 februari 2018
  • 19 reacties
  • 284 keer bekeken

Ben al jaren klant van Telfort. Ik koop regelmatig de nieuwste apparatuur die aan Telfort gekoppeld wordt.. Mijn modem de V8 is sinds die jaren nooit vervangen (Véél uitval) terwijl bewezen is dat de V10 beter resultaat geeft voor TV, bellen en internet en ook stabieler is. Eea uitgetest met de V10 van mijn dochter !
Alleen nieuwe klanten krijgen een V10. Een bestaande klant moet berusten in de voorwaarden rond de uitlevering van Telfort. Riekt dit niet naar discriminatie ? Ben van plan mijn Abo over te zetten als er niets veranderd.

19 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Het modem beleid bij Telfort is dat alleen nieuwe klanten een V10 modem ontvangen en in jou geval krijg je dus als vervanging indien nodig een V8 modem en dit geld ook voor klanten die "dreigen" met opstappen
Badge +18
Het modem beleid bij Telfort uitgelegd:
https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350
Reputatie 1
Badge
Het modem beleid bij Telfort is dat alleen nieuwe klanten een V10 modem ontvangen en in jou geval krijg je dus als vervanging indien nodig een V8 modem en dit geld ook voor klanten die "dreigen" met opstappen

Klop nix van :8 ook ik heb een V10 gekregen ipv V8 ja geen nieuwe klant.

Ook niet uit te leggen V8 heeft geen Ondersteuning 5 GHz freqentieband + gastnetwerk
Reputatie 8
Badge +17

Ook niet uit te leggen V8 heeft geen Ondersteuning 5 GHz freqentieband + gastnetwerk

Er staat me bij dat V8 modems een tijdje niet leverbaar zijn geweest en dat je toen een V10 hebt ontvangen, ik vindt je reactie naar mij toe dus niet passen en ben er ook niet van gediend

Hierbij nogmaals de link v.w.b. het huidige modembeleid

Reputatie 1
Badge

Er staat me bij dat V8 modems een tijdje niet leverbaar zijn geweest en dat je toen een V10 hebt ontvangen, ik vindt je reactie naar mij toe dus niet passen en ben er ook niet van gediend

Hierbij nogmaals de link v.w.b. het huidige modembeleid

sorry maar wat je verteld klopt niet, en de waarheid is hard maar niet leuk om te horen....
Het is mij nu wel duidelijk. Er wordt zelfs ruzie gemaakt tussen beantwoorders over dit onderwerp !
Ik zal dus het abonnement moeten opzeggen om alsnog het gewenste apparaat te krijgen. Klant is immers koning ..................... ?
Reputatie 1
Badge
Het is mij nu wel duidelijk. Er wordt zelfs ruzie gemaakt tussen beantwoorders over dit onderwerp !
Ik zal dus het abonnement moeten opzeggen om alsnog het gewenste apparaat te krijgen. Klant is immers koning ..................... ?

Is maar net wie je aan de telefoon krijg bij telfort ! De een zeg A de ander B.....
Je kan ook een 2dehands fritzbox 7390 aansluiten met tweak file , heb ik ook getest (Glasvezel) werk prima :)

https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/fritzbox-7390-configuration-file-71805/index1.html#post606700

Sip instellingen (voor telefoon)
https://forum.telfort.nl/vast-bellen-339/fritz-box-7390-nieuwe-sip-instellingen-73024/index1.html#post601876
Reputatie 8
Badge +19

Je zit dan wel zes weken zonder internet, is dat erg..?
Reputatie 1
Badge

Je zit dan wel zes weken zonder internet, is dat erg..?

Is gewoon bizar bij telfort het beleid...kwestie van willen ipv niet gunnen..
T mobile is aardig aan de weg aan het timmeren om nieuwe klanten te trekken. Kan daar terecht tegen het zelfde tarief !
Reputatie 7
Badge +13
In ons modembeleid wordt aangegeven welk model je in welke situatie krijgt. Er zijn een paar uitzonderlijke situaties, zoals bijvoorbeeld een voorraadtekort van de V8. Dit is ook in dit beleid omschreven, zo'n situatie is bij Fiberdordrecht het geval geweest. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om problemen met je verbinding te hebben, Woppertje. Daar wil ik graag samen met je naar kijken. Kan je mij verder toelichten waar het knelpunt voor je zit? Valt je TV, internet en bellen verbinding in zijn geheel weg of valt uitsluitend je draadloze verbinding weg? Ik hoor het graag van je.
Reputatie 8
Badge +17
Edit
In ons modembeleid wordt aangegeven welk model je in welke situatie krijgt. Er zijn een paar uitzonderlijke situaties, zoals bijvoorbeeld een voorraadtekort van de V8. Dit is ook in dit beleid omschreven, zo'n situatie is bij Fiberdordrecht het geval geweest. Ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om problemen met je verbinding te hebben, Woppertje. Daar wil ik graag samen met je naar kijken. Kan je mij verder toelichten waar het knelpunt voor je zit? Valt je TV, internet en bellen verbinding in zijn geheel weg of valt uitsluitend je draadloze verbinding weg? Ik hoor het graag van je.

Bedankt voor uw reaktie. Ik ben al 50 jaar bezig om het mooiste geluid en beeld binnen te krijgen. Heb daardoor veel geld geïnvesteerd in high-end apparatuur die aangesloten is op Telfort (2x UDHD tv’s, een Blue Sound internetradio en 2 computers aangesloten via de kabel met behulp van homeplugs. Ook de DVD speler is op de kabel aangesloten. Daarnaast via wifi een laptop, 2 telefoons en een bewakingscamera.

Sinds langere tijd heb ik minder beeld kwaliteit en valt de tv regelmatig uit. Dit geldt ook voor het internet. Bekabeld of wifi maakt niet uit ! Bijzonderheid is dat daarbij niet alle apparatuur in werking is. Van overbelasting is dus geen sprake. Mijn dochter heeft een V10 van Telfort en die heb ik enige weken mogen lenen. De problemen waren toen nagenoeg verdwenen.

Als ik een eenmalig bedrag moet bij betalen voor een V10 dan sta ik daar niet negatief tegenover. Hoor graag van u !
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Woppertje, als ik het zo lees, dan rijst bij mij het vermoeden dat je huidige modem zijn beste tijd gehad heeft. Door dit defect valt je verbinding van tijd tot tijd weg, zowel bekabeld als via wifi. Gezien het eerdergenoemde modembeleid kan ik alleen een vervanging voor je huidige modem aanvragen. Hiermee verwacht ik wel verbetering, maar dit zal geen V10 worden. Kijk ik naar de specificaties van de V8, dan is dit apparaat zeker geschikt om een hoogwaardige ervaring te leveren. Voor TV wordt het signaal door onze TV ontvangers behandeld, daarin geef het modem enkel het signaal door. Volgens mij heeft de verbinding vanaf eerder, oktober 2014(sinds je klant bent bij Telfort), wel naar tevredenheid gewerkt en speelt deze klacht over de laatste maanden. Heb ik dat goed begrepen?

Je verzoe om eenmalig te betalen voor een Experiabox V10 kan ik niet honoreren. Deze optie is er niet. Om die reden wil ik een vervangende Experiabox voor je bestellen. Vind je dat goed?

@Fiberdordrecht, jimny heeft eerder bij ons verschillende vragen gesteld over het modembeleid en heeft zich hard gemaakt om hierover duidelijkheid te krijgen. Mede door zijn feedback is dit topic in het leven geroepen. Hij heeft het hier bij het rechte eind en hij weet ook van de hoed en de rand. Mochten er toch nog vragen over zijn, dan wil ik je vragen mijn eerdere bericht te lezen of me te benaderen via een privébericht. Dan houden we dit topic overzichtelijk en gericht op de vraag van Woppertje.
Reputatie 8
Badge +17
De V8 werkt overigens prima en als je daarnaast toch gebruik wilt maken van de 5 Ghz band is mijn advies om een Wifi versterker voor € 50,00 te bestellen in de webshop.
Als je deze versterker bedraad aansluit vanaf je V8 kun je gebruik maken van de 5Ghz band die niet op een V8 zit, heb zelf ook eentje in de woonkamer staan en bedraad aangesloten met de ethernetkabel en vanaf deze versterker de tv bekabeld aangesloten en als mijn kleinkinderen er zijn roepen ze steeds Opa jij hebt prima WIFI zonder haperingen op Netflix
Reputatie 1
Badge
De V8 werkt overigens prima en als je daarnaast toch gebruik wilt maken van de 5 Ghz band is mijn advies om een Wifi versterker voor € 50,00 te bestellen in de webshop.
Als je deze versterker bedraad aansluit vanaf je V8 kun je gebruik maken van de 5Ghz band die niet op een V8 zit, heb zelf ook eentje in de woonkamer staan en bedraad aangesloten met de ethernetkabel en vanaf deze versterker de tv bekabeld aangesloten en als mijn kleinkinderen er zijn roepen ze steeds Opa jij hebt prima WIFI zonder haperingen op Netflix

Erg goede Wifi versterker werk top voor xtra bereik....
http://fiberdordrecht.nl/?Providers_informatie:Telfort:Telfort_WiFi_Versterker
Reputatie 1
Badge

Als ik een eenmalig bedrag moet bij betalen voor een V10 dan sta ik daar niet negatief tegenover. Hoor graag van u !

Op marktplaats staan er zat te koop......
Reputatie 7
Badge +13
Dat zijn goede toevoegingen, jimny en Fiberdordrecht. Bedankt hiervoor! Laat onverlet dat de bekabelde verbinding dan niet weg moet vallen. Daarvoor heb ik inmiddels een vervangende Experiabox besteld.

De werking van een V10 die op Marktplaats wordt verkocht, kan ik niet garanderen. Deze apparaten horen retour gestuurd te worden nadat het contract is afgelopen. Weet niet hoe die daar terecht zijn gekomen.
Reputatie 8
Badge +19

De werking van een V10 die op Marktplaats wordt verkocht, kan ik niet garanderen. Deze apparaten horen retour gestuurd te worden nadat het contract is afgelopen. Weet niet hoe die daar terecht zijn gekomen.

En ik maak me sterk dat de meeste van KPN komen en die doen het dus niet op het Telfort netwerk... 😉

Reageer