beantwoord

wegvallen verbinding wifi

• 4 februari 2013
  • 7 reacties
  • 1871 keer bekeken

Badge
Ons eerste modem bleek niet goed te zijn. Dit is keurig opgelost en we hebben een ander modem gekregen. Alles werkt nu naar behoren, op 1 ding na: ongeveer om de dag geeft mijn laptop aan dat er geen verbinding is maar er wel verbindingen beschikbaar zijn. wanneer ik dan het netwerkcentrum open blijkt dat onze verbinding er niet tussen staat. Op het modem werkt alles naar behoren: alles wat groen moet zijn is groen! Wanneer uj nu op het blauwe (WLan) knopje druk en dus even de wlan uit- en weer inschakel staat de verbinding weer in het rijtje beschikbare verbindingen. M.a.w. om de dag valt het signaal weg. Hoe kan dit en wat is er aan te doen. Fijn dat alles goed werkt, maar dit is wel een beetje irritant!
Graag hoor ik van jullie.

Gr. Jaap
icon

Beste antwoord door af.antoni 7 februari 2013, 09:39

eerlijk gezegd weet ik niet of het is bij netstroom of accu; nooit op gelet. Maar heb het voor de zekerheid gedaan ook al draai ik niet op Vista, maar op 7. Eens zien of dit helpt. Laat het weten, thnks!
tot nu toe gaat het goed!
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Dit hoeft niet aan de wifi van de modem te liggen.
Heb je de driver van de wifi-netwerkkaart in de laptop al eens vernieuwd..?
Badge
Heb ik gedaan en het bleek dat de nieuwste versie erin zat. Daar ligt het dus niet aan en het probleem deed zich vanmiddag (alweer) voor....
Reputatie 8
Badge +19
Heb ik gedaan en het bleek dat de nieuwste versie erin zat. Daar ligt het dus niet aan en het probleem deed zich vanmiddag (alweer) voor....

Is de laptop tijdens het uitvallen van wifi op het stroomnet aangesloten of werkt hij dan op de accu..?

Indien dit alleen gebeurd als de laptop op de accu draait kan het in de energie-instellingen zitten.
Windows Vista wil hier nogal eens last van hebben.

Ga op de laptop eens naar 'Energiebeheer/Geavanceerde energie-instellingen wijzigen'.
Zoek in de lijst de regel op "Instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk" en klap deze uit middels het plusje ervoor. Doe dit ook met Modus voor energiebesparing en zet daarna "Op accu" op Maximale prestaties.
Badge
eerlijk gezegd weet ik niet of het is bij netstroom of accu; nooit op gelet. Maar heb het voor de zekerheid gedaan ook al draai ik niet op Vista, maar op 7. Eens zien of dit helpt. Laat het weten, thnks!
Badge
tot nu toe gaat het goed!
Reputatie 8
Badge +19
Mooi.
Maar niet te vroeg juichen, de wifi-verbinding viel niet zo heel vaak weg.
Als het inderdaad de komende tijd helemaal niet meer gebeurd dan kan je er vanuit gaan dat de energie-instelling van de wifi-adapter in de laptop de boosdoener was.

En bedankt voor het terugkoppelen..!
Badge
Maandenlang geen problemen. Alles werkte naar behoren. Tot begin deze week: om de haverklap valt de verbinding met internet en/of telefoon weg. Of er is geen toegang tot het netwerk. Het systeem "plakt" dan een 2 achter onze netwerknaam of maakt er ineens "onbekend netwerk" van. Dit zijn exact dezelfde problemen als een half jaar geleden. het gedonder begint dus overnieuw!!! destijds is het opgelost na tussenkomst door een monteur van de firma Bercay die erachter kwam dat wij op een verkeerd kanaal zaten. na toewijzing van een ander kanaal was het probleem verholpen. Enig idee wat het nu kan zijn?? Graag een snelle en deinitieve oplossing....

Reageer