Wegvallen verbinding door continue automatisch reset modem

• 11 april 2017
  • 10 reacties
  • 469 keer bekeken

Op willekeurige momenten gaan alle lampjes van de modem uit met een hoorbare klik waarna het weer langzaam een voor een aan gaat van power tot internet. Dit is enige tijd zo maar is nu opgelopen tot wel 10-15 keer per dag. Soms reset hij dan weer na 10 min en soms duurt het een uur, maar hij blijft resetten. Modem vertoont al problemen sinds ik lid ben geworden, maar niet zo erg als nu. Monteur via jullie heeft destijds al geconcludeerd dat de bedrading ed in huis prima zijn en het probleem zeer ws bij de modem zelf ligt. Maar ik heb nu dus met grote regelmaat geen verbinding waar ik wel elke maand voor betaal. Graag snel een oplossing.
Ps op het forum lees ik dat dit een vaker gehoord klacht is van de modem, wellicht tijd om de modem te verbeteren voor afgifte aan klanten?

10 reacties

Badge +18
Welk modem heb je?
Als het defect is, en daar lijkt het op, dan wordt het na het melden kosteloos vervangen.
Ik weet niet hoe Telfort dat zou moeten verbeteren.
Experia box v8 is het. Wat ik bedoelde over Telfort is dat, wanneer je toch ziet dat er met regelmaat iets aan mankeert, het product verbeterd zou moeten worden. Kan ik een andere modem bestellen via hier of ben ik genoodzaakt het 0900 nr te bellen?
Hier ook problemen met de V8 vanaf het begin.
Het Telfort team op dit Forum kan misschien wel helpen.
Bellen met Klantenservice kan ook maar het ligt er maar net aan wie je treft.
@Mandy, dat zie ik inderdaad ook niet zitten, dat ik steeds kan gaan bellen wat je hier meer leest. Ik zou dan ook graag een reactie van een Telfortteam willen op mijn reactie vooralsnog blijft dat helaas uit.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi br1001574344, sorry voor de late reactie. Het lijkt er inderdaad op dat het modem uit zichzelf reset. Dat is niet de bedoeling! Het kan zijn dat het modem niet goed functioneert. Kan je aangeven welke lampjes op het modem branden als je de klik hoort? Met wat meer informatie kan ik je vermoedelijk beter verder helpen.

@mandy,

Kan je me laten weten welke problemen je exact ervaart? Ik help je graag verder.

@nelly jacoba,

Bedankt voor het meedenken!
Hoi Deborah, in eerste instantie brandt alles (groen) naar behoren, vervolgens gaat de wifi knipperen. Daarna hoor je een klik, valt de modem helemaal uit, daarna zie je de lampjes een fractie van een seconde rood en blauw en start het weer op in de "standaard" volgorde om gewoon weer groen te worden. Dit proces duurt ongeveer anderhalve minuut. Een enkele keer komt er geen klik meer maar gaat alleen het wifi lampje knipperen en valt ook de verbinding weg. Ook wanneer er wel verbinding is hapert deze en staat het beeld met regelmaat enkele seconden stil. Het modem is nooit echt goed werkend geweest (vandaar de bedradingcheck) maar is nu echt crime. Kun je mij via deze weg een andere modem toesturen?
Reputatie 8
Badge +16
Heb je het modem al eens een reset gegeven naar de fabrieksinstellingen door de resetknop in te drukken totdat het modem opnieuw opstart?

Zie hier de volledige instructies => [klik]
@Franzki, ja hoor verscheidene keren. Als de verbinding wegvalt en zich niet herstelt helpt uit en aanzetten niet altijd en ben ik genoodzaakt tot reset. Al geprobeerd met voeding, zonder voeding, half uur geen voeding, 5 seconden reset, 30 seconden reset, niets helpt.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi br1001574344, bedankt voor je beschrijving! Het lijkt er inderdaad op dat je modem defect is. Ik stuur daarom een nieuw modem naar je op. Je kan verwachten dat het modem morgen of overmorgen wordt geleverd! Laat je me weten of het nieuwe modem de issue met de verbinding heeft opgelost?

@Franzki,

Thanks voor het meedenken! Ik zie dat de reset is doorgekomen, alleen helaas niet heeft geholpen 😞
@Deborah, bedankt ik zie het graag tegemoet, hopelijk is het probleem daarmee verholpen. Ik laat het in ieder geval weten zodra het nieuwe modem in gebruik is!

Reageer