Wegvallen verbinding

  • 29 april 2014
  • 11 reacties
  • 505 keer bekeken

Reputatie 1
Ik begin echt wanhopig te worden wat een vreselijke verbinding met wifi. Continue valt alles uit echt om gek van te worden. Wederom een mail dat mijn klacht nog niet behandeld is inmiddels een maand geleden. Kom op Telfort willen jullie echt van jullie vaste klanten af. Graag een reactie en actie van jullie kant anders gaat de stekker uit Telfort

11 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Heb je al eens van wifikanaal gewisseld in de modem..?
Welke modem heb je?
Reputatie 1
Blijf het proberen mijn modem is een zyxel
Reputatie 8
Badge +10
Blijf het proberen...


Ik mag hieruit opmaken dat je inderdaad van kanaal wisselt..?

Voor de zekerheid:
Je kan met een (draadloze) windows laptop het programma 'inSSIDer Office' downloaden en installeren.
Deze laat alle netwerken in de omgeving zien (ook jouw netwerk) en je kan dan bepalen welk kanaal het meest rustig en geschikt is om in te stellen.
Je kan dit ook met een iPhone, een Android phone of tablet doen, hieronder staan wat links met verwijzingen naar progjes hiervoor.

Voor Windows en Mac: http://www.metageek.net/support/downloads/
Voor iPhone: https://www.google.com/search?q=wifi+analyzer+voor+iphone
Voor Android phone en tablet: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=nl

Als je hebt bepaald welk kanaal het meest geschikt is dan ga je naar de modeminterface http://192.168.1.254 (voor de ZyXEL modem) of naar http://192.168.2.254 (voor de Experiabox) (beide hebben wachtwoord 1234) en dan naar 'Networksetting/Wireless' (of WLAN/Settings voor de Experiabox).
Hier stel je het gewenste kanaal in en klik je op 'Apply'.
Reputatie 8
Badge +16
@Jerros

Vervelend dat de WiFi verbinding continue uitvalt.

Om dit verder te kunnen onderzoeken vraag ik je vriendelijk om de stappen die Enterprise aangaf op te volgen.
Mocht het probleem dan nog steeds niet verholpen zijn, lees ik graag van je.

Stephen
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie enterprise.

Zeg het me als ik het mis heb maar op dit forum lees je grotendeels dezelfde klacht terug. Het kan toch niet zo zijn dat iedereen een ander kanaal moet kiezen. Heb bij andere providers nog nooit problemen gehad sinds ik digitale televisie er bij heb is het probleem begonnen
Badge +2
Gezien het feit dat WiFi kanalen steeds veelvuldiger gebruikt worden is het tegenwoordig bij praktisch alle ISPs een veelgehoorde klacht dat het WiFi signaal niet goed is en komt dit bijna altijd door overbevolkte WiFi kanalen. Ik ben benieuwd wat er komt uit de gegeven tips.

Houdt er tevens rekening mee dat als deze tips niet werken je pas na het weekend weer kan reageren door de migratie van het Telfort Forum.
Reputatie 8
Badge +10
@Jerros

Deze klacht zal je op elk forum van internetproviders tegenkomen omdat wifi nou eenmaal een 'zorgenkindje' is.
De draadloze wiffrequentie (2.4 GHz in dit geval) heeft 13 kanalen en deze worden steeds drukker bezet naar gelang er meer wifiapparatuur bijkomt.
Ook je buren en anderen in de straat gebruiken volop hun PC's, laptops, tablets en smartphone's.
En met elkaar moet je de frequentieband en de 13 kanalen delen.
Dat is ook de reden dat je steeds meer mensen hoort zeggen 'vroeger was mijn wifi veel beter'.
En dan hebben we het nog niet eens over alle mogelijke storingsbronnen die ook in aantal toenemen.
Steeds meer apparatuur in huis (sommige met schakelende voedingen), magnetrons, babyfoons (die toevallig ook op 2.4 GHz uitzenden en ontvangen), lampen met dimmers, LED-verlichting etc...

Daarom is het juist zaak om er voor jezelf voor te zorgen dat je alle mogelijke maatregelen neemt om je eigen wifi-ontvangst te optimaliseren, en één maatregel die je kan nemen is zoals gezegd het kiezen van het 'gunstigste' kanaal.

Ik kan je alleen maar adviseren om op internet jezelf te informeren hoe je het maximale uit je wifi haalt.

Tips voor sneller draadloos internet

Wifi storingsbronnen


N.B. is je TV-ontvanger aangesloten met zo'n draadloze set of met een kabel..?
Reputatie 1
Mijn tv ontvanger is aangesloten via kabel
Reputatie 8
Badge +10
Mijn tv ontvanger is aangesloten via kabel


Oke, dat scheelt dan weer een extra stoorzendertje...
Maar... je hebt nog steeds niet bevestigd of je de bovenstaande adviezen over de kanalen wel of niet hebt opgevolgd en wat dit heeft opgeleverd.
Je blijft een beetje om de hete brei heendraaien... 😉
Reputatie 1
Het kanaal van ons wifi komt er als minstslechte uit
Reputatie 1
Wij hebben in de buurt als enige kanaal 5 dat kan het dus niet zijn lijkt mij

Reageer