beantwoord

Wegvallen TV en internet

• 6 oktober 2017
  • 23 reacties
  • 324 keer bekeken

Sinds vorige week vallen TV en internet geregeld weg. Ik heb al meerdere keren een reset gedaan en het model opnieuw opgestart, maar de problemen blijven zich meerdere keren per dag voordoen. Erg storend! Na een reset gaat het een tijdje goed, maar vervolgens hapert het beeld op de TV, komt de melding dat de zender niet beschikbaar is (geen enkele zender is dan trouwens beschikbaar) en hebben we geen internet. Ik ben pas sinds half juli aangesloten en heb tot vorige week nauwelijks problemen ondervonden. Is er een kabel- of capaciteitsprobleem?
icon

Beste antwoord door br1001757400 5 november 2017, 09:40

Na verbetering van de aansluiting op de centrale en vervanging van het contactpunt zijn de problemen voorbij. Hartelijk dank!
Bekijk reactie

23 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden en graag gedaan! 😃
Na verbetering van de aansluiting op de centrale en vervanging van het contactpunt zijn de problemen voorbij. Hartelijk dank!
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden. Ik verneem graag van je of het probleem is opgelost zodra de monteur is geweest.
Ik ben gebeld. Er zal een monteur langskomen.
Reputatie 8
Badge +16
Wat vervelend dat de diensten toch weer zijn uitgevallen. In het systeem zie ik echter geen bijzonderheden en ziet alles er gewoon prima uit. Ik heb je zojuist een terugbellink via een privébericht kenbaar gemaakt. Als je daar je nummer op achterlaat dan wordt je teruggebeld.
Mijn collega's kunnen dan met jou meekijken en sneller handelen. Laat je even weten zodra je bent gebeld? Bij voorbaat dank!
Ook vandaag alweer twee keer een harde reset gedaan. Regelmatig valt alles weg (telefoon, internet en TV). Ik heb de TV maar uitgedaan want daar is op deze manier niet naar te kijken. We willen dit graag snel oplossen want de problemen zijn bijzonder irritant.
Inmiddels treden de problemen weer volop op. Gisteren én vandaag het modem gereset en de TV ontvanger geherstart. Dan gaat het weer een tijdje goed en vervolgens begint de ellende weer. Ook internet en de telefoon vallen weg. Zeer hinderlijk!
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden. 🙂
Tot dusverre nog één keer een korte storing, maar verder probleemloos. Dank voor de suggesties.
Reputatie 8
Badge +16
Beste br1001757400, aangezien een reactie van jou is uitgebleven dan ga ik ervan uit dat je geen problemen meer ervaart met internet en TV. Mocht dit wel het geval zijn laat dan een reactie achter in dit topic.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden. Laten we hopen dat het goede resultaat blijft aanhouden.
Gisteravond verder probleemvrij, Ik kijk vanavond weer en laat het weten.
Reputatie 8
Badge +16
Gedaan, vervolgens viel de verbinding opnieuw vrijwel gelijk weg. Daarna modem en TV-ontvanger enkele minuten uitgezet en opnieuw opgestart. Momenteel ongeveer een uur storingsvrij.
En? Nog steeds storingsvrij of inmiddels uitval ervaren?
Gedaan, vervolgens viel de verbinding opnieuw vrijwel gelijk weg. Daarna modem en TV-ontvanger enkele minuten uitgezet en opnieuw opgestart. Momenteel ongeveer een uur storingsvrij.
Reputatie 8
Badge +16
Als je dat wilt doen graag! Mocht je alsnog problemen met de verbinding ervaren laat dan een reactie achter.
Hallo Stephen, het is type U2. Van het weekend geen problemen gehad, maar twee weken terug begon het ook midden in de week te spelen en hadden we geen last in het weekend. Vanavond kijk ik naar roestvorming en maak ik eventueel schoon met contactspray.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo br1001757400, wat jammer dat het vervangen van de kabel niet heeft geholpen. Kun je mij aangeven welk type IS/RA punt (zie afbeelding) jij hebt en deze controleren op corrosie of roestplekken er omheen. In afwachting van jouw reactie.

Heel even internet en het lag er weer uit.
Nee, dit heeft niet geholpen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo br1001757400, welkom op het forum! Wat vervelend dat internet en TV steeds uitvallen. Graag even testen met een andere DSL-kabel (kabel tussen IS/RA punt en modem). Laat je even weten of dit heeft geholpen?
Nog vergeten: het oranje service lampje brandt.
De aansluiting is dsl, modem is V10, TV loopt via kabel, internet via wifi.
Reputatie 8
Badge +17
Wat voor aansluiting heb je glas of adsl/vdsl verbinding en welk modem heb je, ook belangrijk om te weten is alles bekabeld aangesloten of via Wifi

Reageer