beantwoord

wegvallen internet verbinding

  • 28 februari 2015
  • 3 reacties
  • 522 keer bekeken

Reputatie 1
Regelmatig (gemiddeld 1x per dag) valt de internetverbinding weg. Wifi verbinding is dan wel ok. Opnieuw opstarten modem lost het probleem telkens op. De laatste keer was ik toevallig in de buurt van het modem en hoorde ik bij het uitvallen een soort mechanische klik in het modem. De kabellengtes zijn allemaal zoals door Telfort aangegeven. Ik heb een experia box v8. Als dit aan de hand is brandt soms het internetlampje op het modem wel nog maar soms ook niet. Dit is telkens erg vervelend zeker als je aan het werk bent. Kan een en ander eens worden doorgemeten of wellicht een suggestie gedaan worden hoe dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Enterprise 28 februari 2015, 22:06

Dit is een bekende storing, wordt aan gewerkt.

https://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Storingen-en-Onderhoud/Mededelingen/Modems-herstarten-uit-zichzelf.htm
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Dit is een bekende storing, wordt aan gewerkt.

https://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Storingen-en-Onderhoud/Mededelingen/Modems-herstarten-uit-zichzelf.htm
Reputatie 1
In mijn geval start het modem niet vanzelf opnieuw op. Ineens is de internetverbinding weg (ik weet vaak ook niet hoe lang dit het geval is want het gebeurt ook als je niet online bent) en dan haal ik zelf de stroom van het modem om het vervolgens opnieuw op te starten. Vreemd vind ik dat het gepaard gaat met een soort mechanische klik in het modem zoals ik onlangs vastgesteld heb. Verbindingen in het ISRA punt zijn perfekt
Reputatie 8
Badge +19
De mechanische klik is een kenmerk van de gemelde storing.
De modem valt dan uit en start opnieuw op (spontane reboot).
Er staan meerdere topics over op het forum.

Reageer