beantwoord

Wegvallen internet tijdens gamen met PS4.

• 6 april 2015
  • 5 reacties
  • 466 keer bekeken

Mijn excuses dat ik een oud toppic vernieuw, maar aangezien dit perfect mijn problemen beschrijft hoop ik hier een oplossing te vinden.

Ik ondervind ditzelfde probleem(dezelfde melding in het log van de sitecom router) met het wegvallen van internet tijdens gamen met een ps4. Is er ondertussen een oplossing voor gevonden of kom ik ook een nieuwe/andere router aan het aanschaffen?

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,

Glenn
icon

Beste antwoord door Stephen 18 mei 2015, 18:37

@Glennie91,

Aangezien een reactie is uitgebleven dan ga ik ervan uit dat je geen problemen meer ervaart tijdens het gamen. Mocht dit wel het geval zijn dan verneem ik het graag van je in een nieuw topic. Hierbij sluit ik dit topic.

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@Glennie91,

Welkom op het forum!

Ik ontvang graag een reactie op onderstaande vragen:
Is je playstation draadloos of bekabeld aangesloten op het internet?
Indien je de playstation rechtstreeks aansluit op het glasvezelmodem valt deze dan ook uit?
Vallen behalve de playstation ook nog andere apparaten uit die zijn aangesloten op de router?

Als dit alleen de playstation betreft dan is het raadzaam om een eigen router aan te schaffen zoals samed2013 heeft gedaan in dit topic. Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Hallo Stephen,

Momenteel is de ps4 bekabeld aangesloten, maar ook via WiFi heb ik het probleem. Direct aansluiten op het modem lost het probleem op, maar dan kan er niemand anders op internet. De dhcp server van de router reset zich alleen op willekeurige momenten wanneer de ps4 gebruikt word.

Beetje apart dat dit probleem nu met glasvezel en een compleet nieuwe router ontstaat. Zelf een nieuwe router aanschaffen lost het misschien op, maar echt klantvriendelijk is het niet. Zeker niet aangezien het probleem waarschijnlijk wordt veroorzaakt door jullie router.

Groet,

Glenn
Reputatie 8
Badge +16
@Glennie91,

Bedankt voor je reactie. Zo te zien is je router dan de boosdoener. Maar betreft dit alleen je playstation? Valt WiFi ook uit bij andere apparaten? Ook als je deze apparaten bekabeld aansluit op de router zoals bijvoorbeeld een laptop? Ik ontvang graag jouw NAW-gegevens in een privébericht. Alvast bedankt!

Stephen
Reputatie 8
Badge +2
@Glennie91,

Jammer dan een reactie uitblijft. We hadden jou graag een duwtje in de juiste richting gegeven.
Kun je wellicht aangeven of het probleem zich nog steeds voordoet?

Michael
Reputatie 8
Badge +16
@Glennie91,

Aangezien een reactie is uitgebleven dan ga ik ervan uit dat je geen problemen meer ervaart tijdens het gamen. Mocht dit wel het geval zijn dan verneem ik het graag van je in een nieuw topic. Hierbij sluit ik dit topic.

Stephen