vraag

Wegvallen internet

• 15 oktober 2017
  • 10 reacties
  • 104 keer bekeken

Reputatie 1
Hier het probleem dat er zo af en toe het complete internet weg valt. De tv en telefoon werken dan ook niet.
Alle lampjes blijven wel gewoon branden. Na een herstart van het modem werkt het weer.

Graag een oplossing.
Ik denk zelf dat het modem aan het defect gaan is.

10 reacties

Badge +18
Welk modem heb je?
Al, voor de zekerheid, een harde reset geprobeerd?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

En staat, voor webcare, je klantnummer in je forumprofiel?
Reputatie 1
Modem is een experiabox V8.
Harde reset al een keer gedaan, helpt niet.

Klantnummer kunnen ze wel in een pb krijgen.
Badge +18

......

Klantnummer kunnen ze wel in een pb krijgen.

Als je het in je forumprofiel zet is het alleen voor webcare zichtbaar.
En kunnen ze meteen je verbinding bekijken en indien nodig een modem versturen.
Reputatie 1
Vandaag al 2x geen internet, zowel bedraad niet alsook niet via wifi. Wifi heb ik via mijn eigen access point lopen.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Paul, sorry voor de late reactie. Gebruik je ook splitters of iets anders tussen je verbinding? Ik heb alvast gekeken aan de hand van je adresgegevens in je profiel en ik zie hier dat je wel gewoon op volle snelheid zit. Wil dat je eens meten, bekabeld? Ik ben benieuwd of dat afwijkt van wat ik hier in het systeem zie en of dat mogelijk de oorzaak is van de verbrekende verbinding.En welke kleur hebben de lampjes op je modem? Weet je ook of die wegvallen wanneer je internet uitvalt?
Reputatie 1
Ik gebruik geen splitters. Het modem zit rechtstreeks op de isra aansluiting, er is in mijn situatie niks veranderd wbt de aansluitingen enz. Ik heb wel voldoende snelheid alleen op bepaalde momenten is er geen internet, tv en telefonie meer. De lampjes op het modem branden dan netjes allemaal groen. Alleen het eco lampje brand blauw, maar dat is normaal.

Het probleem is zowel bekabeld als via wifi aanwezig.

Na een herstart van het modem werkt alles weer.

Al met al erg vervelend als je tv aan het kijken bent en het beeld stil valt en er dan achter komt dat de kids ook geen Netflix hebben en er dus geen internet connectie is.
Reputatie 1
Vanmorgen rond 7.30 uur weer hetzelfde verhaal. Helemaal geen internet en tv.

Graag een oplossing, dit begint erg vervelend te worden zo .
Reputatie 8
Badge +11
Is het altijd rond ongeveer hetzelfde tijdstip?
Reputatie 1
Nee dat niet
Reputatie 8
Badge +11
Dan zijn alle externe factoren wel zo'n beetje uitgesloten en denk ik dat je modem er geen zin meer in heeft en soms uitvalt. @Cindy - Telfort zal wel bij je terugkomen. Ik kan niets anders meer verzinnen.

Reageer