beantwoord

weg vallen van wifi en verbinding met modem.

• 5 april 2014
  • 10 reacties
  • 912 keer bekeken

Hallo

Wij hebben sinds maand problemen met internet. De wifi verbinding valt telkens weg en dan verbreekt de verbinding met het modem. Na een harde reset is het er wel weer maar soms moet ik hem meerdere malen per dag resetten. Vorige week iemand gesproken en die zei dat me modem stuk was, een nieuwe modem gekregen maar het probleem blijft zich voor doen.  Ik kan dan ook niet op de tablet tv kijken omdat ik dan niet verbonden ben met het thuisnetwerk.  iemand een oplossing ?
Word er een beetje moe van zo. We komen van veel problemen met upc en nu hebben we hier ook problemen.

Ik ben zelf niet zo technisch maar hier zoals het hier in huis is. We hebben het alles in 1 pakket,  een experia v8 modem. Hier in de meterkast komt de gekleurde kabel uit de grond in een grijsachtig buisje, daar vandaan gaat een rood en een blauw  draadje in een vierkant kastje wat bij het installatie pakket zat. Daar vandaan gaat er dan een kabeltje met aan beide kanten een stekker  in het modem. 

Wie weet een oplossing ?
icon

Beste antwoord door sjanie 17 april 2014, 12:50

Ik heb iemand van de klantenservice gesproken, deze heeft mijn probleem door gezet naar  een monteur die eerst buitenshuis de verbinding gaat controleren. Vindt hij daar niets bijzonders dan maakt hij een afspraak om binnenshuis te komen kijken. Volgens de klanten service moet ik binnen 5 werkdagen weer wat horen. Wachten het af

Nu na ruim een week lijkt alles opgelost. Ik bleek last te hebben van een klap lijn. Er zijn volgens telfort aan passingen gedaan door kpn. En tot op heden is de verbinding er nog niet uit geklapt. Nu weer even afwachten.   
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Je hebt een lasdop isra-punt (grijs kokertje). Zoals je dat uitlegt is het gewoon goed aangesloten.
Je zou nog even kunnen kijken of de draadjes in het vierkante doosje goed vast zitten.

De belangrijkste vraag is of alleen de draadloze verbinding wegvalt of dat ook je internet wegvalt.
Verder is het niet verstandig om steeds het modem te resetten. Hierdoor kunnen uiteindelijk de problemen erger worden.

Heb je al geprobeerd om een ander draadloos kanaal in te stellen?
De draadjes in dat vierkante doosje zitten muur vast. En we hebben ook een vast draadloos kanaal ingesteld. (De medewerker van de helpdesk heeft dat gedaan). Ik denk haast dat de totale verbinding weg valt want als ik de helpdesk bel kunnen ze precies zien wanneer ik offline ben geweest.  Maar niet zelf uitgetest .  
Reputatie 8
Badge +16
Eerder gaf je aan dat je het modem reset... dat kunnen ze natuurlijk wèl zien bij Telfort. En het resetten of herstarten van het modem kun je beter niet te vaak doen.

Resetten (met het resetknopje) zou je trouwens wèl een keertje kunnen doen als dat nog niet gebeurd is... maar dan wordt het modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Dus dan moet je zelf je draadloze verbinding weer instellen.

Je zou nog een ander vast kanaal kunnen instellen... want mischien zit je nu op een erg druk kanaal.
Ik heb vanmorgen het kanaal veranderd en daarnet heb ik hem weer opnieuw moeten opstarten . Weer geen internet.   Iemand nog een andere oplossing ?
Reputatie 8
Badge +16
Waarom moet je het modem herstarten? Welke lampjes branden precies op het modem als je het modem herstart en welke kleur?
Als het modem niet meer werkt zoals vanmorgen kan ik bijv niet meer bellen, internet werkt dan helemaal niet meer . Het enige wat dan nog werkt is tv kijken. Want dat is bekabelt .Maar niet het interactieve op de tablet  .
Als je naar de modem kijkt branden dan wel alle lampjes van  power tot en met tv groen.  het wireless lampje is erg afwisselend. De ene keer brand deze constant en de andere keer  knippert hij.  Als ik hem herstart doe ik dat met het witte knopje achter op het modem en dan heb je eerst een rood lampje bij wireless en dan wordt het lampje eigenlijk gelijk groen.  Dan gaat zachtjes aan alle lampjes groen. Heb ik hem her gestart en het werkt dan nog niet dan moet ik hem resetten met dat verborgen gaatje . Dan start het modem het zelfde op als bij de herstart. Alleen doet het broadband lichtje iets langer knipperen. ( maar dat hoort heb ik begrepen)
Ja zou dat ook wel willen. Morgen ochtend ga ik zo i zo gelijk bellen. Daarnet lag alles er weer uit. Weer een harde reset. Wordt er zo moe van.  Dacht eindelijk van het gezeur af te zijn bij UPC heb je dit. 
Ik heb iemand van de klantenservice gesproken, deze heeft mijn probleem door gezet naar  een monteur die eerst buitenshuis de verbinding gaat controleren. Vindt hij daar niets bijzonders dan maakt hij een afspraak om binnenshuis te komen kijken. Volgens de klanten service moet ik binnen 5 werkdagen weer wat horen. Wachten het af

Nu na ruim een week lijkt alles opgelost. Ik bleek last te hebben van een klap lijn. Er zijn volgens telfort aan passingen gedaan door kpn. En tot op heden is de verbinding er nog niet uit geklapt. Nu weer even afwachten.   
Nou te vroeg gejuicht.  Gister avond lag alles er weer uit. Vanmorgen telfort gebeld,  blijkt mijn probleem vorige week al gesloten te zijn, en hebben ze maar wat tegen mij gezegd.  Nou ben er klaar mee . Zou willen dat iemand  van telfort echt eens iets ondernam!,!!   

Reageer