beantwoord

Weer geen internet met inmiddels 2e Experiabox V8

  • 23 april 2018
  • 7 reacties
  • 368 keer bekeken

Sinds een paar dagen heb ik weer geen internet via mijn Experiabox V8. Mijn 1e crashte ongeveer 3 maanden geleden al na 2 dagen, nu heeft de 2e het 2 1/2 maand gedaan, maar ook nu geen internet meer. Heb de mijn NAS en telefoon afgekoppeld, leek te helpen, maar nu funtioneert niets meer. Zit nu weer op internet via een oud Zyxel modem, begin te overwegen zelf een goed modem aan te schaffen, of hebben jullie nog een alternatief.
icon

Beste antwoord door Babylonia 30 april 2018, 21:34

De Experiabox V8 geeft wel TV signaal, geen internet (lampje blijft rood).
Rood internetlampje zou er ergens niet goed zitten tussen ISRA-punt en je modem/router.
Maar zou dan weer in tegenspraak zijn met TV, wat wel goed werkt.
(Bij slechte verbinding werkt TV ook niet).

Toch voor alle zekerheid, controleer je ISRA-punt.
Voorbeeld draadje waar het ISRA-punt debet is.
https://forum.telfort.nl/internet-267/wegvallende-verbinding-vooral-s-avonds-74847/index1.html#post614898

Maar kan net zo goed de modem/router zelf zijn (in jou geval de 2e exemplaar):
https://forum.telfort.nl/internet-267/dsl-media-down-hoe-krijg-ik-mijn-goede-verbinding-terug-68279/index3.html#post592253
Bekijk reactie

7 reacties

Heb je je V8 al een keer gereset?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

Kan je bekabeling of apparatuur achter je modem een oorzaak van het uitvallende modem zijn?
Al een keer dsl kabeltje vervangen? En een weekje zonder nas?
Reputatie 8
Sinds een paar dagen heb ik weer geen internet via mijn Experiabox V8. Mijn 1e crashte ongeveer 3 maanden geleden al na 2 dagen, nu heeft de 2e het 2 1/2 maand gedaan, maar ook nu geen internet meer.
Als die kennelijk zo snel "kapot" gaan, vraag ik me af of je bekabeling van je LAN netwerk niet ergens een "lek"-sluiting heeft. Bij een sluiting van stroomkabels met 240 Volt erop, springt een zekering.

Bij laagspanning "data-kabels" niet, maar kan naar ik vermoed apparatuur elektronisch gezien net zo goed mankementen en problemen gaan vertonen (kapot gaan).

Controleer je bekabeling eens. Het beste met een < kabeltester >
Meer achtergrond info (+ in vervolgreacties), zie: < HIER >
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Frank, het is niet fijn als je al met je tweede vervangende Experiabox weer problemen ervaart. Heb je aan de tips van nelly jacoba en Babylonia nog iets gehad? Zo niet, kan je omschrijven wat de lampjes op je Experiabox ten tijde van het uitvallen van het internet?
Hallo Wieger,

Ik heb net een kabeltester besteld; morgen in huis.
Het modem heb ik al gereset,de NAS is al afgekoppeld,evenals de telefoon.
2 Maanden geleden, namens Telfort een monteur over de vloer gehad, naar aanleiding van platte bekabeling. Deze heeft platte "probleemkabels" vervangen en dit gaf toen een verbetering van de download snelheid van 23Mbps naar 32 Mbps. Ten tijde van het uitvallen van het internet stond het lampje van internet op rood, Tv- Broadband-wireless-power op groen.
Ik zal zo snel mogelijk de kabels gaan testen en kom hier dan op terug.
Frank_P
Hallo Wieger,

Ik heb al mijn kabeltjes getest, met de kabeltester, geadviseerd door Babylonia. Alle kabels waren OK.
Ik internet nu via een oude ZYXEL. De Experiabox V8 geeft wel TV signaal, geen internet (lampje blijft rood). Resetten geeft geen ander resultaat.
Heb je nog andere suggesties?

Frank_P
Reputatie 8
De Experiabox V8 geeft wel TV signaal, geen internet (lampje blijft rood).
Rood internetlampje zou er ergens niet goed zitten tussen ISRA-punt en je modem/router.
Maar zou dan weer in tegenspraak zijn met TV, wat wel goed werkt.
(Bij slechte verbinding werkt TV ook niet).

Toch voor alle zekerheid, controleer je ISRA-punt.
Voorbeeld draadje waar het ISRA-punt debet is.
https://forum.telfort.nl/internet-267/wegvallende-verbinding-vooral-s-avonds-74847/index1.html#post614898

Maar kan net zo goed de modem/router zelf zijn (in jou geval de 2e exemplaar):
https://forum.telfort.nl/internet-267/dsl-media-down-hoe-krijg-ik-mijn-goede-verbinding-terug-68279/index3.html#post592253
Reputatie 3
Badge +4
Hi Frank_P,

Uit een analyse zie ik inderdaad dat je het Zyxel modem hebt aangesloten. Werkt met het Zyxel modem je tv wel? Wanneer je met je Zyxel wel internet en TV binnen krijgt en met de Experiabox niet, lijkt er toch iets niet goed te werken in het modem. Ik ga toch het modem daarom weer vervangen. Hopelijk is drie keer scheepsrecht, want op deze manier blijf je bezig natuurlijk 😞 Laat je het me weten of dit een oplossing biedt?

Reageer