beantwoord

Week zonder diensten

  • 8 november 2018
  • 17 reacties
  • 225 keer bekeken

Reputatie 1
Nieuwe klant Alles in 1 abbonament na 1 week nog steeds niet werkzaam zit nu 1 week zonder internet en zonder tv en het begint me aardig de strot uit te hangen!
Er is hier maandag een monteur langs geweest maar die kon ons niet verder helpen omdat het probleem ergens buiten ons huis zat ,ergens in onze wijk zou een kastje zitten en daar moet iemand anders een zogenaamde specialist naar kijken werd mij verteld.
Ik zou hierover terug gebeld worden voor een afspraak maar hoorde niks meer die dag .
Heb zelf die avond gebeld naar de klantenservice maar bij de klantenservice van Telfort kon niemand mij helpen ze zouden een notitie maken voor een collega maar niemand heeft mij gebeld van Telfort om een afspraak te maken.Dus weer gebeld met de klantenservice en weer kon niemand een afspraak maken met de specialist en moest ik het afwachten.
Nu een week later nog niks gehoord en ook niks gezien.
Wat een warm welkom bij Telfort!
Nu bijna weekend en dus niets kunnen kijken op tv of kunnen internetten gezellig joh.
Diep triest!
Ik ben inmiddels over de kook en ben geneigd om de hele zooi af te blazen en mijn oude aansluiting weer te laten activeren bij een profider 5 km verderop want dit loopt de spuigaten uit. Onvoorstelbaar wat een behandeling, als je je diensten niet waar kan maken moet je geen klanten meer aannemen!

Admin: titel aangepast in verband met vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 9 november 2018, 10:36

Dag @O mus. Welkom op het Forum! Dit is zeker niet de start die we voor ogen hadden. Ik kan goed begrijpen dat je -op zijn zachtst gezegd- baalt van de situatie. Ik zie dat het signaal technisch is opgeleverd op 1 november. Wanneer de installatie niet zelf of met behulp van de klantenservice lukt, kunnen wij een installatiegarantiemonteur aansturen. Ik zie dat dit op 3 november is gebeurd en desbetreffende monteur op 5 november is geweest. Deze monteur heeft je diensten niet werkend achter moeten laten, omdat er geen signaal binnenkomt bij je modem. De installatiegarantiemonteur heeft simpelweg niet de skills om issues met het signaal op te lossen. Hij heeft daarom contact gehad met onze technische dienst en een storingsmonteur aangestuurd. Er wordt dan niet gebeld om een afspraak te maken, maar een e-mail verstuurd, waarmee je eenvoudig een afspraak kunt inplannen. Ik vermoed dan ook dat daar een misverstand is ontstaan. Als je mij een privébericht stuurt met je geboortedatum en de naam van de contracthouder, kan ik je de link sturen voor het plannen van een afspraak.
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Dag @O mus. Welkom op het Forum! Dit is zeker niet de start die we voor ogen hadden. Ik kan goed begrijpen dat je -op zijn zachtst gezegd- baalt van de situatie. Ik zie dat het signaal technisch is opgeleverd op 1 november. Wanneer de installatie niet zelf of met behulp van de klantenservice lukt, kunnen wij een installatiegarantiemonteur aansturen. Ik zie dat dit op 3 november is gebeurd en desbetreffende monteur op 5 november is geweest. Deze monteur heeft je diensten niet werkend achter moeten laten, omdat er geen signaal binnenkomt bij je modem. De installatiegarantiemonteur heeft simpelweg niet de skills om issues met het signaal op te lossen. Hij heeft daarom contact gehad met onze technische dienst en een storingsmonteur aangestuurd. Er wordt dan niet gebeld om een afspraak te maken, maar een e-mail verstuurd, waarmee je eenvoudig een afspraak kunt inplannen. Ik vermoed dan ook dat daar een misverstand is ontstaan. Als je mij een privébericht stuurt met je geboortedatum en de naam van de contracthouder, kan ik je de link sturen voor het plannen van een afspraak.
Reputatie 1
Graag ontvang ik een link voor het plannen van een afspraak.
En ik vraag bij deze ook een vergoeding voor de niet bewezen diensten cq het niet naleven van het contract .
Reputatie 8
Badge +9
Ik heb je zojuist de link toegestuurd in een privébericht. Ik lees graag of het is gelukt om een afspraak in te plannen! Je abonnementskosten zijn nog niet gaan lopen. Je betaalt dus op dit moment nog geen abonnementskosten. Je hebt uiteraard recht op een vergoeding voor de dagen waarop je geen gebruik hebt kunnen maken van je diensten, maar hier wel voor hebt betaald. Die kosten kunnen we pas vergoeden, zodra je diensten werken.
Reputatie 1
Ik kan pas een afspraak maken op 27 november.
Dit kan toch niet waar zijn.
Waarom hebben jullie niet eerder een afspraak gemaakt voor mij met guideon ?
Echt niet te geloven dit .
Mijn contract met jullie kunnen jullie niet nakomen terwijl mijn andere contract opgezecht is dus ik zit straks bijna een maand zonder tv en internet.ik raad dit niemand van mijn familie of vrienden aan en ook mijn collegae niet!
Reputatie 3
Badge +1
Ik zie dat het signaal technisch is opgeleverd op 1 november.
En dan wordt het niet getest?
Een draadje omzetten en niet controleren of het werkt, lijkt mij geen goede manier van werken.
Reputatie 1

Reputatie 1
Kijk hier staat dat mijn verbinding vandaag pas actief geworden is.
En Ik kan niet eerder een afspraak maken met de monteur als 21 november maar ik moet wel betalen vanaf 16 november, hallo wie zijn fout is dit?
Reputatie 8
Badge +9
Ik kan pas een afspraak maken op 27 november.
Dit kan toch niet waar zijn.
Waarom hebben jullie niet eerder een afspraak gemaakt voor mij met guideon ?
Echt niet te geloven dit .
Mijn contract met jullie kunnen jullie niet nakomen terwijl mijn andere contract opgezecht is dus ik zit straks bijna een maand zonder tv en internet.ik raad dit niemand van mijn familie of vrienden aan en ook mijn collegae niet!


Ik zie dat de vroegst mogelijke datum 22 november is. Ik begrijp dat je het daar niet mee eens bent. Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met de escalatielijn van Guidion. Zij gaven aan hun uiterste best te doen om zo spoedig mogelijk een afspraak in te plannen met een storingsmonteur. Zij nemen vandaag nog telefonisch contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Ik zie dat het signaal technisch is opgeleverd op 1 november.
En dan wordt het niet getest?
Een draadje omzetten en niet controleren of het werkt, lijkt mij geen goede manier van werken.


Dag Ron. Ik heb dit nagevraagd bij onze technische dienst. Een gedeelte wordt wel getest, maar er wordt puur getest op een soort lichtsignaal. Er wordt dus niet gekeken naar de werkelijke dataoverdracht. Dit wordt ook ingewikkeld zonder dat er een modem is aangesloten. Er wordt enkel gecontroleerd of er een patch is gezet en het signaal kan worden ontvangen.
Reputatie 3
Badge +1

Een gedeelte wordt wel getest, maar er wordt puur getest op een soort lichtsignaal. Er wordt dus niet gekeken naar de werkelijke dataoverdracht. Dit wordt ook ingewikkeld zonder dat er een modem is aangesloten.

Duidelijk, bedankt voor de uitleg.
Reputatie 1
Er branden twee groene lampjes op het modem hier thuis.
Power lampje is groen.
WiFi lampje is groen.
Service lampje is Orange.
Zou ik dan wel draadloos internet kunnen hebben?
Mijn smart tv kan ook draadloos verbonden worden indien verbinding oke is.
Reputatie 3
Badge +1
Internet en service zijn hier ook groen (Experiabox 10).
Wifi kan je wel testen en configureren, door te verbinden met 192.168.2.254.
Dan weet je, of alles in huis zou moeten werken.
Reputatie 1
Ik heb glasvezel aansluiting, heb ik wel het juiste modem dan? Ik heb de experia box v10.
Reputatie 3
Badge +1
De V10 is (dacht ik) de standaard voor glasvezel.
Hoe het zit met de lampjes op glasvezel weet ik niet, hier zit ik nog antiek.
Ik heb glasvezel aansluiting, heb ik wel het juiste modem dan? Ik heb de experia box v10.

De V10 is het nieuwste Telfort modem, en uitstekend geschikt voor een glasvezel verbinding. Ook voor koper trouwens.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/de-wifi-check.htm
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-kanaal-veranderen.htm
Reputatie 8
Badge +9
Er branden twee groene lampjes op het modem hier thuis.
Power lampje is groen.
WiFi lampje is groen.
Service lampje is Orange.
Zou ik dan wel draadloos internet kunnen hebben?
Mijn smart tv kan ook draadloos verbonden worden indien verbinding oke is.


Op dit moment komt er geen signaal binnen bij je modem. Het modem heeft zich daarom ook nog niet "gemeld" in ons systeem. Ik vrees dan ook dat WiFi er ook niet in zit. Laat je het hier weten als er contact is geweest met Guidion?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi O mus, is het gelukt met Guidion? Ik hoop het 🙂.

Reageer