beantwoord

Wederom geen signaal op DSL lijn (nieuw abonnement)

• 25 maart 2014
  • 15 reacties
  • 1044 keer bekeken

Reputatie 1
Na een verhuizing hebben we een nieuw abonnemet afgesloten bij telfort.

opleverdatum 25-03-14
maar tot mijn grote verbazing wederom geen signaal op de DSL lijn (alles correct en volgens het boekje aangesloten)

betreft aansluitng: 9286GC, 46

Waarom --> wederom --> bij ons vorige abonnement hebben we maar liefst een maand lang mogen wachten op signaal op de DSL lijn.......wij dachten iedereen verdiend een tweede kans.....maar helaas telfort kan de opleverdatum wederom niet waar maken!

(wanneer er eenmaal signaal is, ben ik uiterst tevreden over Telfort.......maar de opstartfase is een DRAMA)

Gewenste oplossing:
Zo spoedig mogelijk het DSL signaal activeren op bovenstaande aansluiting

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Denise - Telfort 26 maart 2014, 14:59

@murkey,

Erg vervelend dat het nog niet werkt. Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met onze klantenservice. Er is een storingsonderzoek gestart, er wordt aan gewerkt! Excuses voor het ervaren ongemak.

Denise
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +16
25-3 is vandaag... dus het kan goed in de loop van de dag geactiveerd worden.
Reputatie 1
Aangezien mijn vorige ervaring met de opstartfase, heb ik de hoop niet zo hoog.
maar ik hou jullie op de hoogte 
Reputatie 8
Badge +16
Oplevering/activatie kan gedurende de gehele dag, hangt gewoon af van het tijdstip wanneer er een KPN monteur beschikbaar is en/of ingepland om de centrale waarop je bent aangesloten te bezoeken. Vaak worden ingeplande mutaties 1 of 2 keer per dag gedaan en hangt het dus af van de route die de monteur aflegt.
Oplevering/activatie kan gedurende de gehele dag, hangt gewoon af van het tijdstip wanneer er een KPN monteur beschikbaar is en/of ingepland om de centrale waarop je bent aangesloten te bezoeken. Vaak worden ingeplande mutaties 1 of 2 keer per dag gedaan en hangt het dus af van de route die de monteur aflegt.

Ik heb het zelfde probleem.

Vanochten 10:08u kreeg ik een SMS dat mijn aansluiting was opgeleverd.

Maar ik heb geen DSL verbinding. Ook in de meterkast geprobeerd. Niets.

Modem reset. Niets.
Reputatie 1
denk dat de monteur zijn ronde voor vandaag wel af heeft, maar helaas nog geen signaal.
mijn vermoeden is bevestigd...............helaas
Ik heb net aan de lijn gehangen met de klantenservice. 

Waarschijnlijk zit het probleem in de wijkkast.

Op dit moment vermoed ik dat een prutser de buurman heeft aangesloten oid...

Ik moet nu 2 dagen wachten op een extern onderzoek, en als dat niets oplost, dan komt er iemand bij mij thuis kijken naar de draden.

ik wacht af... (helaas!)
Reputatie 1
dag 2, nog steeds geen signaal.....:mad:
(wel hebben we een email + SMS gehad, dat de verbinding was opgeleverd en we kunnen beginnen met de installatie)

is hier niet iemand van telfort webcare, die mij de oplossing kan bieden? 

(Ben bijna in staat om alles maar weer te retouneren, nadat mijn 2e opstartfase met telfort weer een DRAMA blijkt te zijn)
Reputatie 8
Badge +19

iemand die mij de oplossing kan bieden? 

Ik weet niet wat voor soort ISRA-punt je hebt maar je kan controleren of het signaal niet op het andere aderpaar staat, dat wil wel vaker gebeuren als een provider een aansluiting moet verhuizen en er nog een abonnement op de bestaande verbinding loopt (van de vorige bewoner).
Als dit elkaar 'kruist' kan zich dit al voordoen.

Kan je eens kijken of je zelf het andere aderpaar aan kan sluiten, afhankelijk van het type woning staat het signaal normaalgesproken op het rood/blauwe aderpaar, zoniet dan op het oranje/witte aderpaar.
In een flat of appartementengebouw kunnen de kleuren afwijken.
Reputatie 1

iemand die mij de oplossing kan bieden? 

Ik weet niet wat voor soort ISRA-punt je hebt maar je kan controleren of het signaal niet op het andere aderpaar staat, dat wil wel vaker gebeuren als een provider een aansluiting moet verhuizen en er nog een abonnement op de bestaande verbinding loopt (van de vorige bewoner).
Als dit elkaar 'kruist' kan zich dit al voordoen.

Kan je eens kijken of je zelf het andere aderpaar aan kan sluiten, afhankelijk van het type woning staat het signaal normaalgesproken op het rood/blauwe aderpaar, zoniet dan op het oranje/witte aderpaar.
In een flat of appartementengebouw kunnen de kleuren afwijken.

had ik al geprobeerd, maar hier staat ook geen signaal op
Reputatie 3
Badge
Om de snelste denkbare oplossing te krijgen zou ik sowieso even de klantenservice gaan bellen.
handigste is dan als je je informatie al klaar hebt dus je weet wat het israpunt is. welke kleurtjes (aders) je hebt aangesloten etc etc.

stel trouwens dat in jouw woning wel de verkeerde aders aangesloten stana is dat natuurlijk een kwestie van omwisselen zoals enterprise an aangeeft. Telfor tkan natuurlijk niet in jouw israpunt kijken 😉
Reputatie 8
Badge +19

had ik al geprobeerd, maar hier staat ook geen signaal op

Oke.
Ik zou nu eerst de helpdesk maar eens bellen (0900-9596) om te laten checken wat de status is van de oplevering.
Reputatie 3
Badge
als je de sms hebt gehad zou de verbinding technisch gezien opgeleverd moeten zijn. er zal dus wellicht iets anders aan de hand zijn. helpdesk bellen is in dat geval wel de snelste oplossing.
Reputatie 3
Badge +1
@murkey,

Erg vervelend dat het nog niet werkt. Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met onze klantenservice. Er is een storingsonderzoek gestart, er wordt aan gewerkt! Excuses voor het ervaren ongemak.

Denise
Reputatie 1
deze keer toch TOP opgelost.....12.00uur gebeld met klantenservice, 15:00uur stond er een KPN monteur voor de deur.
het draadje was verkeerd aangesloten in de wijkcentrale :rolleyes:

Gelukkig deze keer geen maand ellende, maar snel opgelost.....zoals het hoort te zijn!

BEDANKT voor de reacties!
Badge +1
@murkey,

Dank voor de terugkoppeling, fijn om te lezen dat de verbinding weer werkt. Ik wens je alvast een fijn weekend!

Jeroen

Reageer