website traag

• 8 juli 2017
  • 5 reacties
  • 100 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Als ik iets doe op telfort.nl (Mijn Telfort, Forum) dan staat bij iedere paginawissel alles zo'n 10 seconden te wachten op "assets.adobedtm.com..."
Waar is dat goed voor en waarom duurt dat zolang?

5 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Je hebt daar (bij Adobe blijkbaar) eerder iets gedownload en die website zit nog in de cache en vraagt iedere keer de downloadpagina op.
Ik krijg op assets.adobedtm.com namelijk steeds de melding 'File not found' te zien.
En daar hangt hij vermoedelijk steeds 10 seconden op.

Ga eens naar je browserinstellingen en leeg de browsercache (opgeslagen browsergegevens).
Reputatie 1
Badge
Cache opschonen lijkt de oplossing niet te zijn. Het lijkt er op dat telfort.nl mijn Firefox naar een pagina doorstuurt die niet toegankelijk is vanwege mijn adblocker en pas door gaat als er een timeout is opgetreden.
Reputatie 8
Badge +10
Je kan in Firefox toch bij de uitzonderingen de website toestaan in de Adblocker..?
Reputatie 1
Badge
Ik heb een adblocker voor het hele LAN (pihole); Edge lijkt niet langs assets.adobedtm.com/... te worden gestuurd. Voorlopig gebruik ik dan maar die voor Telfort.
Reputatie 8
Badge +17
Misschien is het handig om eerst eens een device zonder al die zelfverzonnen extra's (zoals PiHole of adblocker) in te richten en dan te testen of het werkt?

Want vaak blijkt het "gewoon" aan al die extra's te liggen en kan zonder die extra's op een normale manier een verbinding gemaakt worden...
En zo is het voor mede forumbezoekers véél duidelijker wat je zélf al wel en niet gedaan hebt (en dan was je er zélf achter gekomen dat je PiHole de "boosdoener" was) alvorens hier een topic te maken 😉

Reageer