beantwoord

Website niet bereikbaar

• 8 oktober 2015
  • 7 reacties
  • 903 keer bekeken

Ik heb al een tijdje last van error 522 als ik een bepaalde website wil bezoeken. Deze error is van Cloudfare, die aangeeft dat de internet host de website niet kan vertalen. Als ik gebruik maak van andere internet providers of wifi, dan krijg ik deze melding niet. Hoe is dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 10 oktober 2015, 15:45

En toch is dit vaak waar, de site die je probeert te benaderen is een site die je beheert of zo? Vaak werken hosting providers met White-listing voor IP adressen als je zelf onderhoud wilt doen. Te vaak van een "onbekend" IP adres proberen in te loggen kan een IP ban opleveren. Gewoon contact opnemen en vaak is het dan binnen 10 minuten geregeld.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

7 reacties

Badge +1
Aan deze zijde ook storingen helaas.
Dat wat jij noemt, en het volgende :

code:

Proxy Error

The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request GET /.

Reason: Error reading from remote server

Merk zelf dat het voornamelijk in javascript ten opzichte van de browser ligt.
Chrome en Internet Explorer vinden Telfort.nl niet leuk denk ik want in FireFox werkt alles perfect.
Wat is bij jouw het verschil tussen de verschillende browsers als ik vragen mag?
Reputatie 8
Weet niet of het zou kunnen helpen, maar als je in de Experiabox andere DNS-servers instelt?

Als 1e server gebruik ikzelf een DNS IP van "Open DNS" 208.67.220.220 (is bij mij het snelste).
Maar je zou ook die van Google kunnen instellen 8.8.8.8 of 8.8.4.4

Baat het niet, schaadt het niet (in dit geval).
Reputatie 8
Badge +10

Het is niet 'of' maar 'en'...
Primaire en secundaire DNS.
De website werkt bij mij ook niet als ik een andere browser gebruik..
Alleen als ik bv gebruik maak van wifi in de bus of bij iemand anders thuis doet alles het prima.

@babylonia & Enterprise: Hoe zou ik deze DNS servers kunnen veranderen?

Heb ook al geprobeerd om de modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen, dacht dat het misschien wat zou helpen, maar helaas..
Reputatie 8

Het is niet 'of' maar 'en'...
Primaire en secundaire DNS.

Dat ligt eraan wat je intentie is. Bij mij heb ik het in gesteld als zijnde:
1e - "Fastest DNS" - 208.67.220.220
2e - "Nearest DNS" - 192.168.2.254 (feitelijk het systeem van de router zelf)
3e - adres binnen het systeem/netwerk van Telfort - 195.241.77.55

Als zijnde de advisering van "Namebench":
https://code.google.com/p/namebench/

@Chandnii2
Voor instellen van DNS-servers moet je inloggen in de modem/router. Weet niet welk model/type je gebruikt. Maar gewoon de menu's nalopen, kom je die vanzelf tegen.

Voor een Experiabox V8

192.168.2.254 ----> login met wachtwoord
(Indien de eerste keer inlog is het wachtwoord 1234, pas het daarna aan aan eigen voorkeur).
----> Bovenaan het menu "DATA" ----> menu's linkerkant "DNS & DDNS".
Bovenste blok met 3 in te vullen DNS Servers. Standaard staan er waarden die door Telfort zijn ingegeven.
Verander die naar voorkeur.
Bedankt voor je reactie en uitleg Babylonia, heb het gevolgd, maar het heeft helaas niet geholpen..
Telfort gebeld en die zegt dat ze er niets aan kunnen doen (net zoals zoveel andere dingen die ze kennelijk niet kunnen doen), aangezien het ligt aan mijn "specifieke IP adres van internet" die blijkbaar geblokkeerd zou zijn door de site of door Cloudflare... makkelijk excuus natuurlijk
Reputatie 8
Badge +16
En toch is dit vaak waar, de site die je probeert te benaderen is een site die je beheert of zo? Vaak werken hosting providers met White-listing voor IP adressen als je zelf onderhoud wilt doen. Te vaak van een "onbekend" IP adres proberen in te loggen kan een IP ban opleveren. Gewoon contact opnemen en vaak is het dan binnen 10 minuten geregeld.