beantwoord

Website niet bereikbaar

• 2 oktober 2015
  • 15 reacties
  • 550 keer bekeken

Kan website excelsior.gobbler.nl niet bereiken. Deze site kan via andere providers wel bereikt worden. Er is al veel tijd in gestoken om tot een oplossing te komen, maar het werkt nog altijd niet. Modem reset, reboot, firewall uitgezet en geprobeerd in te loggen, diverse explorers. Via andere dan Telfort providers lukt het wel, bijvoorbeeld op mijn mobiel dus de site werkt. Het kan gewoon haas tniet anders dan dat het met Telfort te maken heeft. Wie kan mij verder helpen. Vervelend is dat ik niet bij deze website kan van de muziekvereniging welke juist het actuele nieuws moet brengen. Ik overweeg zelfs om naar een andere provider over te stappen als dit niet goed komt.

Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Ben>tracert excelsior.gobbler.nl

Traceren van de route naar excelsior.gobbler.nl [46.21.172.157]
via maximaal 30 hops:

1
icon

Beste antwoord door Bendit 4 oktober 2015, 11:35

Neem eens contact op met de hosting partij, zou zo maar kunnen zijn dat je IP ge-blacklist is omdat je vanaf jouw IP adres probeerde in te loggen op de site. Sommige providers laten alleen White-listing IP adressen toe voor inloggen.

Vanmorgen - zondag - de hostpartij opgezocht en een chat gestart. Verzoek om IP-blokkade te checken. Na opgave van ons IP en opgave direct admin username. Even later volgde het bericht "het IP wordt gewhitelist, probeert u het over 10 minuten nog eens". En HET WERKT!!!!! Dit is een mooie zondagmorgen.

De oorzaak van een blokkade "blacklist-notering kan liggen in het binnen een te korte tijdspanne teveel gelijktijdige connectiesmaken via FTP naar de server. Er werd geadviseerd om binnen het FTP programma het aantal connecties op 2 in te stellen. Hoe dat precies gaat weet ik niet, maar zal ik zeker naar gaan zoeken....

Hartelijk dank voor de opvolgingen van deze case...
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hier kan ik er gewoon bij vanaf een VDSL verbinding
Hier is sprake van een basis abonnement ADSL, maar dat zou op zich toch geen probleem hoeven te zijn. Bij het traceren van de route wordt in stap 10 tot 30 * * * Time-out bij opdracht gegeven. Het is de enige website - tot nu toe - waar het probleem zich voordoet.
Het modem is een ZyXel P-2601HN-F1
Reputatie 8
Badge +10
@Bendit

Het type verbinding mag inderdaad niet uitmaken.
Kan je de hele traceroute hier eens posten, wellicht zien we dan waar het fout gaat.
Hij gaat hier probleemloos in 9 hops.
@Bendit

Het type verbinding mag inderdaad niet uitmaken.
Kan je de hele traceroute hier eens posten, wellicht zien we dan waar het fout gaat.
Hij gaat hier probleemloos in 9 hops.

C:\Users\Ben>tracert excelsior.gobbler.nl

Traceren van de route naar excelsior.gobbler.nl [46.21.172.157]
via maximaal 30 hops:

zie snapshot...
lukt t wel via via?

http://proxysnel.nl/

Niet zoals t hoort maar als je snel ergens wil komen miss handig
lukt t wel via via?

http://proxysnel.nl/

Niet zoals t hoort maar als je snel ergens wil komen miss handig

Ik kan inderdaad de website zien! Dat is al heel wat. Dank voor deze tip. Er zit hier iemand in huis die ook de site mede gaat beheren. De inlog pagina voor admin komt dan niet voor. Ik hoop dat er een elegantere, totaal oplossing komt.

Ik kan inderdaad de website zien! Dat is al heel wat. Ik hoop dat er een elegantere, totaal oplossing komt.

Die komt er ook wel maar dat moet uit gepuzzeld worden. Van hieruit kan ik er namelijk rechtstreeks gewoon op.
Is dit iets van vandaag of gisteren en lukte het eerder wel gewoon?

Edit:
wat gebeurt er als je in windows de dns server ipv automatisch toewijzen op dns van google 8.8.8.8 en 8.8.4.4 instelt?

Ik kan inderdaad de website zien! Dat is al heel wat. Ik hoop dat er een elegantere, totaal oplossing komt.

Die komt er ook wel maar dat moet uit gepuzzeld worden. Van hieruit kan ik er namelijk rechtstreeks gewoon op.
Is dit iets van vandaag of gisteren en lukte het eerder wel gewoon?

Edit:
wat gebeurt er als je in windows de dns server ipv automatisch toewijzen op dns van google 8.8.8.8 en 8.8.4.4 instelt?

Net de instellingen voor IPv4 protocol DNS overgezet van automatisch op bovenstaande geen verbetering waar te nemen; "Deze pagina kan niet weergegeven worden.

De webpagina zou eerder wel bereikbaar zijn geweest; voor het laatst maandag 21 september.
wel even de dns cash leegmaken voor de zekerheid.

Onderstaande regel kopiëren naar de dos box

ipconfig /flushdns
wel even de dns cash leegmaken voor de zekerheid.

Onderstaande regel kopiëren naar de dos box

ipconfig /flushdns

Ik had de computer opnieuw opgestart wellicht doet dat al hetzelfde. Kreeg na de bovenstaande invulinstructie de melding "De DNS-omzettingscache is leeggemaakt". Hierna weer de website geprobeerd en helaas: Deze pagina kan niet worden weergegeven
Ja dan kan je denk ik zelf niet vreselijk veel meer doen. Mogelijk dat andere forumgenoten nog suggesties hebben. Anders wordt t webcare die dit moet gaan oppikken. En die komen dan vast weer bij kpn terecht.
Maar goed, lastig probleem. Vooral omdat er 'n admin van jou uit moet kunnen werken.
Ja dan kan je denk ik zelf niet vreselijk veel meer doen. Mogelijk dat andere forumgenoten nog suggesties hebben. Anders wordt t webcare die dit moet gaan oppikken. En die komen dan vast weer bij kpn terecht.
Maar goed, lastig probleem. Vooral omdat er 'n admin van jou uit moet kunnen werken.

Dank in ieder geval voor de suggesties tot zover. Er zal sowieso een oplossing moeten komen; de andere weg die naar Rome leidt.
Reputatie 8
Badge +16
Neem eens contact op met de hosting partij, zou zo maar kunnen zijn dat je IP ge-blacklist is omdat je vanaf jouw IP adres probeerde in te loggen op de site. Sommige providers laten alleen White-listing IP adressen toe voor inloggen.

Vanmorgen - zondag - de hostpartij opgezocht en een chat gestart. Verzoek om IP-blokkade te checken. Na opgave van ons IP en opgave direct admin username. Even later volgde het bericht "het IP wordt gewhitelist, probeert u het over 10 minuten nog eens". En HET WERKT!!!!! Dit is een mooie zondagmorgen.

De oorzaak van een blokkade "blacklist-notering kan liggen in het binnen een te korte tijdspanne teveel gelijktijdige connectiesmaken via FTP naar de server. Er werd geadviseerd om binnen het FTP programma het aantal connecties op 2 in te stellen. Hoe dat precies gaat weet ik niet, maar zal ik zeker naar gaan zoeken....

Hartelijk dank voor de opvolgingen van deze case...
Reputatie 8
Badge +16
Mooi dat dit de oplossing blijkt te zijn!

Prettig dag nog!

Reageer